Algemene Loopthread

haha ja, ze vinden daar 100mijl te normaal geworden?
als je ziet dat de Legends trail dit jaar al 280km was en ze naar 350 km gaan, crazy, vooral omdat er gasten zijn die het blijven finishen.

Wat zijn de prono's voor UTMB? Ik denk dat Seppe Odyn echt wel gaat verbazen terwijl Karel Sabbe ik moeilijker in te schatten vind

als je ziet dat de Legends trail dit jaar al 280km was en ze naar 350 km gaan, crazy, vooral omdat er gasten zijn die het blijven finishen.

Wat zijn de prono's voor UTMB? Ik denk dat Seppe Odyn echt wel gaat verbazen terwijl Karel Sabbe ik moeilijker in te schatten vind

Wat Odyn betreft twijfel ik niet aan z'n conditie maar aan de techniek. De echte toppers zijn toch degene die in bergachtig gebied verblijven en dus veel meer ervaring gaan hebben in het bedwingen van alpine wegen.

We hebben trouwens al een medaille in de TDS, Helene Dassy is daar tweede beste vrouw geworden.

Aan Belgische kant op UTMB kijk ik vooral heel erg uit naar de prestatie van Guillaume Deneffe. Als je zijn trainingen van de afgelopen maanden bekijkt….. 😳

Wat Odyn betreft twijfel ik niet aan z'n conditie maar aan de techniek. De echte toppers zijn toch degene die in bergachtig gebied verblijven en dus veel meer ervaring gaan hebben in het bedwingen van alpine wegen.

We hebben trouwens al een medaille in de TDS, Helene Dassy is daar tweede beste vrouw geworden.
Ik heb de youtube van Herman Desmet gezien over UTMB en dat leek toch mee te vallen qua technische stukken?

Ik ben deze zomer rond La Roche gaan lopen en daar zaten moeilijkere stukken dan ik op UTMB video gezien heb

Van +/- 5:40 naar 5 is wel een groot verschil, dan kan je mijn inziens beter constant tegen 5:20 pacen.
4 weken geleden heb ik dat al getest over 12km, HR bleef voor 5:30 toen al onder 165 heel de tijd en eerder rond 160. Dus ik zou het moeten kunnen volhouden voor 17-18km nu al imo. Het is enkel die versnelling waar ik nog niet helemaal zeker over ben. Het is sowieso mijn bedoeling om nog wat veilige marge te hebben. Deze zondag 16km op een goed tempo, gaat ook weer een goede graadmeter zijn.

Was bij mij ook het doel, maar dan veranderen The Legends al hun 100 mijl wedstrijden naar 200k :wallbash:

Ga voor 2026 ne keer tegoei zoeken want denk wel dat ik het nu aankan.
Als 160 zou lukken, zal 200 ook wel lukken ;)

Zoals Karry zei, GTLC is echt super en sinds dit jaar zijn ze terug met de 160 en ze hebben een nieuw parcours. Zelf kriebelt het ook weer een beetje om hier nog eens mee te doen.

Hier ingeschreven voor alle wedstrijden van Legends met de eerste binnen 3 weken. Zou normaal gezien wel ergens vooraan moeten finishen. Kijk al uit om te racen!

Zoals Karry zei, GTLC is echt super en sinds dit jaar zijn ze terug met de 160 en ze hebben een nieuw parcours. Zelf kriebelt het ook weer een beetje om hier nog eens mee te doen.

Hier ingeschreven voor alle wedstrijden van Legends met de eerste binnen 3 weken. Zou normaal gezien wel ergens vooraan moeten finishen. Kijk al uit om te racen!
GTLC is slechts 2 weken na Grizzly dus dat komt niet goed, staat op mijn bucketlist voor volgend jaar!

Ga sowieso al die nieuwe Epic Trail du Baraque de Fraiture doen (100km) in April en ook opnieuw de Houffa trail (62km) in Januari

Ondertussen door het vele lopen al 3kg lichter dan in Juni dus dat zou ook verschilleke moeten geven.

Odeyn sukkelt al een tijdje met zijn knie en het is voor hem het onbekende. Ik ben vooral benieuwd naar het verslag. Voorspellingen lijken me redelijk onmogelijk te maken.

GTLC is slechts 2 weken na Grizzly dus dat komt niet goed, staat op mijn bucketlist voor volgend jaar!

Ga sowieso al die nieuwe Epic Trail du Baraque de Fraiture doen (100km) in April en ook opnieuw de Houffa trail (62km) in Januari

Ondertussen door het vele lopen al 3kg lichter dan in Juni dus dat zou ook verschilleke moeten geven.
GTLC summer editie in mei. 160km. Inschrijvingen zijn open sinds maandag dus je hebt nog even bedenktijd.

Misschien kan je 200km wel aan als je 160km aankan, maar de vraag is ook of je dat wel wil. Ik heb 2x een 100mijl gedaan en moet zeggen dat ik dat meer dan lang genoeg vond, naar het einde toe was ik het dan ook echt beu.

Misschien kan je 200km wel aan als je 160km aankan, maar de vraag is ook of je dat wel wil. Ik heb 2x een 100mijl gedaan en moet zeggen dat ik dat meer dan lang genoeg vond, naar het einde toe was ik het dan ook echt beu.
Denk eigenlijk als je u van in het begin zou focussen om te racen ipv uit te lopen dat je het nochtans kei goed zou doen.
Eens ik die klik had gemaakt, vind ik het zelf nog fijner om te doen.

Ik heb de youtube van Herman Desmet gezien over UTMB en dat leek toch mee te vallen qua technische stukken?

Ik ben deze zomer rond La Roche gaan lopen en daar zaten moeilijkere stukken dan ik op UTMB video gezien heb

Er komt inderdaad weinig klauteren en kruipen aan te pas maar als ik zie hoe de elite dartelt over die paden.

Wat GTLC betreft zal hier toch eerder de GTLC22 zijn ipv de 160 :unsure:

Denk eigenlijk als je u van in het begin zou focussen om te racen ipv uit te lopen dat je het nochtans kei goed zou doen.
Eens ik die klik had gemaakt, vind ik het zelf nog fijner om te doen.

Kan zijn hoor, maar dat is gewoon niet voor mij weggelegd. Pas op, ik zie mij in 2026 wel nog eens een 100mijl doen als het zo blijft lopen hoor, maar mijzelf echt pushen zou dan eerder op een wegmarathon zijn dan zo’n ultra.

Ik wil overigens helemaal niets afdoen aan uw prestaties voor alle duidelijkheid e, je doet echt straffe dingen! Gewoon niet voor mij weggelegd.

Zo meteen start OCC met Jim Walmsley aan de start. Ik vraag me af hoe snel ze de 61km gaan afhaspelen.

Iets wat me de afgelopen ultra trails is opgevallen is de grote aanwezigheid van Adidas met hun Terrex producten. Die zetten duidelijk in op trailrunning

Laatst bewerkt:

Confirmation inscription​

GTLC Summer 2026 - GT160​

voila, ik kan beginnen trainen ... eens benieuwd of ik hier mijn grenzen ga tegenkomen ;)

edit: effe Betrail gechecked: volgens mijn ranking zou ik er 34uur over doen -> beetje meer dan mijn langste wedstrijd so far die "slechts" 17u was

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan