algemene discussie | Virtual Reality

Zijn er nog mensen hier die de PSVR2 PC adapter besteld hebben bij Game Mania?
Al een verzend mail gekregen? :)

Ik hoop dat die morgen zeker toekomt.
Heb een dagje verlof genomen om de hele dag Half-Life: Alyx te spelen :D

Zijn er nog mensen hier die de PSVR2 PC adapter besteld hebben bij Game Mania?
Al een verzend mail gekregen? :)

Ik hoop dat die morgen zeker toekomt.
Heb een dagje verlof genomen om de hele dag Half-Life: Alyx te spelen :D
Ik heb hem net bij bol besteld, komt morgen normaal gezien aan :)

Wat heb je eigenlijk nodig voor op pc? Mijne PC is niet van de sterkste, maar kan je via hdmi je pc beeld naar de psvr2 laten gaan dan?

Kan iemand het schetsen aub?

Wat heb je eigenlijk nodig voor op pc? Mijne PC is niet van de sterkste, maar kan je via hdmi je pc beeld naar de psvr2 laten gaan dan?

Kan iemand het schetsen aub?
PC ->
DisplayPort - displayportkabel naar adapter. USBPort - USBkabel naar adapter.

PSVR2 ->
normale connectie naar de adapter.

Volgens hoe ik het versta enkel mogelijk via displayport dus.

PC ->
DisplayPort - displayportkabel naar adapter. USBPort - USBkabel naar adapter.

PSVR2 ->
normale connectie naar de adapter.

Volgens hoe ik het versta enkel mogelijk via displayport dus.
En beetje monitor met hoge frame rate.
120 is denk ik zowat de "comfy" zone.
1080ti aangeraden minimum. Maar ik heb nog geklungeld met een 1060(6gb)tegen 60/90 fps. Pakken beter dan og psvr. Maar goed was het alvast niet.

Laatst bewerkt:
Net half alyx getest, wauw 😍
Gonna love it

Ook even euro truck simulator 2 in vr gespeeld 😃.
Dat gaat ook relatief gemakkelijk.

Heb hier wat moeilijkheden met de controller tracking. Dan toch maar een Bluetooth USB-dongle besteld die Sony aanraadde en zo proberen.

Mijne laptop is wat recenter (maart 2021) dan mijne PC

Kan ik hier mits zo'n adaptor hiermee half life alyx runnen?

Ps ik ken niks van hardware specs in computers/laptops... Steam heb ik, maar moet ik op nog ietske letten?
Screenshot_20240810_010703_Outlook.jpg

Ik weet zelf niks van deze game, maar lees vooral veel goeds hierover...

min requierements;
  • CPU: Core i5-7500 / Ryzen 5 1600
  • CPU SPEED: Info
  • RAM: 12 GB
  • VIDEO CARD: GeForce GTX 1060 / Radeon RX 580 - 6GB VRAM
  • DEDICATED VIDEO RAM: 6 GB
Zou dus zeker moeten lukken. Is ook enorm goed geoptimaliseerd en ziet er zelfs op low graphics preset fantastisch uit.

Heb hier wat moeilijkheden met de controller tracking. Dan toch maar een Bluetooth USB-dongle besteld die Sony aanraadde en zo proberen.
Is het beter met die dongle dat Sony aanraadde?
Ik heb toch soms dat de tracking awkward reageert met mijn huidige dongle en ben aant twijfelen om die tp-link te bestellen.

Is het beter met die dongle dat Sony aanraadde?
Ik heb toch soms dat de tracking awkward reageert met mijn huidige dongle en ben aant twijfelen om die tp-link te bestellen.
Een gigantisch verschil bij mij. De ingebouwde bluetooth op mijn moederbord deed helemaal niets voor de tracking. Letterlijk onspeelbaar.
Ik heb de TP-link UB500 bluetooth 5.3 dongle gekocht en alles gaat perfect nu :)

Probeer zeker ook eens de dongle vanvoor in je pc te steken, dat zou ook kunnen helpen aangezien het signaal dan niet door je hele case moet.

Ik wil het echt proberen op die laptop, maar wat heb ik dus allemaal nodig?

Die adaptor, ik lees hier ook nog over een dongle, en ook een displayport kabel ?

En ik vermoed dat mijn laptop dit ook moet hebben (display Port) ? Ik heb wel een aantal ingangen in mijn pc, moet het dus nog eens checken.

Kan iemand dus eens een paar voorbeelden tonen van wat je nog allemaal nodig hebt, met amazon links ofzo?

Ik las ergens in een artikel dat ik niet meer terug kan vinden dat je een mini naar gewone DP, of was het hdmi, nodig had.

Graag wat specs voor de randapparatuur dus. Die dongle die Sony heeft aangeraden, is dat nog een andere dan die jij hebt aangekocht @skypulse ?

EDIT, ik heb deze nog liggen van mijn chromecast remote. Is een BT 5 dongle, ik vermoed dat ik deze gewoon kan gebruiken hiervoor???

Ik heb snel eens de online specs bekeken van mijn PC, behoudens ik mij niet vergis heb ik een omzetter nodig naar usb C? Want mijne laptop heeft een DP 1.2 usb C poort ?

Dit zouden mijn specs moeten zijn:
Screenshot_20240810_233556_Drive.jpg

Geen native Display port volgens wat ik kan zien. Maar weet niet zo goed hoe dat werkt, kan die usb C 3.2 geen display ports aan die hoger dan 1.2 gaan??

Pls :help:

EDIT 2, en al bijna overal uitverkocht de adapter... :(

Laatst bewerkt:
Ik wil het echt proberen op die laptop, maar wat heb ik dus allemaal nodig?

Die adaptor, ik lees hier ook nog over een dongle, en ook een displayport kabel ?

En ik vermoed dat mijn laptop dit ook moet hebben (display Port) ? Ik heb wel een aantal ingangen in mijn pc, moet het dus nog eens checken.

Kan iemand dus eens een paar voorbeelden tonen van wat je nog allemaal nodig hebt, met amazon links ofzo?

Ik las ergens in een artikel dat ik niet meer terug kan vinden dat je een mini naar gewone DP, of was het hdmi, nodig had.

Graag wat specs voor de randapparatuur dus. Die dongle die Sony heeft aangeraden, is dat nog een andere dan die jij hebt aangekocht @skypulse ?

EDIT, ik heb deze nog liggen van mijn chromecast remote. Is een BT 5 dongle, ik vermoed dat ik deze gewoon kan gebruiken hiervoor???

Ik heb snel eens de online specs bekeken van mijn PC, behoudens ik mij niet vergis heb ik een omzetter nodig naar usb C? Want mijne laptop heeft een DP 1.2 usb C poort ?

Dit zouden mijn specs moeten zijn:

Geen native Display port volgens wat ik kan zien. Maar weet niet zo goed hoe dat werkt, kan die usb C 3.2 geen display ports aan die hoger dan 1.2 gaan??

Pls :help:

EDIT 2, en al bijna overal uitverkocht de adapter... :(

Als ik jouw poorten bekijk, vrees ik dat het niet zou werken voor je. Volgens Sony heb je een een DisplayPort 1.4 nodig. Je kan ook een USB-C poort gebruiken met ondersteuning voor DisplayPort 1.4, maar in jouw specs lees ik dat die maar ondersteuning heeft tot 1.2.

In jouw geval, moest het toch op 1 of andere manier kunnen werken, heb je een USB-c to DisplayPort adapter nodig (link), een Displayport 1.4 kabel (link), de PSVR2PC adapter en eventueel een extra Bluetooth dongle (link). Ik weet niet of jouw dongle zomaar zou kunnen werken, vrees dat die enkel pairt met die remote. Ik heb de TP-link UB500 besteld, in de beschrijving staat Bluetooth 5.0 maar ik kreeg de 5.3 versie gestuurd.

Je verbindt de PSVR2 met de PSVR2 PC-adapter, die adapter is verbonden aan de pc via de DisplayPortkabel en via een USB kabel. De controllers pair je met de pc via de Bluetooth dongle.

Terug
Bovenaan