Algemene hygiëne bij mannen

amai er zijn er hier dus die op hun eikel duwen, om de laatste drup er uit te krijgen.

amazed! dat heeft mijn papa me toch nooit aangeleerd hoor.
Ja nu kan ik begrijpen waarom sommige mensen hun handen wassen na toilet gebruik :)

Dus gij wast uw handen niet na een toiletbezoek?
Nopez. Toch niet na een kleine toiletbezoek. Een beetje immuniteit op bouwen, in tijde van covid was iedereen daar toch opeens zo'n voorstander van? :p

Trouwens, alsof dat zo zaligmakend is.... Al es gezien hoe die handdoeken er vaak uit zien in café's, restaurants, waar iedereen dan zijn pollen aan veegt?

Nopez. Toch niet na een kleine toiletbezoek. Een beetje immuniteit op bouwen, in tijde van covid was iedereen daar toch opeens zo'n voorstander van? :p
'k Ga dan 2 x nadenken eer ik je nog eens een handdruk geef 🤮
Immuniteit bouw ik liever op m'n eigen manier op dan daarmee ongewild hulp voor te krijgen van anderen...

Nothing beats this:

Super hygiënisch. Geen lichaamscontact!
9-4-1068x558.jpg

Laatst bewerkt:
Bij sommige urinoirs kan je dat wel hebben, of als je in de natuur plast dat je natte schoenen krijgt. Of als de wind verkeerd zit dat het niet tot je schoenen alleen beperkt blijft ... Dus altijd met de wind mee plassen.
Dit doet me terugdenken aan een uitstapje met vrienden vroeger. We waren aan een parking en een vriendin ging met haar zoontje mee zodat hij tegen een boom kon plassen. Ze komen nadien terug en de kleine helemaal ondergeplast doordat de wind blijkbaar verkeerd stond. Zegt de vader meteen tegen zijn vrouw "maar allé ge voelt toch eerst hoe de wind staat". Dat wisten wij als vrouw dus oprecht niet dat je daar rekening mee moet houden 😂. Zo leer je nog eens wat bij 😀.

Dit doet me terugdenken aan een uitstapje met vrienden vroeger. We waren aan een parking en een vriendin ging met haar zoontje mee zodat hij tegen een boom kon plassen. Ze komen nadien terug en de kleine helemaal ondergeplast doordat de wind blijkbaar verkeerd stond. Zegt de vader meteen tegen zijn vrouw "maar allé ge voelt toch eerst hoe de wind staat". Dat wisten wij als vrouw dus oprecht niet dat je daar rekening mee moet houden 😂. Zo leer je nog eens wat bij 😀.
Dat zal die kleine leren om naar het toilet te gaan zoals zijn moeder !!!!

Al zittend.

amai er zijn er hier dus die op hun eikel duwen, om de laatste drup er uit te krijgen.

amazed! dat heeft mijn papa me toch nooit aangeleerd hoor.
Het is eigenlijk eerder een probleem voor de grotere jongens onder ons. Als het een lange weg moet afleggen, ja dan moet er wat geschud worden hé.

Dus iedereen dat hier uit de lucht komt vallen dat ze niet moeten afschudde.. :party:

Ma bon, tip da'k nog niet heb veel zien passeren. Gewoon meer water drinken.
Als ik onder mijn 4 liter zal mijn madam het snel laten weten. Maar ik zweet ook wel 24/7. Beetje debiel metabolisme.
Mijn t shirts ook alle mouwen van afgesneden, waarom zweet verzamelen als ge het wat kunt laten verluchten en sneller opdrogen. Achterhaald design. Toch zeker voor de zomerperiode.

Nopez. Toch niet na een kleine toiletbezoek.
Een beetje extra zout op de bbq seg.
Wie had dat gedacht.

Laatst bewerkt:
Trouwens, alsof dat zo zaligmakend is.... Al es gezien hoe die handdoeken er vaak uit zien in café's, restaurants, waar iedereen dan zijn pollen aan veegt?

Dat snap ik, als ik op café zit was ik ook zelden mijn handen na pipi te hebben gedaan.

Dikwijls liggen of hangen er van die handdoekjes die volledig doorweekt zijn.

En de meeste van mijn vrienden geef ik eigenlijk ne kus of ne knuffel dus dus handjes worden zelden gegeven.

Laatst bewerkt:
Handdoeken waar iedereen zijn handen aan afkuist in de horeca heb ik oprecht nergens meer gezien de laatste jaren.
Dat zijn toch allemaal blazers of papieren handdoeken geworden?

Ik heb zo'n collega. Stinkt uren in de wind. Nooit een frisse adem. Lange nagels met zwarte randen onder. Echt ne vuile vent. Ge ruikt een uur later nog waar hij gezeten heeft. En als dat al allemaal niet nauw steekt, dan wil ik niet weten hoe proper hij is na een toiletbezoek.

Ik vraag mij dan af waarom niemand in zijn omgeving daar iets over zegt. Hij ziet ook zelf zijn nagels denk ik dan? Zijn vrouw moet dan toch van 't zelfde hygiënisch niveau zijn?

Als ik bijvoorbeeld een slechte adem zou hebben verwacht ik van mijn partner om mij daar meteen attent op te maken.

Stank is lastig voor anderen. Maar iets als vuile nagels ? Als ik in de tuin heb gewerkt of heb geschilderd ga ik dat er niet echt afschrobben van mijn vingers. Dus dan zijn die nagels wat vuiler voor een tijdje tot het natuurlijk weg gaat na paar keer douchen..

Ik ben zoiezo niet het type dat een washandje gebruikt, ik spoel gewoon de mogelijkse geur eraf in de douche, schrobben is dan nergens voor nodig en gezonder voor de huid. En wat plushkes die plakken zullen dan wat langer blijven plakken, nog nooit gemerkt eigenlijk, ik kijk nooit in mijn navel. En anderen ook niet (overdag heb ik een t shirt en met mijn vrouw doen we het altijd in het donker)

ik snap niet

Stank is lastig voor anderen. Maar iets als vuile nagels ? Als ik in de tuin heb gewerkt of heb geschilderd ga ik dat er niet echt afschrobben van mijn vingers. Dus dan zijn die nagels wat vuiler voor een tijdje tot het natuurlijk weg gaat na paar keer douchen.
Dat is toch gewoon met de punt van een nagelvijl proper maken? Veel moeite kost dat niet.

Dat is toch gewoon met de punt van een nagelvijl proper maken? Veel moeite kost dat niet.

Maar waarom zou ik dat doen ? ik heb nog nooit een nagelvijl gebruikt. Ik weet niet of we dat in huis hebben (misschien mijn vrouw).

Als anderen zich storen aan mijn nagels (waar ik overigens ook op bijt ipv knip) dan is dat echt wel hun probleem. Maar nog nooit last mee gehad.

Ik heb misschien wat weinig schrik van 'bacterieen' omdat ik nooit ziek ben. Ik heb onlangs mijn CM afschrift van de afgelopen 4 jaar afgedrukt voor mijn aanvullende verzekering en dat was letterlijk enkel 4x de tandarts (1x per jaar). Geen enkel dokter bezoek nodig gehad afgelopen 4 jaar.

Maar waarom zou ik dat doen ? ik heb nog nooit een nagelvijl gebruikt. Ik weet niet of we dat in huis hebben (misschien mijn vrouw).

Als anderen zich storen aan mijn nagels (waar ik overigens ook op bijt ipv knip) dan is dat echt wel hun probleem. Maar nog nooit last mee gehad.

Ik heb misschien wat weinig schrik van 'bacterieen' omdat ik nooit ziek ben. Ik heb onlangs mijn CM afschrift van de afgelopen 4 jaar afgedrukt voor mijn aanvullende verzekering en dat was letterlijk enkel 4x de tandarts (1x per jaar). Geen enkel dokter bezoek nodig gehad afgelopen 4 jaar.
Dat moet je voor jezelf uitmaken. Als ik in de tuin heb gewerkt en ik zie er vuil uit maak ik me proper en daar horen die nagels ook bij. Klaar.

Ik ben ook nooit ziek, buiten een verkoudheid in de herfst of winter maar dat is nooit zo ernstig geweest dat ik ermee naar de dokter moet. Vanaf een bepaalde leeftijd zou ik er wel eens aan moeten denken om een checkup te laten doen.

Mijn saarlepietje is inderdaad properder dan alle handdoeken in de horeca. Maar een ietwat deftig restaurant of café voorziet anno 2025 toch al papieren doeken om af te drogen.

Mijn saarlepietje is inderdaad properder dan alle handdoeken in de horeca. Maar een ietwat deftig restaurant of café voorziet anno 2025 toch al papieren doeken om af te drogen.
En met die papieren doeken kan je zelfs je praalstaaf deppen! Dat zou je beter niet doen met die vorte natte handdoeken.

Dat zijn leuke BG samenkomsten zeker, zo handjes geven en een avondje dansen met de niet-deo gebruikende medemens, die zich 6 dagen geleden waste, een week geleden een vers onderbroek aantrok, en net naar het toilet ging zonder handen te wassen (want handdoek of zoiets)? :thinking:

Handdoeken waar iedereen zijn handen aan afkuist in de horeca heb ik oprecht nergens meer gezien de laatste jaren.
Dat zijn toch allemaal blazers of papieren handdoeken geworden?

Geef mij maar die handdoeken hoor, die blazers hangen vaak te hoog waardoor ik er niet bij kan, en als ik er wel bij kan durft die al eens tegen de blaasmond komen - die laatste is ronduit heet en kan ik weer flamazine gaan smeren.

Dat zijn leuke BG samenkomsten zeker, zo handjes geven en een avondje dansen met de niet-deo gebruikende medemens, die zich 6 dagen geleden waste, een week geleden een vers onderbroek aantrok, en net naar het toilet ging zonder handen te wassen (want handdoek of zoiets)? :thinking:
Ik snap het toch ook niet helemaal, zo van die discussies. De ene ziet het nut niet van zich regelmatig wassen, een andere van handen wassen na het toiletbezoek, een derde wisselt ondergoed niet dagelijks, nog een andere ziet niet waarom iemand last zou hebben van zijn vuile nagels, ...

Misschien ben ik wereldvreemd, maar dat is toch de absolute basis die je van ouders of school meekrijgt? Is dat een soort doorslagje van de individualistische reflex van "don't tell me what to do" ofzo? Ik begin toch te snappen waarom je in een grote groep mensen (openbaar vervoer, concert, feest, ...) altijd wel een paar mensen tegenkomt met een duidelijke lijfgeur of haar dat uit een frietketel lijkt te komen.

Ik snap het toch ook niet helemaal, zo van die discussies. De ene ziet het nut niet van zich regelmatig wassen, een andere van handen wassen na het toiletbezoek, een derde wisselt ondergoed niet dagelijks, nog een andere ziet niet waarom iemand last zou hebben van zijn vuile nagels, ...

Misschien ben ik wereldvreemd, maar dat is toch de absolute basis die je van ouders of school meekrijgt? Is dat een soort doorslagje van de individualistische reflex van "don't tell me what to do" ofzo? Ik begin toch te snappen waarom je in een grote groep mensen (openbaar vervoer, concert, feest, ...) altijd wel een paar mensen tegenkomt met een duidelijke lijfgeur of haar dat uit een frietketel lijkt te komen.
Goh als kind van bij mijn ouders meegekregen: 1 keer per week in bad en bij het slapen gaan uw tanden poetsen. Handen werden nooit gewassen na een toiletbezoek.

Wel elke dag proper ondergoed, broek 5 dagen aandoen t-shirt en bloes om de 2 dagen wisselen.

Nooit opmerkingen gekregen ivm lijfgeuren, maar mijn ouders waren rokers en koffiedrinkers. Mijn kleren/ boeken stonken altijd naar de rook en mijn ouders hun adem naar een combinatie van sigaretten en koffie.

Vanaf mijn tienerjaren ben ik zelf meer aandacht gaan besteden aan die dingen, omdat ik gemerkt had dat het andere geslacht daar wel mee bezig was.

Terug
Bovenaan