algemene discussie | Xbox

Nieuwe prijzen (en namen) voor Game Pass.

update met Europese prijzen:

Essential (nieuwe naam voor Core)​
€8,99 / maand​
  • was €6,99
  • voortaan meer games (minstens 50 per jaar)
  • nu ook op PC speelbaar
  • nu ook cloud gaming beschikbaar
Premium (nieuwe naam voor Standard)​
€12,99 / maand​
  • prijs blijft hetzelfde
  • nu ook op PC speelbaar
  • nu ook cloud gaming beschikbaar
Ultimate
€26,99 / maand​
  • was €17,99
  • bevat voortaan ook Ubisoft+ Classics
  • bevat binnenkort ook Fortnite Crew

Infographic1_SKUChooser_EN-US-Global-fc84811d1236dd22e6df-1900x1080.jpg

30 per maand voor day 1 releases... 🤡

Voor ons is het €27 per maand, maar dat is nog bijna €10 meer dan de huidige prijs voor Ultimate :oops:
Ik was al even aan het twijfelen om Game Pass op te zeggen, maar dit haalt me toch wel over de streep. Voor die paar spellen per jaar die ik via GP speel ... dan koop ik ze wel liever in een sale. (En Fortnite Crew, GTFO, daarvoor ga ik niet meer betalen ...)

Dit trekt mij ook over de streep om Game Pass definitief op te zeggen, als deze volgende maand afloopt.
Ze zijn bij Microsoft echt het noorden kwijt. :crazy:

Niks toekomst visie. Puur improv. Natte vinger werk. Ip kopen. Ondertussen van hun big 3 enkel nog Forza relevant.

Eerste wat ze gaan doen als ze hier nog eens slechte respons op krijgen? Nog wat ip kopen. Ik durf te wedden dat er al gevloekt is geweest dat ze EA niet hebben gekocht :')

Triest.

bedankt voor de heads up, heb meteen xbox gamepass ultimate gecanceld. Denk dat ik het laatste jaar enkel is fallout 76 heb gespeeld een week of 2.

Ik ga hier geen 300€ per jaar voor betalen (zelfs 170 was belachelijk)

Laatst bewerkt:
Dat is het begin van het einde van Gamepass. Gewoon terug oldskool games verkopen blijkt het enige haalbare financiële model.

Ik heb het buiten gegooid. Zat er al langer aan te denken, ik speel sowieso te weinig om het er uit te halen de laatste tijd. Sinds Clair Obscur: Expedition 33 in feite nog nauwelijks gespeeld op Game Pass.

Volgens mij dient die hoge prijsverhoging volledig om die nutteloze fortnite troep te bekostigen die ze nu toevoegen. Hadden hier misschien beter een nieuwe formule voor in het leven geroepen.

3 jaar geleden nog 90€ betaalt voor 3 jaar ultimate via achterpoortje (VPN via Turkije als ik het mij nog goed herriner), loopt nog tot en met 20 oktober. Voor dat bedrag zou ik nu nog slechts 3 maand kunnen gamen. Te gek voor woorden.
Heb nooit een xbox gehad dus was vooral voor de day 1 games op PC dat ik het had aangeschaft. Was leuk om op die manier wat games te kunnen uitproberen die ik anders nooit zou aankopen. Aangezien de day 1 nu enkel nog terug te vinden is in de duurste tier zal het geen game pass meer zijn. Terug gelijk vroeger wachten op een goede sale vooraleer ik iets koop. PC games droppen toch altijd zeer snel in prijs.

LOL en ik zat nog onlangs te denken om weer Ultimate aan te schaffen. Mijn Series X is een veredelde console om GTA IV nog op een deftige manier te spelen geworden.

Kwas sinds kort terug ultimate via 3maand pre-paid na die 3 maanden zal het terug gedaan zijn.
27 euro is veel te veel voor de ene singleplayer game die ik speel per maand.

Gekke prijsstijging, ik nam heel af en toe nog wel eens game pass op PC voor de grote day one releases waar ik geen 60-70 euro aan wou geven, of voor de jaarlijkse CoD eens een maandje te spelen op release, maar bijna 30 euro heb ik daar echt niet voor over.

Maar dit zag je toch al vrijwel sinds de launch van Game Pass aankomen dat een vrijwel all you can eat buffet aan games voor die maandelijkse prijs nooit kon behouden blijven.

Dit is toch wel het einde van het mooie "alle games in 1 goedkoop abonnement" tijdperk. Ik vond het persoonlijk straf dat Microsoft het zo lang volhield zonder grote wijzigingen op gamepass.
Uiteraard maakt dit het nu wel een heel stuk minder interessant, tenzij je echt voluit gamed en games als bijvoorbeeld Forza Horizon 6 of COD 7 op day one gaat spelen in plaats van 80-100 (duurste versie) euro te betalen.
Ik vind en blijf het een mooi systeem vinden om games uit te proberen zonder je aan refund-eisen te moeten houden of om uit nostalgie nog eens een game van het xbox/xbox360 tijdperk te spelen.
Echter voor maandelijks gebruik vind ik het nu wel duur worden en dit zal de verkoop van de xbox consoles, die al niet goed waren, helemaal niet ten goede komen.

Die van mij loopt in November af. Op dit moment kan je nog aan een relatief interessante prijs hernieuwen via instant-gaming zolang ze nog voorraad hebben aan de oude prijzen. Dus misschien dat ik dat ga doen in afwachting dat ze tegen volgend jaar misschien hun prijzen weer herzien hebben.

Terug
Bovenaan