Algemene Loopthread

om dan stil te vallen op de Keizersberg ;)

Ze hebben blijkbaar een app, dan kan je rugnummer al zien want die is bij mijn weten nog niet rondgestuurd.
Morgen laatste intervaltraning, vrijdag tempotraining en dan ook taperen.
Daar heb ik me al redelijk gedetailleerd in voorbereid :oi22:

Mensen die schema's afwerken, dewelke raden jullie aan ? Tegenwoordig zoveel opties zoals die Decathlon schema's, Trenara, Train As One of https://www.runinfo.nl/trainingswijzer.htm?
Ik heb precies heilige schrik voor shin splints, lopersknie of een hernia. Ik doe wel krachttraining ietwat ter preventie, zoals romanian deadlift (soms single leg), reverse lunges, alternerend tussen squats en single squats met natuurlijk bovenlichaam want ik wil toch een beetje getoned blijven.

Een tussentijds doel is een 10 miles tegen 1:15 tegen 7 juni, maar absolute hoofddoel halve marathon van Brussel tegen 1:35.
Ben benieuwd naar jullie feedback.

Mensen die schema's afwerken, dewelke raden jullie aan ? Tegenwoordig zoveel opties zoals die Decathlon schema's, Trenara, Train As One of https://www.runinfo.nl/trainingswijzer.htm?
Ik heb precies heilige schrik voor shin splints, lopersknie of een hernia. Ik doe wel krachttraining ietwat ter preventie, zoals romanian deadlift (soms single leg), reverse lunges, alternerend tussen squats en single squats met natuurlijk bovenlichaam want ik wil toch een beetje getoned blijven.

Een tussentijds doel is een 10 miles tegen 1:15 tegen 7 juni, maar absolute hoofddoel halve marathon van Brussel tegen 1:35.
Ben benieuwd naar jullie feedback.
Veel hangt af van je huidig niveau en ervaring natuurlijk. Zonder dat is het moeilijk te zeggen.
Trenara is wel een goeie app voor schema’s, maar er zijn nog schemaboeren die werken.

Waarom heb je precies zoveel schrik van shin splits en een hernia?

Veel hangt af van je huidig niveau en ervaring natuurlijk. Zonder dat is het moeilijk te zeggen.
Trenara is wel een goeie app voor schema’s, maar er zijn nog schemaboeren die werken.

Waarom heb je precies zoveel schrik van shin splits en een hernia?
Omdat shin splints en al zeker een hernia pijn doet, toch al zeker die met uitstraling waardoor ik maaaaanden aan de kant stond en enkel kon wandelen/ zwemmen :unsure: .

Huidig niveau? Laatste halve marathon in Antwerpen afgelegd in 1:42:25 in oktober. Sinds januari toch het gevoel door ziekte, kwetsuur en ook gewoon verlof dat dat overtreffen zeer moeilijk wordt.

Amai, dan mag ik hopen dat de bevoorrading dik in orde is.
Goh, als je vergelijkt met een stadsmarathon waar je met 10000+ aan de start staat en “slechts” 42km loopt, dan is dit qua bevoorrading echt wel een koopje :p … elke trail van sportsevents is qua eten/drinken echt wel meer dan in orde, vrijwilligers ook super vriendelijk, ok dat het veel geld is maar ik zou er niet aan willen beginnen om voor een paar honderd man een parcours van 100km te gaan uitpeilen en alles qua vergunningen in orde te brengen

Goh, als je vergelijkt met een stadsmarathon waar je met 10000+ aan de start staat en “slechts” 42km loopt, dan is dit qua bevoorrading echt wel een koopje :p … elke trail van sportsevents is qua eten/drinken echt wel meer dan in orde, vrijwilligers ook super vriendelijk, ok dat het veel geld is maar ik zou er niet aan willen beginnen om voor een paar honderd man een parcours van 100km te gaan uitpeilen en alles qua vergunningen in orde te brengen

Vroeger kon dat blijkbaar voor 70 euro en nu enkel nog voor 170 euro.
Soit, het is wat het is en niemand is verplicht om ergens te gaan lopen he. Ik heb al jaren geen wedstrijd meer gelopen dus mijn inschrijvingskost per jaar is €0. Maar lopen (ook wedstrijden) was vroeger een hobby die niet veel geld hoefde te kosten. Toen werd lopen populair en waren opeens alle startbewijzen uitverkocht, nog even later en de prijzen zijn de hoogte ingeschoten. Dan zijn het niet de kosten die de prijsstijgingen drijven, maar vraag/aanbod waarbij organisatoren zo veel mogelijk marge nemen, simpelweg omdat ze het kunnen.

Soit, het is wat het is en niemand is verplicht om ergens te gaan lopen he. Ik heb al jaren geen wedstrijd meer gelopen dus mijn inschrijvingskost per jaar is €0. Maar lopen (ook wedstrijden) was vroeger een hobby die niet veel geld hoefde te kosten. Toen werd lopen populair en waren opeens alle startbewijzen uitverkocht, nog even later en de prijzen zijn de hoogte ingeschoten. Dan zijn het niet de kosten die de prijsstijgingen drijven, maar vraag/aanbod waarbij organisatoren zo veel mogelijk marge nemen, simpelweg omdat ze het kunnen.
Inderdaad, mijn punt was gewoon dat je bij een stadsmarathon nog véél meer geld in de zakken van een Golazo legt dan bij een kleinschalige trail.

In één van de recentere jogclubs had PJ het over al de vergunningen voor zijn Fermetoer-trail -> je moet er echt wel goesting in hebben om zoiets te organiseren hé

In mijn laatste trail die 75km was heb ik toch ook behoorlijk wat gegeten en gedronken -> natuurlijk niet voor €100 (wat het ticket kostte) maar toch zeker 2 flessen Cola, paar liter sportdrank, 6 belegde broodjes, pakske Tuc-koekjes, nog wat snoep, rijsttaartjes, flankes...

Natuurlopen van Lier… €7!

Dat is zeker een feit. Ik ben meer (snel)wandelaar dan loper, als ik de prijzen bekijk van de andere events waaraan ik meedoe, steekt de grizzly er toch wel bovenuit.

Oelegem 100 km (42 euro)
Buggenhout 150 km (62 euro)
Coast walk 80 km (60 euro)
Paris-Tubize 292 km (280 euro) ⇒ ik sta nog op de wachtlijst 🙏
Nacht Van Vlaanderen 100 km (55 euro)
Schoten 100 km (42 euro)
Binche 100 km (45 euro)
Dodentocht 100 km (69 euro)
Hagelandse 101+5 (70 euro)
Great Escape 80 km (82 euro)
Grizzly 100 (170 euro)
Bello Gallico 160 km (125 euro)

Bij alle bovenstaande kan ik niet klagen van bevoorrading. Het moet geen buffet zijn, maar als je niet als laatste op een post komt heb je altijd meer dan voldoende. Soit, we doen het voor de fun hé ;)

Hoewel er nog wat twijfel is tussen de modellen, lijkt het EK alvast warm (50% kans op Tmax van +20 graden) en ongunstig qua wind (Z-ZO) te worden. Met een start om 10u wordt vooral de temperatuur een dingetje.

3 km rond 10 miles tempo (vlak) + 1 km rust + 3 km rond 10 miles tempo (bergop + afdaling) ... mmm 19 graden is voor mij te warm .. 5:13/km (tempo 1:24) was licht oncomfortabel.

Ca va. Want persoonlijk loop ik het meest comfortabel rond 10 graden Celsius. Voor mij aldus liefst een beetje frisser. ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb vaak last van oorpijn door de wind tijdens het lopen. Ik doe vaak een muts aan maar da's geen zicht bij 23 graden. Iemand suggesties?

Terug
Bovenaan