Algemene Loopthread

TDS uiteindelijk ook geneutraliseerd na een ongeval, een Tsjech die is gevallen in een technische afdaling, kerel is blijkbaar overleden. Iedereen die daarachter zat is moeten stoppen en nadien terug naar beneden moeten gaan om met bussen terug naar de start te worden gebracht.

Wat een absolute horror om een overlijden te hebben op een wedstrijd, dan plaats je een forfait wel in een ander daglicht.

Pfff das verschrikkelijk voor zowel de naasten van het slachtoffer, de organisatie als de andere deelnemers.
Ik weet niet wat de reden van je forfait was (moet het ook niet weten) maar dat plaats zaken inderdaad even in perspectief :eek:

Een pijntje ontwikkeld aan de linkerknie. Enkel bij trappen afdalen.

Kan ik een loopje wagen vandaag?
Dat moet je zelf voelen. Wij weten niet wat jij voelt. Negen kansen op tien is het niks. Als je jezelf afvraagt of je kan lopen met pijn en zeker als je die vraag online gaat stellen, is het slimste antwoord meestal om minstens te zien wat een dag rust geeft.

814-CC762-D68-E-492-B-B56-C-17-F7-B44-C3502.jpg
[/url]

Foto van een kameraad die erachter vastzat. Moesten allemaal wachten, nadien terug afdalen en dan de bus op.

Wat een schitterende (en soms treurige) berichten hier weer. Erg leuk hoe men motiviatie heeft, verliest, hervindt, of opnieuw begint. Het is allemaal herkenbaar (behalve 100+km lopen, daar herken ik niets van 😅 ). Voor mezelf vind ik eindelijk de moed om hier ook nog iets te zetten, aangezien ik echt wel een hele periode totaal geen interesse heb gehad in het lopen, buiten het onderhouden van een basisconditie.

Zoals jullie waarschijnlijk niet wisten loop ik dit jaar ook mee in de 100km kotk, maar dan met de collega's ipv BeyondGaming. Aangezien ik niet sterk ben in het organiseren van leven - job - hobby('s) was er voor bij in 2020 een beetje een veer gebroken. Ik was klaar om de 30km te lopen en die lockdown heeft even mijn humeur en goesting in sport grondig door elkaar gegooid. Tussendoor heb ik nog wel gelopen, maar redelijk doelloos. Langer dan 10 weken heb ik dat niet volgehouden. Nu voor 2021 heb ik mezelf tegen maart sowieso niet klaar gekregen, maar ook dat is zoals verwacht uitgesteld naar september. De opbouw dus voor de wedstrijd binnen 10 dagen was niet bepaald prioritair voor mij. Hoewel ik mag zeggen dat hetgeen ik wel gedaan heb een goede basis gelegd heeft.
Nadat ik van mijn vakantie thuis ben gekomen in juli, merkte ik dat ik nog 6 weken + 1 rustweek overhad, en dat deze editie wel degelijk ging doorgaan. Dus een beetje rekenend op mijn basisconditie heb ik een verkort schema gemaakt van een garmin marathonprogramma met 4 trainingen per week. Het tempo ging niet belangrijk zijn, de duur des te meer. Ik zit nu in de 6de week, en ik heb zonet volgens runalyze 98% van mijn all-time-high gehaald, met nog een laatste lange afstandstraining voor de rustweek. Ik ben erg content dat ik het gehaald heb zonder blessures.
Op deze moment voel ik me wel erg stijf/stram maar ik vermoed dat mijn biercomsumptie van de namiddag niet geholpen heeft met mijn loopje later op de avond, daar ga ik toch evne mee moeten stoppen 😅...

Binnen 10 dagen loop ik mee op kotk en zal ik wuiven naar alle BG leden, ik kijk er al hard naar uit!

[/url]

Foto van een kameraad die erachter vastzat. Moesten allemaal wachten, nadien terug afdalen en dan de bus op.
Jezus... met die opgave van de rest van je groep, en dan die horrorval, kun je bijna beginnen denken dat het voorbestemd is dat je niet kon gaan. Je bent misschien aan iets ontsnapt.

Vreselijk voor alles en iedereen erbij betrokken.
Ik kan het me ook zo voorstellen, ik vond de alpen vroeger al levensgevaarlijk, je moet je eens voorstellen wat het is op snelheid, met zware vermoeidheid... 's NACHTS.

TDS uiteindelijk ook geneutraliseerd na een ongeval, een Tsjech die is gevallen in een technische afdaling, kerel is blijkbaar overleden. Iedereen die daarachter zat is moeten stoppen en nadien terug naar beneden moeten gaan om met bussen terug naar de start te worden gebracht.

Wat een absolute horror om een overlijden te hebben op een wedstrijd, dan plaats je een forfait wel in een ander daglicht.
Damn dat plaatst alles idd wel direct in perspectief ☹️! Ik zag het gisterenavond nog op de feed van UTMB dat de koers voor wie achterop kwam geneutraliseerd werd. Veel negatieve ‘live reacties’ van deelnemers die op de berg stonden te kou kleumen, maar ja wat kan je doen in zo een situatie? Sommigen waren aan het ranten over het half uur verlaten waardoor de ‘amateurs’ de technische passage zeker in het donker moesten doen. Al lijkt me dat halfuur wel niet veel uit te maken dan.

Is het overlijden eigenlijk al bevestigd door UTMB? Ik vind daar niet meteen een officieel communiqué van terug. Maar op de livestream nu wel veel berichten daaromtrent

Sowieso een drama voor die kerel zijn familie en voor de deelnemers die daar dan een jaar naartoe werken.

Ben ik te hard als ik zeg 'part of the game'?

Ik denk niet dat er daar mensen aan de start staan die zich niet bewust zijn van de risico's. Lopen (of zelfs hiken) op alpien terrein is gevaarlijk. In het hooggebergte kan het weer snel omslaan. Een misstap kan een dodelijke val veroorzaken. Iedereen die aan een wedstrijd als TDS meedoet, waarbij je je moet kwalificeren via andere zware wedstrijden, heeft genoeg ervaring om dat te beseffen.
Als je in dat artikel leest dat hij in de top 300 liep dan weet je dat het over een snelle loper gaat. Persoonlijk ben ik een slak op technische afdalingen omdat in de afweging snelheid vs veiligheid ik voor het behoedzaam tempo kies. Als je in die wedstrijd op die plaats loopt dan maak je een andere afweging en neem je meer risico om sneller naar beneden te raken. Deze keer, door vermoeidheid of slecht zicht of gewoon brute pech, met fatale afloop.

Ben ik te hard als ik zeg 'part of the game'?

Ik denk niet dat er daar mensen aan de start staan die zich niet bewust zijn van de risico's. Lopen (of zelfs hiken) op alpien terrein is gevaarlijk. In het hooggebergte kan het weer snel omslaan. Een misstap kan een dodelijke val veroorzaken. Iedereen die aan een wedstrijd als TDS meedoet, waarbij je je moet kwalificeren via andere zware wedstrijden, heeft genoeg ervaring om dat te beseffen.
Als je in dat artikel leest dat hij in de top 300 liep dan weet je dat het over een snelle loper gaat. Persoonlijk ben ik een slak op technische afdalingen omdat in de afweging snelheid vs veiligheid ik voor het behoedzaam tempo kies. Als je in die wedstrijd op die plaats loopt dan maak je een andere afweging en neem je meer risico om sneller naar beneden te raken. Deze keer, door vermoeidheid of slecht zicht of gewoon brute pech, met fatale afloop.

Nee, je bent zeker niet te hard wanneer je dat zegt, het is de realiteit.

Neemt niet weg dat het een drama is.

Top 300 in een wedstrijd van 1500 man stelt naar mijn mening niets voor en zeker niet om snelheid af te wegen voor veiligheid. Who cares of ge nu 250ste of 270ste eindigt ...

Top 300 in een wedstrijd van 1500 man stelt naar mijn mening niets voor en zeker niet om snelheid af te wegen voor veiligheid. Who cares of ge nu 250ste of 270ste eindigt ...

Een val is snel gebeurd natuurlijk, maakt op zich weinig uit of je op dat moment 89e, 300e of 1400e loopt. Je moet echt niet snel gaan om uw voet verkeerd neer te zetten en weg te schuiven.

Het maakt ook helemaal niets uit, alle deelnemers kennen de risico’s, maar het is een menselijk drama.

Als organisatie wil je dat ook echt niet meemaken.

Dat hangt af van de wedstrijd. Bij de beste 20% lopen op de Antwerp ten miles is voor een beetje loper geen enkel probleem omdat er veel onervaren en trage lopers meedoen aan die wedstrijd.
Bij TDS is dat een ander type deelnemersveld. Enkel goede tot zeer goede lopers, heel competitief. Ik geef je gelijk dat plaats 250 of 270 niet uitmaakt maar je kan er van uitgaan dat die kerel hard aan het gaan was.

En inderdaad, ik wou zeker niet insinueren dat het geen drama is. Enkel dat we niet uit het oog mogen verliezen dat zo'n trail een ander beest is dan een 5K in het lokale park.

Ik begrijp dat je je eerder deze week, eventjes hebt laten pakken, puur op 'emoties' en niet op verstand.
Tegenvallers horen nu éénmaal bij het leven. En dat kunnen soms echt zware tegenvallers zijn.
En als je even géén zin hebt om te lopen? Doe het dan gewoon even niet hé!

Ter info: Zoals je misschien al wel weet, is mijn vader overleden aan kanker. Zo heeft mijn biologische broer zelfmoord gepleegd en mijn oudste adoptiezus is overleden aan een overdosis drugs. Zelf heb ik ook een paar vervelende chronische ziektes maar die zijn tenminste niet dodelijk ..
Ik weet niet wat uw privé tegenvaller is, maar zoals je kan zien, heb ik ook het één en ander meegemaakt sé.

Misschien wel goed dat de wedstrijd geannuleerd is, nu kan je dit beter plaatsen. Wel héél erg dat hier iemand moest voor overlijden natuurlijk. :confused:

Momenteel compleet gedegouteerd.

EDIT: Sommigen zullen met zo’n ontgoocheling beter kunnen omgaan, daar twijfel ik niet aan. Ik ben/was voor sommige zaken zo gepassioneerd dat ik all-in ga, als mijn doel mij door externe factoren wordt ontnomen, ervaar ik dat als een zeer intens zwart gat, waar ik gewoon niet uit geraak. Ik ken mijzelf, dit komt gewoon niet meer goed.

Wie weet ga ik binnen een paar maanden de toer op van de kortere afstanden en vind ik daar mijn ding in.
2018 was voor mij zo'n kantelpunt. Ik had er echt alles aan gedaan beter te zijn dan in 2017 (toen de marathon van Brussel gelopen in 3u37) en ik trainde dus echt hard om 3u30min te lopen. Als voorbereiding op de marathon liep ik dan de Heistse Bergloop (wedstrijdje HM). Ik voelde het meteen: Ik had een rotslechte dag. Toch keihard liggen knokken met de zever op mijne mond (figuurlijk hé). De laatste honderden meters nog een extra spurt getrokken, echt neergevallen aan de finish en lang moeten uithijgen.

Mijn tijd? 2 sec trager dan mijn PR van het jaar ervoor! :cry:

Ik was echt zo gedegouteerd dat ik de marathon niet meer gelopen heb. Sindsdien is het er ook nooit meer van gekomen. Maar ik loop dus nog wel. Kleine loopjes vooral.

Ik heb u maar 1 keer gezien IRL
Haha ik ook. Aan het treinstation. Van alle lopers hier heb ik eigenlijk alleen maar Karry en Spooky IRL eventjes gezien. Ik heb gratis een drankgordel gekregen van hem. Nogmaals bedankt daarvoor Karry!

En JA ik gebruik die drankgordel nog regelmatig, die is echt handig. :tongue:

@Karry98 ik denk dat ik niet de enige ben voor wie ge een inspiratie zijt. Mede door uw avonturen heb ik TDF gedaan. Merci daarvoor! Hopelijk kunt ge een beetje genieten van effe iets anders te doen 😉

@Karry98 ik denk dat ik niet de enige ben voor wie ge een inspiratie zijt. Mede door uw avonturen heb ik TDF gedaan. Merci daarvoor! Hopelijk kunt ge een beetje genieten van effe iets anders te doen 😉

Mooi compliment, merci! Blij dat mijn ervaringen anderen ertoe kunnen aanzetten het trailen ook te ontdekken.

Moet wel zeggen dat de gebeurtenissen van afgelopen nacht/ochtend mij de zaken toch enigszins anders doen inzien. Zelfs al was ik er geweest, door de neutralisatie had ik toch niet kunnen finishen.

Nu zelf mijn eigen issues wat oplossen en dan zien wel verder wat/hoe/waar.

Absoluut waar wat hier beaamd wordt. Deze thread zit boordevol mensen om van te leren en om een richting te bepalen van je doelen.

Zo ben ik ook in de richting gegaan van op langere termijn een doel te stellen voor ultra trails nalv @Karry98 en op kortere termijn de snelheid van een @MichielD4

Terug
Bovenaan