Algemene Loopthread

05/09: KOTK 100km, waar ik onverwachts de 30km ipv de 20 ga doen in het BG team 😬
Ja sorry, ik ben backup voor de 10km en de 20km moest er iemand alsnog ziek of gekwetst uitvallen.
De 30 km haal ik momenteel niet, dat is niet verantwoord. Zo ver zit ik nog niet qua trainingsniveau.

Normaal gezien ga ik dus niet aanwezig zijn, ik supporter jullie wel digitaal en ik volg het wel ;)

Dat ik hier post dat ik regelmatig figuurlijk 'sterf' op training (en dat mensen mij hier mee uitlachen), toont al aan dat ik gewoon niet klaar ben voor afstanden van meer dan 20 km. (en zelfs dat zou knokken zijn, maar in een wedstrijd kan je altijd een beetje meer)

Ja sorry, ik ben backup voor de 10km en de 20km moest er iemand alsnog ziek of gekwetst uitvallen.
De 30 km haal ik momenteel niet, dat is niet verantwoord. Zo ver zit ik nog niet qua trainingsniveau.

Geen probleem he, focus jij vooral maar op herstel nu! Zoals ik zei heb ik er veel goesting in, ook in de KOTK, ook al is de afstand voor mij nog onbekend.

M'n marathonprogramma bouwt op naar 10/10, dus ik zal sowieso nog een week "vertraging" in het programma moeten inbouwen want ik zal hem dan op 17/10 moeten lopen. Ik speel al even met het idee om me nog in te schrijven voor de marathon van Brugge - inschrijvingen zijn nog open en de datum komt dan wel heel goed uit.
Ik heb alleen nog een beetje "angst" om mij nu al in te schrijven en eerst de 30km af te wachten...

Ik speel ook met het idee voor de marathon van Brugge, lijkt me wel een goede eerste marathon met veel bevoorrading onderweg.
Je kan tot een week ervoor, de dag van de 10 miles, nog inschrijven onder "voorinschrijvingstarief", dus ik ga tot die dag afwachten.

Geen probleem he, focus jij vooral maar op herstel nu! Zoals ik zei heb ik er veel goesting in, ook in de KOTK, ook al is de afstand voor mij nog onbekend.
Dit is niet de eerste keer dat ik 2 maanden stil lig, maar ik zit nu aan loopsessie nummer 11 en bijna elke loop heb ik nog steeds het gevoel 'dood' te gaan. (ondanks een lage HR) Dat is op het eerste zicht niet normaal maar rekening houdend met het feit dat ik een operatie heb ondergaan op 1 juni misschien wel ergens logisch. Je lichaam krijgt daar toch een klap van hé! T'was dan ook een 4 dubbele operatie.

Als ik nu loop, dan voel ik nog altijd die matjes zitten en heb ik regelmatig steken op die locaties. (Bij de liesbreuken en navelbreuk hebben ze 3 mattekes in mijn lichaam gestoken hé). Het kan goed zijn dat ik die matjes eeuwig blijf voelen, maar het kan ook weg gaan. Of dit erg is? Het voelt aan als lichte steken in de zij, het doet géén pijn dus ba wah, als het dat maar is ... ik kan er mee leven.

Houdt er rekening mee dat iedereen wel eens een slechte periode heeft of gewoon een slechte dag.
Er zijn van die dagen dat het echt voor géén meter gaat.
Inderdaad.. ik kwam eergisteren helemaal geen poot vooruit terwijl ik de week voordien zeer vlot liep.. Ik voel dat meestal al int begin van mijn training dat ik slecht ben.. als de schouders, bovenrug verkrampt en stijf zijn ist meestal om zeep en begint gans mijn lichaam zeer snel te verzuren.. met traag tempo dan aan hogere hartslag en soms zelfs moeten stappen onderweg..

Ik speel ook met het idee voor de marathon van Brugge, lijkt me wel een goede eerste marathon met veel bevoorrading onderweg.
Je kan tot een week ervoor, de dag van de 10 miles, nog inschrijven onder "voorinschrijvingstarief", dus ik ga tot die dag afwachten.
Fijne organisatie, dat wel. Maar wel lange saaie stukken tussen Brugge en Zeebrugge langs de vaart.

Fijne organisatie, dat wel. Maar wel lange saaie stukken tussen Brugge en Zeebrugge langs de vaart.
Was ik ook wel wat bang voor, op dat vlak scoort de "Antwerp Night Marathon" ongetwijfeld veel beter, maar dan kan ik helaas niet.

Het parcours van "Nieuwpoort marathon" zal vermoedelijk niet veel beter zijn?
Voor de rest weet ik van geen alternatieve marathons in 2021 nog 😀
Eventueel de marathon in Rotterdam op dezelfde dag als die in Brugge, maar zo een lange rit of verblijf is toch ook wat een gedoe voor de eerste keer.

Geloof mij, dat is bij mij niet anders en in dit geval helaas ook van toepassing.
Maar als de reden dan toch zo ernstig en prangend is, waarom dan zo uw hoofd laten hangen.
Ja je hebt hier naartoe gewerkt. Maar die arbeid is niet voor niks, er zijn nog andere wedstrijden in de nabije toekomst.

Allez ik weet niet wat er gebeurt is. Maar om nu uw ultracarrière stop te zetten is wel heel extreem.

Vandaag 10k gaan lopen.
Halverwege moeten uitwijken en voet verstuikt.
"Krak" deed de pees :(
Kon er even niet opstaan. Maar na een paar minuten voelde het beter en dan 5k nog naar huis gelopen. Dacht dat het beter was.

Doe fysiek werk en daar is het beginnen opzwellen en pijn doen dat ik nog amper kon stappen.

Nu zit ik hier met ijs op de enkel.
Hopelijk snel beter :(
Ik steek het op de torenhoge hokas.

Maar als de reden dan toch zo ernstig en prangend is, waarom dan zo uw hoofd laten hangen.
Ja je hebt hier naartoe gewerkt. Maar die arbeid is niet voor niks, er zijn nog andere wedstrijden in de nabije toekomst.

Allez ik weet niet wat er gebeurt is. Maar om nu uw ultracarrière stop te zetten is wel heel extreem.

Ik heb dit jaar zo goed als alles gedaan met de TDS in het achterhoofd en heb mijn voorbereiding uitstekend kunnen uitvoeren. Bijna 4000km gelopen, een 100km en een 100mijl als voorbereiding, op mijn eten gelet om op gewicht te blijven, enz… Zo’n bergultra is vraagt echt wel wat voorbereiding en ik was echt mooi op tijd in topvorm. Als het een kortere afstand was, zou ik mijn vorm nog 2 à 3 weken kunnen rekken en mij voor iets anders inschrijven. Ik kan nu onmogelijk deze zomer nog deelnemen aan een andere bergultra. Volgende week start ik mijn nieuwe job, nadien zal het snel herfst en winter zijn. Kortom, geen enkele mogelijkheid om met deze vorm nog iets te doen dit jaar.

Ik kan er niets aan doen en aan de conditie/vorm zal het zeker niet hebben gelegen, maar de ontgoocheling is zo groot dat ik niet inzie hoe ik dit te boven moet komen. Ik heb er zoveel voor gedaan en dat wordt mij allemaal ontnomen. Begin dit jaar heeft mijn vriendin (ondertussen ex) mij bedrogen, mijn forfait voor de TDS komt gewoon 10x harder aan.

Ik kan dit gewoon niet nogmaals aan. Hoe meer ik nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat ik er echt helemaal klaar mee ben. Misschien loop ik binnen enkele weken of maanden wel terug een beetje, maar opnieuw opbouwen naar zo’n doel? Nee, dat denk ik echt niet. Wie weet vind ik mijn weg in een andere loopdiscipline, we zien wel.

Momenteel compleet gedegouteerd.

EDIT: Sommigen zullen met zo’n ontgoocheling beter kunnen omgaan, daar twijfel ik niet aan. Ik ben/was voor sommige zaken zo gepassioneerd dat ik all-in ga, als mijn doel mij door externe factoren wordt ontnomen, ervaar ik dat als een zeer intens zwart gat, waar ik gewoon niet uit geraak. Ik ken mijzelf, dit komt gewoon niet meer goed.

Wie weet ga ik binnen een paar maanden de toer op van de kortere afstanden en vind ik daar mijn ding in.

Laatst bewerkt:
Ow Karry, ik lees het nieuws nu pas.
Balen man. Vind ik heel jammer voor u. Zeker met al het werk dat je er in had gestoken.

Neem maar de tijd die nodig is om de zin weer te vinden. Die komt wel terug, de natuur en de koeien wachten wel op u. Ik heb u maar 1 keer gezien IRL maar ik ken niemand die zo op gaat in het mooie van de natuur. Niet te snel uw rug er naar keren.

Hou je goed.

Ow Karry, ik lees het nieuws nu pas.
Balen man. Vind ik heel jammer voor u. Zeker met al het werk dat je er in had gestoken.

Neem maar de tijd die nodig is om de zin weer te vinden. Die komt wel terug, de natuur en de koeien wachten wel op u. Ik heb u maar 1 keer gezien IRL maar ik ken niemand die zo op gaat in het mooie van de natuur. Niet te snel uw rug er naar keren.

Hou je goed.

Mijn rug keren naar de koeien en de natuur zal ik nooit doen hoor, al is het dan niet meer al lopend.

Was ik ook wel wat bang voor, op dat vlak scoort de "Antwerp Night Marathon" ongetwijfeld veel beter, maar dan kan ik helaas niet.

Het parcours van "Nieuwpoort marathon" zal vermoedelijk niet veel beter zijn?
Voor de rest weet ik van geen alternatieve marathons in 2021 nog 😀
Eventueel de marathon in Rotterdam op dezelfde dag als die in Brugge, maar zo een lange rit of verblijf is toch ook wat een gedoe voor de eerste keer.
Die is ook wel fijn.

Hoewel ik zelf niet aan de start stond toch even een update van 2 van mijn beste maten die de TDS hebben gelopen. Beiden blijkbaar al na 35km moeten opgeven 🥲. Super goed gestart, dan is de zondvloed op hen neergekomen en zijn ze helemaal doorweekt door de regen, tot de reservekledij in de plastieken zak in de rugzak toe. Hebben dan nog even geprobeerd, maar onderkoeld geraakt en beginnen beven als een riet. Zo de nacht ingaan zou zelfmoord zijn. Hoe erg ik het ook vind voor hen, blij dat ze rationeel zijn blijven denken en geen zotte dingen hebben gedaan.

Toont nogmaals aan dat zo’n bergultra nog een andere paar mouwen is dan een rustige wandeling van 100mijl in de Ardennen.

Om verschillende redenen, maar de TDS is voor ons allemaal uitgedraaid op een fiasco.

Toch zeer trots op de mannen dat ze het hebben geprobeerd! Zijn nu al terug aan het denken aan de volgende doelen, sterke kerels! 💪

Hoewel het zeer verschillende omstandigheden zijn geeft het mij ook wel wat terug hoop. Als zij hiervan zo snel kunnen en willen terugkomen moet ik het misschien ook wat minder somber inzien.

Ach, voor je het weet ben je weer aan het lopen. Misschien niet met het oog op een extreme ultra, maar zeker aan het lopen. Enkel een blessure kan gepassioneerde lopers van hun loopschoenen weghouden :)

Een pijntje ontwikkeld aan de linkerknie. Enkel bij trappen afdalen.

Kan ik een loopje wagen vandaag?

Ik weet niet hoe pijnlijk het voelt maar met goede opwarming en foamrollen voor/na kan je het wel eens proberen, niet te snel of te ver en dan wordt het al dan niet wel duidelijk of het een serieus probleem is.

Buitenkant knie? ITB zone? (ITB syndroom is pijnlijk bij trappen doen). Mocht het die regio zijn zou ik even rusten want dat komtdoor irritatie van die pees die elke stap daar over wrijft.
Of een professional contacteren.

TDS uiteindelijk ook geneutraliseerd na een ongeval, een Tsjech die is gevallen in een technische afdaling, kerel is blijkbaar overleden. Iedereen die daarachter zat is moeten stoppen en nadien terug naar beneden moeten gaan om met bussen terug naar de start te worden gebracht.

Wat een absolute horror om een overlijden te hebben op een wedstrijd, dan plaats je een forfait wel in een ander daglicht.

Terug
Bovenaan