Algemene Loopthread

In Antwerpen en in Gent daar kan het wel, dus waarom niet in Brussel in feite?

Probleem is Brussel is ook dat je daar met 19 gemeenten zit, net zoals Antwerpen zou dat in feite één stad moeten zijn. Toont nog maar eens aan wat voor een bende postjespakkers daar bij elkaar zit in de politiek.

Enorm spijtig want ik zou anders die (halve) marathon wel eens willen lopen volgend jaar als het in mijn schema past (dit jaar kwam het te vroeg na Antwerpen en was ik nog niet fit genoeg om een (halve) marathon te lopen).

Probleem is Brussel is ook dat je daar met 19 gemeenten zit, net zoals Antwerpen zou dat in feite één stad moeten zijn. Toont nog maar eens aan wat voor een bende postjespakkers daar bij elkaar zit in de politiek.

Enorm spijtig want ik zou anders die (halve) marathon wel eens willen lopen volgend jaar als het in mijn schema past (dit jaar kwam het te vroeg na Antwerpen en was ik nog niet fit genoeg om een (halve) marathon te lopen).

Dat zal er vast wel iets mee te maken hebben inderdaad. Moet maar 1 van de burgemeesters dan 1 van die gemeenten zijn die moeilijk doet omdat zijn dochter die dag trouwt en zijn gasten niet op locatie geraken en je hebt het vlaggen.

Soit, ik vind het schrijnend, maar als er in België nu 1 stad is waar we dat van kunnen verwachten is het Brussel wel.

Zal wel iets politiek zijn? Golazo = NVA? en dat botst in Brussel of zo?

just guessing, maar met MR en PS aan het bestuur die deze beslissing verdedigen en een Vlaamse organisator moet je het volgens mij in die hoek gaan zoeken.

Leg anders maar eens uit dat een 20Km van Brussel met véél meer volk (en dus meer politie) wel kan, en een marathon niet zou kunnen?

Zal wel iets politiek zijn? Golazo = NVA? en dat botst in Brussel of zo?

just guessing, maar met MR en PS aan het bestuur die deze beslissing verdedigen en een Vlaamse organisator moet je het volgens mij in die hoek gaan zoeken.

Leg anders maar eens uit dat een 20Km van Brussel met véél meer volk (en dus meer politie) wel kan, en een marathon niet zou kunnen?
Dezelfde reden waarom er geen Ironman (70.3) in Antwerpen is? De stad wilt enkel Golazo als organisator en die willen een te groot deel van de koek voor Ironman. Arm België. :')

Dezelfde reden waarom er geen Ironman (70.3) in Antwerpen is? De stad wilt enkel Golazo als organisator en die willen een te groot deel van de koek voor Ironman. Arm België. :')
de eerste partij in Vlaanderen die als partijstandpunt de vriendjespolitiek in dit apenland wil afschaffen heeft mijn stem alvast ;)

Denk dat het al moeilijk genoeg is als sportorganisator om alle mogelijke vergunningen te krijgen om een wedstrijd te organiseren, als je dan ook nog eens met politieke gevoeligheden moet gaan rekening houden pfff.

als je dan ook nog eens met politieke gevoeligheden moet gaan rekening houden pfff.
De groentenjogging van Schriek werd dit jaar geschrapt omdat (iemand van) de gemeente beslist had dat ze de plaatselijke douches niet meer mochten gebruiken. De vervangende douches (privé) waren te duur, dan kwamen ze niet uit de kosten.

Gemeenten en steden kunnen sportevenementen gerust boycotten

De groentenjogging van Schriek werd dit jaar geschrapt omdat (iemand van) de gemeente beslist had dat ze de plaatselijke douches niet meer mochten gebruiken. De vervangende douches (privé) waren te duur, dan kwamen ze niet uit de kosten.

Gemeenten en steden kunnen sportevenementen gerust boycotten
Je kan uw jogging/marathon toch gerust laten doorgaan zonder douches dan in feite. Op de Antwerp marathon waren er ook geen douches voorzien.

Je kan uw jogging/marathon toch gerust laten doorgaan zonder douches dan in feite. Op de Antwerp marathon waren er ook geen douches voorzien.
Ik weet het fijne er niet van / alle details niet (ik heb niet doorgevraagd) maar als organisator moet je wel tijdig weten waar je aan toe bent.
Zo'n last minute beslissingen van de gemeente helpen niet. ;)

Ik moet het anders verwoorden: De jogging stond op de planning maar werd 'plots' afgelast nadat de meeste betalingen reeds binnen waren.

Die politiek getinte zaken maken het in België idd echt zo lastig om zaken te organiseren (misschien is het in andere landen ook zo, geen idee).

Ik heb al een paar jaar meegeholpen aan de organisatie van een wandel- en loopevenement in mijn gemeente. Vroeger organiseerde de locale atletiekclub dat met de gemeente, 90% van het werk lag bij die club en ze kregen slechts een klein deel van de inkomsten. Op een gegeven moment heeft gemeente beslist dat ze 100% van de inkomsten wilden en hebben ze die samenwerking zonder pardon stopgezet om 100% te steunen op vrijwilligers als ikzelf om de koek dus niet te moeten verdelen.

Ik snap hun redenering daarbij wel, maar het is toch zonde om een locale club zo in de kou te laten staan.

Ik vind het vreemd dat Brussel ineens wil die marathon afschaffen terwijl het net een recordeditie is. Normaal ga je dan toch eerst overleggen met Golazo, en anders lijkt het mij eerder dat je van slechte wil bent. Misschien spelen er politieke belangen, of wou Golazo al het geld van de inschrijvingen in hun eigen zakken steken.

Ik heb zo wel in Frankrijk een Granfondo (soort fiets-koers voor amateurs met tijdsopname) weten afgelast te worden amper 2 weken op voorhand, naar verluidt omdat de organisatie de politie niet wou betalen. Die kosten voor het werk van de politie zouden moeten doorgerekend worden aan de organisatie, en die kunnen een subsidie krijgen, maar daar is de stad/gemeente niet toe verplicht. Wellicht waren er te weinig ingeschrevenen, en was het daardoor niet rendabel om de granfondo nog te organiseren.

Ik ga mijzelf quoten om het makkelijker te maken.
Golazo is de mafia van de sportwereld. Niet meer dan dat.

Omdat golazo een maffioos bedrijf is :p

Zolang maar niemand vergeet dat golazo pure maffia is.
Heel veel sponsoring en subsidies vragen, matige organisatie neerzetten en de hoofdprijs aan inschrijfgeld vragen.

Hun politiek en hun bijna monopolie wordt alleen maar slechter met de jaren.
Ondertussen werd ook onze loop van de club overgenomen door golazo. Prijs ineens maal 2 en kwaliteit gedeeld door 4. Maar wel nog rekenen op de vrijwilligers van voorheen, mij niet meer gezien alvast.

Ondertussen werd ook onze loop van de club overgenomen door golazo. Prijs ineens maal 2 en kwaliteit gedeeld door 4. Maar wel nog rekenen op de vrijwilligers van voorheen, mij niet meer gezien alvast.

Dat snap ik allemaal wel, maar waarom wordt jullie loop dan overgenomen door Golazo als ik vragen mag? Want als het allemaal zo slecht is, vraag ik mij gewoon af waarom uw club dat uit handen geeft.

Het was dan ook Golazo zelf dat vorig jaar de stekker uitgetrokken uit de Marmotte Pyrennees getrokken heeft. Het zal niet genoeg opgebracht hebben. Maar dan vind ik dat je niet moet wachten tot 2 weken op voorhand om een event te cancellen.

Dat is dan het spijtige als ze een event overnemen en het niet meer succesvol genoeg is naar hun goesting, dan doen ze de boeken toe. Als dat georganiseerd wordt door een club dan is dat niet alleen voor het geld, maar ook om hun club eens in de kijker te zetten, en uit liefde voor de sport.

Laatst bewerkt:

Het is hetzelfde model als Ironman. Op zich heb ik er geen problemen mee, maar ik ben toch blij dat de natuurlopen in Lier nog bestaan. Jammer dat je club die wedstrijd verkocht heeft.

Zolang er genoeg mensen zot genoeg zijn om 800$ te betalen om mee te doen aan een Ironman zal het niet veranderen.
Waarschijnlijk is het ook gewoon duur om een triatlon te organiseren vergeleken met een marathon maar het is wel heel veel geld.
Ge kunt meerdere marathons doen op een jaar maar je zal wellicht maar één Ironman doen maximaal ook. En er zal daar ook geen 10000 man aan meedoen.

Dat snap ik allemaal wel, maar waarom wordt jullie loop dan overgenomen door Golazo als ik vragen mag? Want als het allemaal zo slecht is, vraag ik mij gewoon af waarom uw club dat uit handen geeft.

Het is hetzelfde model als Ironman. Op zich heb ik er geen problemen mee, maar ik ben toch blij dat de natuurlopen in Lier nog bestaan. Jammer dat je club die wedstrijd verkocht heeft.

Overgenomen mag je letterlijk nemen.
Een grote organisatie boezemt vertrouwen in, het is met of niet.

Is dat zo een plezant te loop in Lier?
Ja, gewoon het altijd zou moeten zijn. goedkoop, deftig georganiseerd en een mooi, vlak parkoers. Enige nadeel is de wind omdat het nogal open is langs wat rivieren.

Je hebt zo nog een aantal leuke wedstrijden die vergelijkbare prijs/kwaliteit bieden oa halve marathon Hamont-Achel, halve marathon Hapert (nl) e.a.

Jammer dat er zo geen alternatieven zijn voor de marathon.

Ja, gewoon het altijd zou moeten zijn. goedkoop, deftig georganiseerd en een mooi, vlak parkoers. Enige nadeel is de wind omdat het nogal open is langs wat rivieren.

Je hebt zo nog een aantal leuke wedstrijden die vergelijkbare prijs/kwaliteit bieden oa halve marathon Hamont-Achel, halve marathon Hapert (nl) e.a.

Jammer dat er zo geen alternatieven zijn voor de marathon.
Marathon Spijkenisse, ieder jaar tegen eind november. Perfect georganiseerd. Goeie 30 euro.

Terug
Bovenaan