Algemene Loopthread

sinds het standaard bij iedereen uit staat om daar aan deel te nemen, zie ik toch veel minder flybys :(
Ah, was me nog niet opgevallen. Ik ben daar sowieso niet mee bezig.

Vond het de eerste keer dat ik daarop uitkwam best wel verontrustend.

Ik ben trouwens een enorme fan van Courtney Dauwalters, dat is nu eens echt mijn droomvrouw. Fenomenale atlete, zonder weerga bij de vrouwen, klopt zelfs 99% van de mannen. Daarbovenop vind ik dat nu eens echt een knappe met een waanzinnige glimlach.
Die haar verhalen met haar hallucinaties tijdens ultra’s zijn ook altijd lachen.

Ook al functioneert mijn coros pace uitstekend en ben ik daar heel erg tevreden van, kriebelt het ook om een gps horloge te kopen.
Is sowieso zware overkill voor de beperkte meerwaarde die het mij zal bieden, maar ja gadet freak e... En het aspect van zelf routes uit te stippelen vind ik al zalig bij het fietsen.

Benieuwd voor hoeveel de Fenix 7 op de markt zal komen. Ik spaar de ecocheques alvast op 😛

Nog geen nieuws van de Fenix 7. Hier kriebelt het ook maar de verbouwingen brengen onvoorziene kosten mee.

Hoe ik gps navigatie tijdens het lopen voorlopig aanpak (ik wil eigenlijk ook nog wel eens een sporthorloge aanschaffen maar ik heb vorig jaar nog maar een fietscomputer gekocht :p): gpx importeren in komoot, en dan puur op voice (heb nu mijn gsm geen mini jack meer heeft van die bone conduction oortjes gekocht; aftershokz openmove, wel aangenaam zo zonder iets in of op mijn oren).
Werkt eigenlijk verrassend goed, heel af en toe is het wel eens verwarrend aan een kruispunt en moet ik mijn gsm bovenhalen om op de kaart te kijken, maar aangezien het mij toch niet echt om de snelheid te doen is, vind ik dat wel ok.

sinds het standaard bij iedereen uit staat om daar aan deel te nemen, zie ik toch veel minder flybys :(
Ah, de optie bestaat nog? Ik dacht iets gelezen te hebben dat het afgeschaft was omwille van privacy redenen.

Edit: de optie gevonden op strava

Laatst bewerkt:
niet afgeschaft, maar nu moet je dus ergens in je instellingen aangeven dat je het echt wilt (en dat dus anderen je acitiviteit kunnen bezien).
Ik snap de policy wel, maar jammer genoeg zijn er heel weinig mensen die dit aan hebben staan

Dit is zo'n feature die met de beste bedoelingen ter wereld gekomen is maar vooral toch door creeps kan misbruikt worden :D

Dit is zo'n feature die met de beste bedoelingen ter wereld gekomen is maar vooral toch door creeps kan misbruikt worden :D
Ik dacht een tijdje terug in het nieuws gelezen te hebben dat er veel militairen waren die Strava gebruikten en door de (oude) standaardinstellingen iets te veel informatie prijs gaven (om hoe laat ze waar zijn, waar de paden zijn, in- en uitgangen liggen, etc ...)

EDIT: met Strava heat maps blijkbaar volledige basissen in kaart gebracht, oa. in oorlogsgebied: https://www.theguardian.com/world/2...p-gives-away-location-of-secret-us-army-bases

Ik dacht in het nieuws gelezen te hebben dat het in opspraak kwam omdat er veel militairen waren die Strava gebruikten en zo iets te veel gevoelige informatie prijsgaven (om hoe laat ze waar zijn, waar de paden zijn, in- en uitgangen liggen, etc ...)
dat was volgens mij voornamelijk door de jaarlijkse global heatmap, ook activiteiten die privé staan worden op die heatmap gezet.

Als je dus een rondje vind ergens in de woestijn, kan het zijn omdat er een militaire basis is

dat was volgens mij voornamelijk door de jaarlijkse global heatmap, ook activiteiten die privé staan worden op die heatmap gezet.

Als je dus een rondje vind ergens in de woestijn, kan het zijn omdat er een militaire basis is
Yes, dat was het. Andere functie, maar toont wel aan dat ze heel bewust moeten omgaan met onze data & privacy.

Wat voor jasjes dragen jullie allemaal? ik draag zelden een jas om te lopen maar nu de temperaturen rond het vriespunt hangen en het toch durft te regenen is het toch stillaan een must.

Regenjas, dikker shirt met lange mouwen of dikkere fluo jas om te lopen van Decathlon. Aan schoenen geef ik wel graag meer geld uit, voor loopkledij volstaat het merk van Decathlon voor mij.

Wat voor jasjes dragen jullie allemaal? ik draag zelden een jas om te lopen maar nu de temperaturen rond het vriespunt hangen en het toch durft te regenen is het toch stillaan een must.
Jasje en schoenen zijn enige 2 zaken die bij mij niet van Decathlon komen.

Jasje was iets van een €150 -> flinterdun, winddicht, waterdicht en handige kap die je kan aantrekken zodat je zelfs bij ferm onweer droog blijft. (https://www.inov-8.com/eu/stormshell-waterproof-running-jacket-mens)

Ik draag een dikker shirt met lange mouwen, met eronder een ondershirt van als ik ga fietsen. Dat 2e laagje helpt enorm tegen de koude vind ik, meer heb ik eigenlijk ook niet nodig (samen met een lange loopbroek)

jasje nog niet nodig gehad, heb eigenlijk enkel echte jassen voor de regen

Als het koud is: ofwel die goldgear van underamour dat ik via hier teweten gekomen ben (is echt goed), meestal in combo met m'n rugzakje, die zorgt natuurlijk ook voor wat warmte op m'n rug
ofwel een kort tshirtje met een gorex truitje op

Als het meer is dan motregen, check ik buienradar om te zien wanneer het stopt / mindert :D

Terug
Bovenaan