Algemene Loopthread

Intervaltraining is toch altijd een heel zware voor mij. Net terug van zo'n 1km interval.
Het lukt me net tijdens het interval 1km te lopen @ 4min30, maar ik zit dan echt wel tegen mijn limiet (max hartslag).
Snel lopen is nog steeds een zwak punt van mij. Hartslag gaat meteen de hoogte in en trap dan heel snel op mijn adem.
Op een goede dag kan ik wel de 5km onder de 25min lopen al zal het nipt zijn.

gezien de 'code' denk ik nu niet dat het persoonlijke bons zijn ze ;)
Net zoals hun friends of runnerslab kortings bonnen ;)
met die €15 komt de prijs toch iets dichter in de buurt van mijn normale online sites waar ik mijn schoenen koop, maar aangezien ik nog geen trailschoenen heb, denk ik dat een analyse opnieuw wel zinvol is ... afspraak volgende woensdag (y)

Ingeschreven voor de Havenland Run (Kallo) 8km op zondag 10 januari. Benieuwd of ik een toptijd ga neerzetten :)

Laatst bewerkt:
Mijn reservepaar is voor weg te gooien. Compleet mijn linkerteen compleet door de stof met een mooie blaar als gevolg.

Kies ik gewoon dezelfde als waar ik mee loop om mee af te wisselen of hoe doen jullie dat?

Misschien zijn je schoenen te klein? Halve maat groter kopen? Hoeveel km mee gelopen?
Neen, ben een teenkrabber. Gelukkig bij mijn laatste paar een beter bovenwerk en geen last van.

Die hadden bijna 700 km opstaan. Maar waren ook verkeerd gekocht blijkbaar. Saucony guide 2 was niet hetzelfde als de guide.

Statistieken voor mij dit jaar:
800 km
6:45 min/km
126 loopjes
55.000 cal
91u

Langste training was 13,6km, ongeveer 1u30.

Gaat wel goed voorlopig, niet echt bezig met een doel (wil eventueel wel halve marathon in 2u lopen, dus met zo’n schema bezig nu), is meer bezighouding/ff eruit zijn (zou anders te veel werken, en dit breekt het ff voor mij).

Vandaag voor de eerste keer in mijn volwassen leven gaan lopen om de loopband van de vrouw eindellijk eens te testen. Direct ook maar Zwift running getest.

Niet bepaald hoog tempo, maar toch 5k gehaald op 40 min.

Mss ook maar wat meer lopen dit jaar ipv alleen MTB.

Mijn beste wensen aan alle lopers hier! Op sportief vlak wens ik jullie allemaal een vruchtbaar en aangenaam jaar toe, helaas nog zonder wedstrijden, maar so be it.

Vandaag mijn jaar ingezet met een rustig loopje in de Ardennen (waar anders) en dan morgen het eerste lange tochtje op de planning. Een dag ploeteren in de sneeuw, wat moet een mens meer hebben...

Ik ben vandaag heel voorzichtig terug opgestart. 3km slechts, niet te snel, om te kijken wat de achillespees doet.
2.5u terug en ik voel er nog niets aan. Hopelijk definitief achter de rug, want ik heb toch ook enkele doelen gesteld dit jaar. 1500km is er eentje en ik wil ergens in februari starten met een marathon trainingsprogramma.

Momenteel stabiel de 10K aant lopen onder een uur, dit jaar gaan we voor stabiel naar 20K onder 2u
Let's build this up, slowly :)

Mijn beste wensen aan alle lopers hier! Op sportief vlak wens ik jullie allemaal een vruchtbaar en aangenaam jaar toe, helaas nog zonder wedstrijden, maar so be it.

Vandaag mijn jaar ingezet met een rustig loopje in de Ardennen (waar anders) en dan morgen het eerste lange tochtje op de planning. Een dag ploeteren in de sneeuw, wat moet een mens meer hebben...
Ik wou vandaag ook heel graag naar de sneeuw, maar de berichten dat ze wegen en parkings afsluiten hebben me van gedacht doen veranderen :(
Ik ben vandaag heel voorzichtig terug opgestart. 3km slechts, niet te snel, om te kijken wat de achillespees doet.
2.5u terug en ik voel er nog niets aan. Hopelijk definitief achter de rug, want ik heb toch ook enkele doelen gesteld dit jaar. 1500km is er eentje en ik wil ergens in februari starten met een marathon trainingsprogramma.
Succes! Die 1500km ga je gemakkelijk halen denk ik, de uitdaging zal wrs de marathon zijn :D

Momenteel stabiel de 10K aant lopen onder een uur, dit jaar gaan we voor stabiel naar 20K onder 2u
Let's build this up, slowly
Ook succes! Ik zit nog een stapje achter: mijn volgende doel is om de 10K vast te houden: nu kan ik die enkel (comfortabel) als ik mij de dagen vooraf een beetje inhoudt. Zou die graag wat vaker kunnen doen :)

Succes! Die 1500km ga je gemakkelijk halen denk ik, de uitdaging zal wrs de marathon zijn :D
Inderdaad, de 1500 zou zonder veel problemen moeten lukken, op voorwaarde dat het zonder blessures kan. De marathon wordt een uitdaging waarvan ik nu zeker niet durf zeggen dat het gaat lukken.

Mijn schoenen voor dit jaar zijn alvast aangekocht, na analyse bij Runner's Lab:

Shs81Uu.jpg

Paartje Rincon 2 en een paartje Clifton 7. Blijkbaar vorig jaar (zonder footscan!) met chance een zeer goede aankoop gedaan met de Clifton 6. Ook een New Balance geprobeerd die ook goed liep maar iets druk gaf op mijn grote teen links. Dus we houden het bij Hoka One One.

Bedoeling is de Cliftons voor de duurlopen en de Rincons af en toe erin te steken voor intervaltrainingen en wedstrijden (die er dit jaar echt eens moeten komen!).

Wel eerst nog m'n huidige Clifton 6 oplopen vooraleer ik aan de 7 begin. Daar staan nu 550km op en er kunnen nog wel een paar honderd bij op het eerste gezicht.
Ik moet dit jaar dus geen schoenen meer kopen. :)

Ik wou vandaag ook heel graag naar de sneeuw, maar de berichten dat ze wegen en parkings afsluiten hebben me van gedacht doen veranderen :(

Ook succes! Ik zit nog een stapje achter: mijn volgende doel is om de 10K vast te houden: nu kan ik die enkel (comfortabel) als ik mij de dagen vooraf een beetje inhoudt. Zou die graag wat vaker kunnen doen :)

Je had nochtans zonder problemen in de sneeuw kunnen lopen hoor. Enkel de Hoge Venen zijn afgesloten.

Mijn eerste langere tocht van het jaar zit er alweer op, 60km puur genot in de sneeuw tussen Gouvy en Houffalize.

Laatst bewerkt:
Gelukkig nieuwjaar iedereen! Op een gezond loopjaar :).

Ik ben er zelf nog niet goed uit hoe ik mijn loopjaar ga indelen. Een doel heb ik niet per se nodig als motivatie, maar het is toch leuk om ergens naar toe te werken.
Normaal ben ik automatisch inschreven voor Crêtes de Spa (50k) dit jaar. Dit vindt jaarlijks plaats ergens eind maart, maar voorlopig nog geen definitieve datum gecommuniceerd voor dit jaar, dus vraag mij af of ze het ûberhaupt laten doorgaan dit jaar.

Gelukkig nieuwjaar loopmaatjes!

Vandaag er terug aan begonnen! Mijn doel is om toch elke maand ergens een ultra te lopen.

Normaal ben ik automatisch inschreven voor Crêtes de Spa (50k) dit jaar. Dit vindt jaarlijks plaats ergens eind maart, maar voorlopig nog geen definitieve datum gecommuniceerd voor dit jaar, dus vraag mij af of ze het ûberhaupt laten doorgaan dit jaar.

goeie vraag, we zullen onze mail maar in de gaten houden zeker ;)

Ik zit nog overvol met kroketten dus maandag begint het loop jaar terug.

Hopelijk zonder veel issues en als het meezit kan ik eens ergens een halve marathon gaan lopen!

Gelukkig nieuwjaar iedereen! Op een gezond loopjaar :).

Ik ben er zelf nog niet goed uit hoe ik mijn loopjaar ga indelen. Een doel heb ik niet per se nodig als motivatie, maar het is toch leuk om ergens naar toe te werken.

Met of zonder wedstrijd, ik loop de Crêtes de Spa dit jaar sowieso aan wedstrijdtempo. Als hij niet zou plaatsvinden, wat meer dan waarschijnlijk is, loop ik hem dat weekend of een ander weekend in die periode hoe dan ook. Zal dat nodig hebben als opbouw naar de GTLC. Als je zin hebt, kan je dan altijd meekomen, het doel zal zijn om hem in minder dan 5u uit te lopen, wat geen probleem mag zijn als ik niet zoals in 2019 de onnozelaar uithang.

Ik ben zelf aan het twijfelen om morgenvroeg nog een loopje te doen in de Ardennen of in het gatlelijke Boechout mijn marathon schoen eens te testen. Moeilijke keuze...

Inderdaad, de 1500 zou zonder veel problemen moeten lukken, op voorwaarde dat het zonder blessures kan. De marathon wordt een uitdaging waarvan ik nu zeker niet durf zeggen dat het gaat lukken.

Mijn schoenen voor dit jaar zijn alvast aangekocht, na analyse bij Runner's Lab:

Shs81Uu.jpg

Paartje Rincon 2 en een paartje Clifton 7. Blijkbaar vorig jaar (zonder footscan!) met chance een zeer goede aankoop gedaan met de Clifton 6. Ook een New Balance geprobeerd die ook goed liep maar iets druk gaf op mijn grote teen links. Dus we houden het bij Hoka One One.

Bedoeling is de Cliftons voor de duurlopen en de Rincons af en toe erin te steken voor intervaltrainingen en wedstrijden (die er dit jaar echt eens moeten komen!).

Wel eerst nog m'n huidige Clifton 6 oplopen vooraleer ik aan de 7 begin. Daar staan nu 550km op en er kunnen nog wel een paar honderd bij op het eerste gezicht.
Ik moet dit jaar dus geen schoenen meer kopen. :)

Mooi! Altijd leuk om nieuwe schoenen te hebben. Aangezien je toch meer en meer loopt, is het wel een uitstekend idee om wat te alterneren tussen 2 paar. Veel plezier ermee. Ik ben zelf absoluut geen fan van Hoka, maar van de Rincon 1 en 2 heb ik al super goede dingen gehoord, komt dus goed.

Waar is de tijd dat ik ook met 2 paar schoenen toekwam op een jaar... Het voordeel is wel dat je af en toe een folietje kan doen als je echt veel loopt, dan valt dat minder op :D. Ik koop tegenwoordig wel al mijn gerief op een Franse webshop, de prijzen die wij in België betalen zijn eigenlijk te zot voor woorden. Vroeger kocht ik zelf ook 80% van mijn materiaal bij Runners’ lab, maar die prijzen kan ik echt niet meer betalen. Wat op zich echt zonde is, want ik ben altijd fan geweest van hun raad.

Hoeveel kilometer doen jullie ongeveer met een paar dan als ik vragen mag? Ik na 4 jaar nog eens een afspraak gemaakt bij runners lab voor nieuwe schoenen. Ik verwacht nog niet direct dat de binnensporten terug mogen beginnen dus loop momenteel een 4-tal keer per week. Genoeg om dus terug te kijken voor nieuwe schoenen, zal waarschijnlijk terug Hoka worden.
Ook de beste wensen hier aan iedereen!

Terug
Bovenaan