Algemene fora

Is dat niet waarvoor een slowchat topic dient? Als een soort Discord chat maar dan op het forum? Trager dus. Slowchat. Ik kom daar zelf niet in omdat mij dat niet interesseert maar zo heb ik het toch in mijn hoofd als ik dat topic zie.

Anderzijds zitten in die topic veel posters die niet in zwam (willen) posten.

Zolang men de regels consequent en eerlijk toepast als iemand te veel offtopic gaat in de algemene topics kan ik er mee leven, maar dat is een andere zaak.
imo was de grote reden waarom ze niet in zwam wilden posten omdat bepaalden in zwam van mening waren dat het gezwets niet "hoogstaand" genoeg was en dat ook duidelijk lieten blijken.

Was die topic er niet gekomen om de circlejerks die de andere topics continu volspamden te centreren?
Deels, maar ook omdat er vaak op een bepaalde opmerking verder gegaan werd wat dat niet naar de zin was van de mods wegens thread hijacking.

imo was de grote reden waarom ze niet in zwam wilden posten omdat bepaalden in zwam van mening waren dat het gezwets niet "hoogstaand" genoeg was en dat ook duidelijk lieten blijken.
Als dat op mij zou slaan (weet oprecht niet op wie je het hebt), dan waren die tegendraadse reacties vaak ook om te zwammen.

Moest het wel anders overkomen of moest ik te hard tegen nieuwe posters zijn geweest, mijn excuses.

Ik zal er zeker op letten in de toekomst om niet elitair het clubje te beschermen. Uiteraard is iedereen welkom :)

Dus basicly, de cirklejerk is nergens welkom? 🥺
Voor zwam zijn ze qua niveau niet hoog genoeg en voor algemene zijn ze te laag (wat op hetzelfde neerkomt)
That's so sad! 🥺

Zijt gullie niet aan het discussieren over een scheet in een fles?
Het enige probleem dat er kan zijn, is dat de zever* uitbreekt naar "normale" threads. Ik snap perfect dat dat kan storen.
En net daar hebben de mods juist actie op genomen, zoals @coldplayke al zei. Dus om net nu daarop te beginnen hameren lijkt mij een beetje kansloos?

* en of die zever nu uit de hoek van slowchat, zwam of P&A komt doet eigenlijk zelfs niet ter zake. Houd uwe zever op de juiste plaats, en de mods zullen bijsturen waar nodig.

Deels, maar ook omdat er vaak op een bepaalde opmerking verder gegaan werd wat dat niet naar de zin was van de mods wegens thread hijacking.
Als er langer over een topic wordt doorgepraat, en er hangt enige discussiewaarde aan, dan splitsen we die normaalgezien af in een aparte thread.

Het meer off topic geleuter dat nog weinig met de initiële glimlach/ergernis te maken heeft, gaat wel naar slowchat.

Alles wat niet in de bovenste 2 categorieën valt, blijft staan in ergernissen/glimlach.

Als dat op mij zou slaan (weet oprecht niet op wie je het hebt), dan waren die tegendraadse reacties vaak ook om te zwammen.

Moest het wel anders overkomen of moest ik te hard tegen nieuwe posters zijn geweest, mijn excuses.

Ik zal er zeker op letten in de toekomst om niet elitair het clubje te beschermen. Uiteraard is iedereen welkom :)
Nee, niet op jou hoor. Het was forumgebruiker die daar serieus commentaar op had en dat dan nogal liet blijken.

Laat ik het zo stellen: de opkuis in de algemene thread vindt nog steeds plaats, al zal de kuisploeg sneller gasboetes uitdelen.
bedoel je hiermee waarschuwingen of strafpunten/ban?

(Niet dat ik bij het antwoord "waarschuwingen" terug meer ga zeveren elders, k weet oprecht niet hoe ik dit moet interpreteren)

Ik zou het alleszinds graag hebben als de Slowchat-topic naar Zwam zou verplaatst worden.

Ik lees geregeld bij, en vind het leuk als een "onderdeel" volledig gelezen is. Maar de slowchat topic lees ik nooit, en dat is enorm irritant om constant op "mark as read" te klikken. In zwam kom ik sowieso niet, dus daar maakt het niet uit als er zever ongelezen blijft staan

openbare melding

(Niet dat ik bij het antwoord "waarschuwingen" terug meer ga zeveren elders, k weet oprecht niet hoe ik dit moet interpreteren)
Een waarschuwing (warn) is een strafpunt in deze forumsoftware. Strafpunten vervallen na verloop van tijd, maar kun je opstapelen tot er een ban uit volgt.

Voor mensen die het al vaker hebben gehoord en wie we het al vaker hebben gevraagd, gaan we niet nog eens extra (bovenop het werk van het verhuizen!) eindeloos pm's sturen met de vraag het niet meer te doen. Ik denk dat we én deze posts hier, én de reeds verstuurde pm's wel als voldoende kunnen zien kwestie van informele waarschuwingen. Zo kunnen we bezig blijven.

Ik zou het alleszinds graag hebben als de Slowchat-topic naar Zwam zou verplaatst worden.

Ik lees geregeld bij, en vind het leuk als een "onderdeel" volledig gelezen is. Maar de slowchat topic lees ik nooit, en dat is enorm irritant om constant op "mark as read" te klikken. In zwam kom ik sowieso niet, dus daar maakt het niet uit als er zever ongelezen blijft staan
Dat gaat dan weer niet gebeuren. Zwam is geen vergaarbak voor wat eigenlijk gedeletet moet worden. Dat dient voor iets specifieks.

Laatst bewerkt:
Maakt dat eigenlijk iets uit? Als er gevraagd wordt om niet offtopic te gaan dan dan doe je dat toch gewoon?

Dit is trouwens geen opmerking naar jouw bedoeld of zo. Eerder een algemeen statement dat eender welke regel eigenlijk gevolgd hoort te worden, of er nu een straf aan vast hangt of niet. En ik snap ook wel de vraag uit nieuwsgierigheid.

Zou rode moderator tekst een achtergrond kunnen krijgen voor de leesbaarheid? Met de standaard BG-kleuren is dat bijna onleesbaar.

Voorbeeld:
DD697CE2-6513-42F0-A436-644265E1785D.jpeg

Terug
Bovenaan