Straddle
Well-known member
Ik heb 3x een paar Hoka's gehad (telkens van de Clifton reeeks), die gaan idd lang mee (en ik loop bijna altijd op asfalt).Ken eigenlijk zelf weinig van schoenen, heb alleen maar Hoka.
Toen ik men eerste paar ging halen, verschillende merken gepast. Hoka was het enigste merk (dat ik paste) dat niet te krap aanvoelde.
Blijf er tot nu toe fan van. Vooral de Challenger zijn zo goed. Zoveel beter geworden van de 6 naar 7 series. Veel meer teen ruimte.
Met een paar zit ik al aan 1600 km en loop er nog geregeld mee. Doen nog steeds wat moet.
Sinds vorig jaar overgeschakeld op Saucony Endorphins, die hebben een betere vering en zitten lichter, maar verslijten wel veel sneller dan Hoka's.
Op 11 mei heb ik de marathon in Genève, ik ga de westrijd lopen met een nieuw paar Saucony Endorphin Pro's (wedstrijdschoenen) en daarna een nieuw paar schoenen kopen voor de volgende training. Mss terug Hoka, hoewel ik ook eens Asics wil uitproberen.

), duidelijk veel meer spiermassa, nog steeds 10kg overgewicht volgens bmi-schaal, PR op 10km is 00:57:12, PR op 5km is 00:27:32 (slechte cijfers als ik vergelijk met sommigen hier, goede cijfers als ik vergelijk met vele mensen in mijn omgeving die gwn niets doen en extreem goed in vergelijking met mijn eerste tijden die ik liep in januari 2024). Ik hoop echt wel terug op progress maar momenteel haal ik mijn PR's echt niet door de zware benen. Die PR's zijn wel loopjes op mijzelf, nog geen wedstrijden gedaan. Ik hoop in juni aan ééntje deel te nemen (keuze uit 3,3; 6,6 of 9,9). Mijn vast loopschoenen zijn Puma Magnify's 2, ik denk dat die ook stilletjes aan vervanging toe beginnen te geraken. Zal ongeveer 500km op deze schoenen gelopen hebben tot nu toe.

.