Algemene Loopthread

Suckt ongelooflijk hard, kan me de teleurstelling moeilijk inbeelden... Je geeft het zelf al mooi aan, het leven is meer dan sport alleen en we're human after all. Chapeau dat je ook de mindere dingen hier zonder schroom post! Jij ook veel succes met wat er ook moge volgen! :hug:

Zeer jammer om te lezen.
Uw verhalen hier, uw foto's en tochten op Strava waren altijd leuk om te volgen.
Hopelijk vind je toch nog je goesting ergens terug ook al is het dan op een andere afstand.

ik heb altijd de mentaliteit gehad dat het traject naar een doel belangrijker is dan het doel zelf. Daarom heb ik ook altijd genoten van mijn trainingen en tochten zelf. Nu het grote doel wegvalt, doet het echt zeer veel pijn.

om een idee te geven: Sinds begin dit jaar heb ik 3850km gelopen met meer dan 60.000hm. Dat allemaal met de TDS in het achterhoofd. Is het allemaal voor niets geweest? Zeker niet, ik heb er ontzettend van genoten, maar de kroon op het werk zal nu wel altijd ontbreken.

Ik ben wel nog altijd ingeschreven voor de marathon van Antwerpen. De kans is niet onbestaande dat ik daar (super uitgerust) aan de start ga staan om onder de 2u50 te duiken, maar dat zien we nog wel.

Gelukkig wel veel steun van mijn nieuwe Franse liefde 😍. In de moeilijke momenten leren we gelukkig andere zaken meer te waarderen, maar toch.

Ik kan het nog 1000x herhalen, niets zal dit nog doen veranderen. Ik heb zoals iedereen al serieuze relaties gehad die op de klippen zijn gelopen, dierbaren verloren en noem maar op, dit komt gewoon 10 keer zo hard aan.

wat is de reden?

De reden is zeer persoonlijk, dat ga ik hier niet delen. Enkel diegenen met wie ik zou lopen kennen die en dat is voldoende.

Het enige wat ik kan zeggen is dat het absoluut geen sportieve reden is. Ik kan momenteel gewoon onmogelijk meerdere dagen weg zijn.

Laatst bewerkt:
De reden is zeer persoonlijk, dat ga ik hier niet delen. Enkel diegenen met wie ik zou lopen kennen die en dat is voldoende.

Het enige wat ik kan zeggen is dat het absoluut geen sportieve reden is. Ik kan momenteel gewoon onmogelijk meerdere dagen weg zijn.

Sowieso toch sterkte toegewenst en tof voor jou dat je de liefde gevonden hebt, hopelijk helpt zij jou mee hierdoor!
Ondanks alles zal die TDS er volgend jaar opnieuw zijn, en zoals je zelf aanhaalde soms zijn andere zaken nu éénmaal belangrijker en wel beperkt in de tijd.

Sowieso toch sterkte toegewenst en tof voor jou dat je de liefde gevonden hebt, hopelijk helpt zij jou mee hierdoor!
Ondanks alles zal die TDS er volgend jaar opnieuw zijn, en zoals je zelf aanhaalde soms zijn andere zaken nu éénmaal belangrijker en wel beperkt in de tijd.

Thx, TDS zal volgend jaar sowieso geen optie zijn voor mij, dat maakt mijn forfait dit jaar nog zwaarder.

We zien wel wat de toekomst brengt. Ik heb altijd gezegd dat ik zoveel zou blijven lopen zolang ik het zo graag bleef doen. Het is nu nog allemaal zeer vers en misschien zie ik de zaken binnen enkele weken helemaal anders, maar momenteel heb ik het gevoel dat het wel eens voor een lange tijd gedaan kan zijn.

Heel erg balen man :( - kan me niet voorstellen wat het betekent om zo'n doel zo kort voor de start te laten schieten. Maar zoals je zelf aangeeft bestaan er altijd belangrijkere zaken in het leven. Zolang het maar goed met u/uw naasten gaat!
Zondag 5 september, staat verstopt onder het "events" tab. Ga zoals gezegd wel eens grondig mijn planning voor de komende weken moeten bezien voor ik iets

Hmm da is al kort dag, vrees dat het ni gaat lukken voor mij, want ik heb die zondag vm en nm al plannen.

Ik kom waarschijnlijk ook wel naar die KOTK-meeting. Dan doe ik meteen ook daar in de buurt (dijk/strand) mijn LSD van 1u45.

da's kut Karry, en reden moet dan wel een zeer goede reden zijn. Als ik naar mezelf kijk en ik leef heel hard toe naar iets, moet idd de wereld al half vergaan voordat ik niet meer mee zou doen dan.

Zondag 5 september, staat verstopt onder het "events" tab. Ga zoals gezegd wel eens grondig mijn planning voor de komende weken moeten bezien voor ik iets kan beloven :p
Misschien ook hier in het sport gedeelte een sticky voor maken? Dan valt het wat meer op :) @Loser ?

uitstekend idee :D https://www.beyondgaming.be/threads/event-05-09-14u30-kotk-meet-greet.7446/

moesten er geïnteresseerden zijn om een goede loopband over te nemen, ik doe de mijne weg.
Alleen de rempomp is stuk, waardoor je de loopband niet meer kan opplooien indien gewenst.
Is een Runner DTM3500i, 4,5j oud van Flow Fitness

da's kut Karry, en reden moet dan wel een zeer goede reden zijn. Als ik naar mezelf kijk en ik leef heel hard toe naar iets, moet idd de wereld al half vergaan voordat ik niet meer mee zou doen dan.

Geloof mij, dat is bij mij niet anders en in dit geval helaas ook van toepassing.

Sterkte Karry.

Zelf gisteren beslist om mijn marathon van Antwerpen waarschijnlijk te skippen. Gisteren een loopje opgestart van 2.5 uur, zag het een beetje als mijn "ultieme test". Na 13km volledig "ingestort" (zweten, spierkrampen al na 5km, gewoon niet vooruit te branden) en zelfs gebeld naar de vrouw dat ze mij mocht komen halen...zo had het allemaal geen zin.

Voelt toch aan als falen... Voorbije weken het gevoel dat ik achteruit ging ipv vooruit. Had al twijfels hoe ik ooit die 42km ging volbrengen aangezien mijn limiet precies maar blijft hangen op 20 a 25km maar met wat ik gisteren meemaakte...manmanman.

Ik doe het niet om u te pesten Karry maar The Running Channel poste gisteren een mooi filmpje over de Val D'Aran by UTMB.

Sterkte Karry.

Zelf gisteren beslist om mijn marathon van Antwerpen waarschijnlijk te skippen. Gisteren een loopje opgestart van 2.5 uur, zag het een beetje als mijn "ultieme test". Na 13km volledig "ingestort" (zweten, spierkrampen al na 5km, gewoon niet vooruit te branden) en zelfs gebeld naar de vrouw dat ze mij mocht komen halen...zo had het allemaal geen zin.

Voelt toch aan als falen... Voorbije weken het gevoel dat ik achteruit ging ipv vooruit. Had al twijfels hoe ik ooit die 42km ging volbrengen aangezien mijn limiet precies maar blijft hangen op 20 a 25km maar met wat ik gisteren meemaakte...manmanman.

I know the feeling :headshake:, echter is het hier al iets langer aan de hand en ik vrees zelfs een onderliggend gezondheidsprobleem.
Ik was sowieso slecht gestart door uit blessure recht naar marathon training te gaan maar ik dacht, wie niet waagt niet wint maar er zal niets gewonnen worden dit jaar.

Als de dokter mij medisch goedkeurt, start ik wel meteen terug op met het oog op een trailwedstrijd later in het jaar en dan alle ogen op de Marathon van Kruibeke in maart. Dat is een thuismatch dus dat moet en zal lukken!

Sterkte Karry.

moesten er geïnteresseerden zijn om een goede loopband over te nemen, ik doe de mijne weg.
Alleen de rempomp is stuk, waardoor je de loopband niet meer kan opplooien indien gewenst.

Die loopband is misschien iets voor jou?

Sterkte Karry.

Houdt er rekening mee dat iedereen wel eens een slechte periode heeft of gewoon een slechte dag.
Er zijn van die dagen dat het echt voor géén meter gaat.

Vandaag laatste intervaltraining gedaan voor mijn aanval op de 5k.

15×300m aan 4 min/km met 100m rust. Meestal wel sneller gelopen dan de vooropgestelde snelheid.

Het is gelukt maar de 5k wordt doodgaan, denk ik. Erop of eronder. Ik ga wel langs het kanaal rechtdoor knallen in plaats van rondjes op een piste of een rondje met hoogtemeters.

Sterkte @Karry98!
En als het je even niets zegt het lopen gewoon even laten voor wat het is! Dan kan je na enkele weken misschien terug met iets meer zin af en toe een rondje lopen, het helpt wel om het kopke leeg te maken.
Wel grappig toen ik een paar maanden geleden vroeg aan iemand hier op dit forum om eens samen af te spreken en samen te trainen maar die mens werd razendkwaad (via PM) en beweerde altijd alleen te lopen. Hij liep zogezegd gewoon graag alleen. Later bleek op zijn instagram dat hij dikwijls samen met zijn vriendin in duo loopt. :unsure:
Lijkt me duidelijk 😜

Als ik er de plaats voor had ...

Terug van Kroatië sinds zondagavond. Wat heb er ik weer van genoten om daar te lopen. 2 heerlijke tochten gedaan in schitterende landschappen (eentje van 23.5km/628hm/3h18 en eentje van 19km/566hm/2h43 - veel wandelen dus ook :) ). Wel heel warm, gemakkelijk 30 graden bij vertrek en +-34 bij terugkomst, maar met die Evadict rugzak die me hier in juli werd aangeraden had ik anderhalve liter water mee en dat was dik OK zo.

In totaal een 2000 hoogtemeters gedaan op kleine 2 weken, wat ik niet echt gewoon ben, maar het is me goed bevallen. Eerste loopje gisteren in BE en de hartslag lag merkelijk lager. Ondertussen ook in week 10 van de marathontraining, en dat loopt voorlopig ook allemaal volgens plan.

Nu naderen ook eindelijk m'n allereerste georganiseerde lopen en wedstrijden (op de scholencrossen van tijdens het middelbaar na, die ik stuk voor stuk haatte... 😂 ):
  • 05/09: KOTK 100km, waar ik onverwachts de 30km ipv de 20 ga doen in het BG team 😬
  • 11/09: Port of Antwerp Night Marathon - waar ik weliswaar maar de HM doe
  • 10/10: Antwerp 10 Miles, waar ik met een hoop collega's ga lopen met richttijd 1:30 (ik kan sneller, maar gaat eerder om het groepsaspect daar)
M'n marathonprogramma bouwt op naar 10/10, dus ik zal sowieso nog een week "vertraging" in het programma moeten inbouwen want ik zal hem dan op 17/10 moeten lopen. Ik speel al even met het idee om me nog in te schrijven voor de marathon van Brugge - inschrijvingen zijn nog open en de datum komt dan wel heel goed uit.
Ik heb alleen nog een beetje "angst" om mij nu al in te schrijven en eerst de 30km af te wachten...

Maar in elk geval: ik kijk keihard uit naar de komende 2 maand 🙂

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan