sneeuwzwart
Well-known member
Nadeel in Lier is ook wel dat de afstanden niet kloppen, maar voor de rest prijs-kwaliteit echt wel top.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb een paar keer meegedaan daar en vond het parcours eerlijk gezegd zéér saai. Heel goedkoop, dat wel, maar ik kan hier tussen Mechelen en Leuven ook langs het water lopen, da's minder ver rijden voor mijNadeel in Lier is ook wel dat de afstanden niet kloppen, maar voor de rest prijs-kwaliteit echt wel top.

Enkel de 5km en dat is ook geweten. Altijd 4.8km. De 10km klopt wel.Nadeel in Lier is ook wel dat de afstanden niet kloppen, maar voor de rest prijs-kwaliteit echt wel top.
vandersanden-limburgruns.be
Ik zou ook 1 intervaltraining per week aanraden (goed om snelheid te trainen).Geen 84 euro maar vanaf 97 nu zie ik.Nike Pegasus trail 5 besteld voor 84 euro. Blijkbaar 20% korting bij Zalando.![]()
Mn halve marathon van zondag was 1:39:04, na een weekje verkoudheid niks te hebben getraind.Welke tijden heb je al gelopen op wedstrijden?
Welk tempo loop je normaal (op training)?
Als je al een goed uithoudingsvermogen hebt (en niet te zwaar bent) is dat in feite niet zo moeilijk om onder de 4u te geraken. Ze zeggen, als richtlijn, je tijd dat je op een halve marathon loopt x 2 en daar +-20 minuten bijtellen. Je zal misschien beter of slechter doen naargelang je vorm op het moment / weersomstandigheden / het parcours etc
Als je minstens 3-4 maanden op voorhand elke week 3x loopt met 1 lange duurloop in het weekend dan is dat te doen. Als je vanaf 0 begint met lopen zal je best vroeger beginnenIk zou ook 1 intervaltraining per week aanraden (goed om snelheid te trainen).
Als je dichter bij de marathon komt zou ik toch richting 4x lopen per week proberen te gaan, anders ga je niet aan >50km geraken op een week.

)Geen 84 euro maar vanaf 97 nu zie ik.
Zou het de moeite zijn om voor Goretex te gaan tegen natte voeten? Met Goretex is een stuk duurder, zwaarder en ook warmer in andere seizoenen.
OK geen Goretex dan, dat is toch wat euro's gespaard. Als het echt kletsnat is dan loop ik toch niet buiten. Belangrijkste is dat ik niet op mijn bek ga wanneer wat modder op de baan ligt of ik eens een offroad baantje inschiet.Ook over nagedacht maar de meesten raden het af. Uw voeten geraken toch uiteindelijk nat en door die goretex kan het water er ook niet meer uit. En ze gaan misschien idd ook te warm zijn in andere seizoenen.
De slijtzool van de Pegasus Trail 5 bevat het nieuwe All Terrain Compound-rubber van Nike. Dit slijtvaste materiaal zorgt voor extra grip, ook in natte omstandigheden. De noppen van 3,5 millimeter zijn zo geplaatst dat ze voldoende grip geven op de trails zonder dat je ze voelt zitten tijdens het lopen op de weg.
Dat is nu wel essentieel, dat ik op de weg ook meer grip heb wanneer het nat is. Hoe zit dat bij de Pegasus 5?
Ze zeggen op All4Running wel dat ze een nieuwe rubber gebruiken die betere grip geeft bij natte omstandigheden.
Nu vind ik ze niet meer voor 97 op Zalando trouwens, ineens 139 :-( Wel nog op Alltricks

Ik heb die Pegasus gekocht als wandelschoen, voor zowel de dagelijkse wandeltochten met de hond als op vakantie dan. Ik vond dat een heel goeie schoen, maar buiten wat zand- en grindpaden heb ik hem nooit veel op niet-asfaltwegen gebruikt. En zelfs daar merkte ik al dat hij niet heel veel grip bood. Maar genoeg voor waarvoor ik 'm gebruikte, ik denk dat als je erop gaat lopen, het wel kan schelen. Uiteindelijk heb ik ze moeten weggooien omdat ik m'n voet er 3x in heb omgeslagen. Er kwam een soort instabiliteit in de hak, volgens mij ook wel door slijtage want er zaten al een 900km op.Dat is nu wel essentieel, dat ik op de weg ook meer grip heb wanneer het nat is. Hoe zit dat bij de Pegasus 5?
Ze zeggen op All4Running wel dat ze een nieuwe rubber gebruiken die betere grip geeft bij natte omstandigheden.
Nu vind ik ze niet meer voor 97 op Zalando trouwens, ineens 139 :-( Wel nog op Alltricks
De fijnste hybrideschoen die ik al gehad heb, was wel de Salomon Sense Ride 5. Wel een pakje harder dan de Pegasus, maar met veel meer grip.Bedankt voor de tip. Ik heb mij die Sense Ride 5 eens besteld. Die zijn ook nog schappelijk qua prijs (87 bij Alltricks incl verzending was het)Ik heb die Pegasus gekocht als wandelschoen, voor zowel de dagelijkse wandeltochten met de hond als op vakantie dan. Ik vond dat een heel goeie schoen, maar buiten wat zand- en grindpaden heb ik hem nooit veel op niet-asfaltwegen gebruikt. En zelfs daar merkte ik al dat hij niet heel veel grip bood. Maar genoeg voor waarvoor ik 'm gebruikte, ik denk dat als je erop gaat lopen, het wel kan schelen. Uiteindelijk heb ik ze moeten weggooien omdat ik m'n voet er 3x in heb omgeslagen. Er kwam een soort instabiliteit in de hak, volgens mij ook wel door slijtage want er zaten al een 900km op.
Nu wandel ik op de Juniper. Voor die prijs koop je er 2 voor zo 1 Pegasus. Die Kiger ziet er fantastisch uit, maar is nòg een trapje duurderDe fijnste hybrideschoen die ik al gehad heb, was wel de Salomon Sense Ride 5. Wel een pakje harder dan de Pegasus, maar met veel meer grip.
). Uiteindelijk wel sneller gefinisht dan in een vergelijkbare trail run eerder dit jaar, waar het gevoel goed tot zeer goed was. Gevoel is dus niet alles blijkbaar.
De afstand ging het probleem niet zijn, de 1000 hoogte meters boezemde wel wat angst in.

Inderdaad, tweemaal identiek dezelfde afstand gelopen!45 km gelopen deze week
13,5 km aan 6:20/km
13,5 km aan 6:20/km
18,0 km aan 6:20/km
Daar zat precies enige constante in.![]()