Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dus gij wast uw handen niet na een toiletbezoek?Ja nu kan ik begrijpen waarom sommige mensen hun handen wassen na toilet gebruik![]()
Nopez. Toch niet na een kleine toiletbezoek. Een beetje immuniteit op bouwen, in tijde van covid was iedereen daar toch opeens zo'n voorstander van?Dus gij wast uw handen niet na een toiletbezoek?

'k Ga dan 2 x nadenken eer ik je nog eens een handdruk geefNopez. Toch niet na een kleine toiletbezoek. Een beetje immuniteit op bouwen, in tijde van covid was iedereen daar toch opeens zo'n voorstander van?![]()
Dit doet me terugdenken aan een uitstapje met vrienden vroeger. We waren aan een parking en een vriendin ging met haar zoontje mee zodat hij tegen een boom kon plassen. Ze komen nadien terug en de kleine helemaal ondergeplast doordat de wind blijkbaar verkeerd stond. Zegt de vader meteen tegen zijn vrouw "maar allé ge voelt toch eerst hoe de wind staat". Dat wisten wij als vrouw dus oprecht niet dat je daar rekening mee moet houdenBij sommige urinoirs kan je dat wel hebben, of als je in de natuur plast dat je natte schoenen krijgt. Of als de wind verkeerd zit dat het niet tot je schoenen alleen beperkt blijft ... Dus altijd met de wind mee plassen.
. Zo leer je nog eens wat bij
.Dat zal die kleine leren om naar het toilet te gaan zoals zijn moeder !!!!Dit doet me terugdenken aan een uitstapje met vrienden vroeger. We waren aan een parking en een vriendin ging met haar zoontje mee zodat hij tegen een boom kon plassen. Ze komen nadien terug en de kleine helemaal ondergeplast doordat de wind blijkbaar verkeerd stond. Zegt de vader meteen tegen zijn vrouw "maar allé ge voelt toch eerst hoe de wind staat". Dat wisten wij als vrouw dus oprecht niet dat je daar rekening mee moet houden. Zo leer je nog eens wat bij
.
Het is eigenlijk eerder een probleem voor de grotere jongens onder ons. Als het een lange weg moet afleggen, ja dan moet er wat geschud worden hé.amai er zijn er hier dus die op hun eikel duwen, om de laatste drup er uit te krijgen.
amazed! dat heeft mijn papa me toch nooit aangeleerd hoor.

Een beetje extra zout op de bbq seg.Nopez. Toch niet na een kleine toiletbezoek.
Trouwens, alsof dat zo zaligmakend is.... Al es gezien hoe die handdoeken er vaak uit zien in café's, restaurants, waar iedereen dan zijn pollen aan veegt?
Ik heb zo'n collega. Stinkt uren in de wind. Nooit een frisse adem. Lange nagels met zwarte randen onder. Echt ne vuile vent. Ge ruikt een uur later nog waar hij gezeten heeft. En als dat al allemaal niet nauw steekt, dan wil ik niet weten hoe proper hij is na een toiletbezoek.
Ik vraag mij dan af waarom niemand in zijn omgeving daar iets over zegt. Hij ziet ook zelf zijn nagels denk ik dan? Zijn vrouw moet dan toch van 't zelfde hygiënisch niveau zijn?
Als ik bijvoorbeeld een slechte adem zou hebben verwacht ik van mijn partner om mij daar meteen attent op te maken.
Dat is toch gewoon met de punt van een nagelvijl proper maken? Veel moeite kost dat niet.ik snap niet
Stank is lastig voor anderen. Maar iets als vuile nagels ? Als ik in de tuin heb gewerkt of heb geschilderd ga ik dat er niet echt afschrobben van mijn vingers. Dus dan zijn die nagels wat vuiler voor een tijdje tot het natuurlijk weg gaat na paar keer douchen.
Dat is toch gewoon met de punt van een nagelvijl proper maken? Veel moeite kost dat niet.
Dat moet je voor jezelf uitmaken. Als ik in de tuin heb gewerkt en ik zie er vuil uit maak ik me proper en daar horen die nagels ook bij. Klaar.Maar waarom zou ik dat doen ? ik heb nog nooit een nagelvijl gebruikt. Ik weet niet of we dat in huis hebben (misschien mijn vrouw).
Als anderen zich storen aan mijn nagels (waar ik overigens ook op bijt ipv knip) dan is dat echt wel hun probleem. Maar nog nooit last mee gehad.
Ik heb misschien wat weinig schrik van 'bacterieen' omdat ik nooit ziek ben. Ik heb onlangs mijn CM afschrift van de afgelopen 4 jaar afgedrukt voor mijn aanvullende verzekering en dat was letterlijk enkel 4x de tandarts (1x per jaar). Geen enkel dokter bezoek nodig gehad afgelopen 4 jaar.
En met die papieren doeken kan je zelfs je praalstaaf deppen! Dat zou je beter niet doen met die vorte natte handdoeken.Mijn saarlepietje is inderdaad properder dan alle handdoeken in de horeca. Maar een ietwat deftig restaurant of café voorziet anno 2025 toch al papieren doeken om af te drogen.

Handdoeken waar iedereen zijn handen aan afkuist in de horeca heb ik oprecht nergens meer gezien de laatste jaren.
Dat zijn toch allemaal blazers of papieren handdoeken geworden?
Ik snap het toch ook niet helemaal, zo van die discussies. De ene ziet het nut niet van zich regelmatig wassen, een andere van handen wassen na het toiletbezoek, een derde wisselt ondergoed niet dagelijks, nog een andere ziet niet waarom iemand last zou hebben van zijn vuile nagels, ...Dat zijn leuke BG samenkomsten zeker, zo handjes geven en een avondje dansen met de niet-deo gebruikende medemens, die zich 6 dagen geleden waste, een week geleden een vers onderbroek aantrok, en net naar het toilet ging zonder handen te wassen (want handdoek of zoiets)?![]()
Goh als kind van bij mijn ouders meegekregen: 1 keer per week in bad en bij het slapen gaan uw tanden poetsen. Handen werden nooit gewassen na een toiletbezoek.Ik snap het toch ook niet helemaal, zo van die discussies. De ene ziet het nut niet van zich regelmatig wassen, een andere van handen wassen na het toiletbezoek, een derde wisselt ondergoed niet dagelijks, nog een andere ziet niet waarom iemand last zou hebben van zijn vuile nagels, ...
Misschien ben ik wereldvreemd, maar dat is toch de absolute basis die je van ouders of school meekrijgt? Is dat een soort doorslagje van de individualistische reflex van "don't tell me what to do" ofzo? Ik begin toch te snappen waarom je in een grote groep mensen (openbaar vervoer, concert, feest, ...) altijd wel een paar mensen tegenkomt met een duidelijke lijfgeur of haar dat uit een frietketel lijkt te komen.