algemene discussie | Virtual Reality

Thanks voor de volledige uitleg, ik ga eens in apparaatbeheer, of waar kan ik dat vinden, kijken welke soort Display Port ik precies heb, maar ik dacht dus dat ze in de required hardware spraken over een eigenlijk DP poortje (als aparte poort) dat het minimaal moest zijn, en dus niet via een usb C poort...

Kan iemand bevestigen dat er nergens een alternatief bestaat wanneer je maar 1.2 hebt? Of moet ik dat bezien als de laptop zelf dit niet aankan? Of gewoon het usb poortje zelf?

Thanks voor de volledige uitleg, ik ga eens in apparaatbeheer, of waar kan ik dat vinden, kijken welke soort Display Port ik precies heb, maar ik dacht dus dat ze in de required hardware spraken over een eigenlijk DP poortje (als aparte poort) dat het minimaal moest zijn, en dus niet via een usb C poort...

Kan iemand bevestigen dat er nergens een alternatief bestaat wanneer je maar 1.2 hebt? Of moet ik dat bezien als de laptop zelf dit niet aankan? Of gewoon het usb poortje zelf?
Je hebt inderdaad eigenlijk een aparte DisplayPort nodig, maar een USB-C die DisplayPort ondersteunt lukt volgens mensen op reddit dus ook maar dan met zo'n extra adaptertje.

Naast Alyx is "Powerwash Adventure" mijn 2de favoriete vr game op steam :).
Kost nog geen 8 euro en steekt goed in elkaar.
Voel mij helemaal "zen" tijdens het spelen :D

Deze vind ik ook wel leuk.
Witchblood.
Ik weet niet wat het is maar games zoals demeo of bovenstaande waar het eerder augmented realitiy is of je gewoon op een diorama kijkt vind ik veel leuker dan VR games waar je volledig in ondergedompeld wordt.

Deze zomer voor het eerst naar zo een VR playroom gegaan met enkele vrienden en vond het een heel prettige ervaring. Dus overweeg nu om er mij thuis ene aan te schaffen en zo te zien is de meta quest3 de beste prijs/kwaliteit.
Heb al klein beetje research gedaan maar toch nog wat vraagjes vooraleer ik tot aankoop over ga.

Klopt het dat je eigenlijk nog een hele resem accessoires nodig hebt om echt comfortabel te spelen? (Headstrap met batterij, facemask, enz.) Indien ja zijn er goede third-party opties hiervoor ?

Heb doorheen de jaren ook enkele gratis VR games in mijn steam/epic library vergaard, hoe gemakkelijk is het om deze op de quest te spelen? Want lees toch hier en daar dat het een heel gedoe is om PC VR op de quest aan de praat te krijgen (zijn wel oudere posts). En blijkbaar moet je dan eerst een adapter aankopen ?

Net een uurtje Arkham Shadow gespeeld en speelt vlotter dan verwacht. De combat is leuk, de stealth is goed uitgewerkt en je voelt je echt als Batman! Aanrader voor mensen met een quest 3!

Hier net een Playstation VR 2 headset op amazon gezien voor 310euro.
Dan toch maar voor deze gegaan ipv een meta quest 3 waar ik naar zat te kijken. Met de PC adapter voor de PSVR2 is het wel een stuk interessanter geworden om voor deze te kiezen. Ben eens benieuwd of wat Gran Turismo te spelen in VR en voor de rest zal het allicht meer VR op de pc worden.

Hier net een Playstation VR 2 headset op amazon gezien voor 310euro.
Dan toch maar voor deze gegaan ipv een meta quest 3 waar ik naar zat te kijken. Met de PC adapter voor de PSVR2 is het wel een stuk interessanter geworden om voor deze te kiezen. Ben eens benieuwd of wat Gran Turismo te spelen in VR en voor de rest zal het allicht meer VR op de pc worden.
link?

Hier ga ik sebiet om men quest 3. Eerste meta toestel. We gaan zien. De vive en valve en ps vr 2 reeds gehad. Nu eens de quest 3 eens testen. Een goed excuus voor een half life alyx run :-)

Ongelooflijk dat toestel. Hoe gek eigenlijk. Ik sta beneden en speel gewoon zonder kabels half life alyx. Enorm simpel in gebruik ook.

Eens kijken voor een aantal accessoires

Sinds ik de quest 3 heb speel ik toch ook vaak in vr. Bij de psvr 1 die ik had was het toch altijd die setup da een struikelblok was. Maar de quest is gwn opzetten en spelen. Zeer tevreden over!

Deze zomer voor het eerst naar zo een VR playroom gegaan met enkele vrienden en vond het een heel prettige ervaring. Dus overweeg nu om er mij thuis ene aan te schaffen en zo te zien is de meta quest3 de beste prijs/kwaliteit.
Heb al klein beetje research gedaan maar toch nog wat vraagjes vooraleer ik tot aankoop over ga.

Klopt het dat je eigenlijk nog een hele resem accessoires nodig hebt om echt comfortabel te spelen? (Headstrap met batterij, facemask, enz.) Indien ja zijn er goede third-party opties hiervoor ?

Heb doorheen de jaren ook enkele gratis VR games in mijn steam/epic library vergaard, hoe gemakkelijk is het om deze op de quest te spelen? Want lees toch hier en daar dat het een heel gedoe is om PC VR op de quest aan de praat te krijgen (zijn wel oudere posts). En blijkbaar moet je dan eerst een adapter aankopen ?
  • Accessoires zijn optioneel - ze improven uiteraard wel de usability van de headset, maar ik heb er me nog steeds geen aangeschaft en eigenlijk ook geen 'nood' aan gehad. Naar battery usage toe, ga je obviously wel een improvement hebben, en de balancering kwa gewicht ligt er iets beter mee. Facemask zal van persoon tot persoon zijn, maar die sluit bij mij eigenlijk wel redelijk goed aan. De 'space' die ik nog heb tussen bril en gezicht is imo praktisch om je effe te kunnen orienteren als je geheel de kluts kwijt bent naar positionering IRL toe.
  • SteamVR wordt volledig gesupport in de quest 3. Zowel bekabeld als via wifi (mits goeie setup uiteraard), werkt dit gewoon flawless. Geen adapter nodig, en geen gedoe.
Kortom, gewoon doen. Ik kwam van een Vive 1st gen, voor deze prijs is 't gewoon een absurd mooie upgrade geweest.

Voor wie metro vr gekocht heeft “ deluxe edition “ tegen 18hr zal hij speelbaar worden. Iemand gekocht ? Ik stiekem wel :-)

Nog mensen die hun vr bril van onder het stof gaan halen ?

• Accessoires zijn optioneel - ze improven uiteraard wel de usability van de headset, maar ik heb er me nog steeds geen aangeschaft en eigenlijk ook geen 'nood' aan gehad. Naar battery usage toe, ga je obviously wel een improvement hebben, en de balancering kwa gewicht ligt er iets beter mee. Facemask zal van persoon tot persoon zijn, maar die sluit bij mij eigenlijk wel redelijk goed aan. De 'space' die ik nog heb tussen bril en gezicht is imo praktisch om je effe te kunnen orienteren als je geheel de kluts kwijt bent naar positionering IRL toe.
  • SteamVR wordt volledig gesupport in de quest 3. Zowel bekabeld als via wifi (mits goeie setup uiteraard), werkt dit gewoon flawless. Geen adapter nodig, en geen gedoe.
Kortom, gewoon doen. Ik kwam van een Vive 1st gen, voor deze prijs is 't gewoon een absurd mooie upgrade geweest.
Heb hem ondertussen vorige week al aangekocht. Tot nu toe gaat het inderdaad goed zonder extra accessoires, enkel in de batterij heb ik mij heel af en toe al eens geërgerd dat die zo snel leeg is. Hoewel het langs de andere kant wel een heel goed middel is om de gametijd onder controle te houden.
Daarnet die WW I flight game eens uitgetest die bij quest + abo zit en voor de eerste keer last gekregen. Eerst voelde ik mij draaierig, dan al zittend verder gedaan en na kwartier begon ik mij echt misselijk te voelen. Die loops met dat vliegtuig deden geen deugd. Dus hem maar even aan de kant gelegd nu.

Voor wie metro vr gekocht heeft “ deluxe edition “ tegen 18hr zal hij speelbaar worden. Iemand gekocht ? Ik stiekem wel :)

Nog mensen die hun vr bril van onder het stof gaan halen ?
Deluxe niet gekocht, early access is geen meerwaarde voor mij.

Vanavond begin ik eraan, VR-set is opgepoetst en klaargezet. :)

Tis wel een gemak dat je na het spelen gewoon jouw controllers in de charger kunt leggen en dat ze mee in rust modus kunnen opladen.

Terug
Bovenaan