Maar als de reden dan toch zo ernstig en prangend is, waarom dan zo uw hoofd laten hangen.
Ja je hebt hier naartoe gewerkt. Maar die arbeid is niet voor niks, er zijn nog andere wedstrijden in de nabije toekomst.
Allez ik weet niet wat er gebeurt is. Maar om nu uw ultracarrière stop te zetten is wel heel extreem.
Ik heb dit jaar zo goed als alles gedaan met de TDS in het achterhoofd en heb mijn voorbereiding uitstekend kunnen uitvoeren. Bijna 4000km gelopen, een 100km en een 100mijl als voorbereiding, op mijn eten gelet om op gewicht te blijven, enz… Zo’n bergultra is vraagt echt wel wat voorbereiding en ik was echt mooi op tijd in topvorm. Als het een kortere afstand was, zou ik mijn vorm nog 2 à 3 weken kunnen rekken en mij voor iets anders inschrijven. Ik kan nu onmogelijk deze zomer nog deelnemen aan een andere bergultra. Volgende week start ik mijn nieuwe job, nadien zal het snel herfst en winter zijn. Kortom, geen enkele mogelijkheid om met deze vorm nog iets te doen dit jaar.
Ik kan er niets aan doen en aan de conditie/vorm zal het zeker niet hebben gelegen, maar de ontgoocheling is zo groot dat ik niet inzie hoe ik dit te boven moet komen. Ik heb er zoveel voor gedaan en dat wordt mij allemaal ontnomen. Begin dit jaar heeft mijn vriendin (ondertussen ex) mij bedrogen, mijn forfait voor de TDS komt gewoon 10x harder aan.
Ik kan dit gewoon niet nogmaals aan. Hoe meer ik nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat ik er echt helemaal klaar mee ben. Misschien loop ik binnen enkele weken of maanden wel terug een beetje, maar opnieuw opbouwen naar zo’n doel? Nee, dat denk ik echt niet. Wie weet vind ik mijn weg in een andere loopdiscipline, we zien wel.
Momenteel compleet gedegouteerd.
EDIT: Sommigen zullen met zo’n ontgoocheling beter kunnen omgaan, daar twijfel ik niet aan. Ik ben/was voor sommige zaken zo gepassioneerd dat ik all-in ga, als mijn doel mij door externe factoren wordt ontnomen, ervaar ik dat als een zeer intens zwart gat, waar ik gewoon niet uit geraak. Ik ken mijzelf, dit komt gewoon niet meer goed.
Wie weet ga ik binnen een paar maanden de toer op van de kortere afstanden en vind ik daar mijn ding in.