Algemene Loopthread

Is het aangeraden om een extra paar aan te schaffen?
Of is het beter om bij één schoen te blijven.
Een extra paar schoenen kan nooit kwaad. Ik heb ondertussen 3 paar trainingsschoenen: 1 paar voor snellere trainingen, 1 paar voor lange trainingen en 1 paar voor mijn gewone loopjes tussen door. Ik loop 5 keer per week (+- 60km/week). Tot paar weken geleden deed ik alles op 1 paar.

Alles is afhankelijk van de afstanden/trainingen die ge doet. Hoe korter uw trainingen zich opvolgen en hoe verscheidener uw trainingen hoe beter het is van verschillende schoenen te hebben.

Net als uw benen hebben uw schoenen ook rust nodig na een zware training.

Laatst bewerkt:
Ik loop voorlopig met 1 paar, nike air zoom winflo (goeie all around schoen zoals pegasus). Maar ik loop ook 3x per week, vanaf ik binnenkort dat weer ga verhogen dan ga ik er ook terug 2 nodig hebben. Schoenen minimum een 48 uur laten verluchten.
Roteren tussen schoenen is altijd een goed idee. Niet zo zeer om te verluchten, maar om het schuim in de zool van de schoenen de kans te geven terug uit te zetten na compressie.

Success! Met Karry als haas kan het alleen mar een top resultaat worden.

Ik ben maar een trage ultraloper ze 😁, dus leg maar niet te veel druk op mijn schouders.

Nee serieus, het komt helemaal goed, beide in goede conditie, top weer. Ik kan zijn extra drinken en extra geld in mijn rugzakje dragen, dan kan hij zich concentreren op de inspanning.

Succes op de marathon zondag Michiel! Benieuwd naar je tijd, alvast de ideale haas :).

Ik blijf ondertussen rustig de kilometers malen (60-70/week), maar de fietskilometers zullen nu ook wel opgedreven worden. Want een paar vrienden hebben fietsplannen waar ik hen misschien zal vervoegen... Maar het is nu vaak harken als ik tijdens de week al wat gelopen heb of 'double-days' doe:D.

Qua loopplannen ben ik eens aan het rond kijken voor een 40-50k trail.

Allebei met de carbonschoentjes zeker? :p
In Y-vorm ook? :D :D :D

Ik wel met de Vaporfly's. Karry ging zijn nieuwe nog een beetje sparen, dacht ik.

Ik ben wel eens van plan om in 'gewone' schoenen een marathon te lopen om te zien wat het verschil is. Mijn Adidas Adizero Adios 4 zijn vederlicht en snel, maar geven weinig demping. Ik denk dat mijn voeten vooral veel pijn zouden doen na een marathon. Maar ik kan evengoed sub 3u15 met 'gewone' schoenen imo.

Allebei met de carbonschoentjes zeker? :p
In Y-vorm ook? :D :D :D

Ik loop hoe dan ook niet met mijn Vaporfly, voor het tempo van zondag heb ik die niet nodig. Kan zijn dat ik gewoon met mijn Escalante loop, ik zie wel. 3u10 à 3u15 loop ik sowieso met eender welke schoen.

Ik denk trouwens dat sommigen het voordeel van Carbon schoenen overschatten. Het is niet dat je als 3u30 loper ineens sub 3u loopt daarmee ze 😁. Maken zeker een groot verschil, maar je moet het nog altijd zelf doen.

Naar goede gewoonte ga ik wel totaal niet taperen voor zondag. Morgen nog 2x +/- 20km gepland aan zee waarvan een tempoloop in de namiddag en zaterdag loop ik sowieso ook nog 15km. Je bent een ultraloper of je bent het niet 😂.

Veel succes Michiel, dat komt dik in orde! Geniet er van (in de mate van het mogelijke ;) )!

Ik kijk hoopvol uit naar het doktersonderzoek morgen om daar groen licht te krijgen voor fietsen & misschien ook al voorzichtig lopen. Dinsdag al eens rustig 25~30km gefietst zonder (extra) pijn. Volledig genezen is het wel nog niet, want ik voel het nog soms doorheen de dag ook. Het is wel al stukken beter dan vorige week, maar mijn geduld begint op te geraken :D
In elk geval bakken goesting om eraan te beginnen, al zullen PR pogingen en dergelijke nog lang op zich laten wachten, maar als ik al weer buiten kan zijn ga ik er echt enorm deugd van hebben!

Is dat die wedstrijd die al een week of 2 bezig is en eindigt aan de blaarmeersen? Ik loop daar af en toe en heb pijltjes zien staan.

Zou graag al lopend komen aanmoedigen maar aan het tempo dat jullie voor ogen hebben (3u15 dus 4:37/km?) kan ik hooguit 4 km mee, en ik vermoed dat het not done is om als niet-deelnemer een stuk mee te gaan lopen, laat staan aan de start of finish en in coronatijden.

Veel succes en heel misschien passeren we elkaar, want ik heb dan ook een loopdag en ik loop er graag en regelmatig 😉

Laatst bewerkt:
@Destel Ik ben ook niet ingeschreven voor de wedstrijd ze. Ik stap gewoon in na 100m en stap uit 100m voor de finish of zo. Ik denk niet dat pacers verboden zijn, dus mag perfect lijkt mij.

Uiteraard meer dan welkom, let wel op als je zou afkomen aan de start, want er zijn 2 verschillende startlocaties, de marathon (wij dus) start aan de topsporthal.

Christus, Jezus Christus.

Zonet toertje gaan lopen en tussendoor is 1km Max Effort.
Onmiddelijk erna (en de laatste 250m ook al) verzuring in de bovenbenen.
Nooit meer weggetrokken, zelfs nu al zittend nog steeds verzuring. Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik had wel bewust een iets andere looptechniek toegepast: bovenbeen hoger optrekken. Dus wsl spieren gebruikt die ik anders niet gebruik.

Vraagje.
Die insights van Garmin connect is dat gratis service en loont het de moeite?
Te vergelijken met strava abonnement (wat ik ook niet heb) ?

Ben maar amateuristisch bezig.

BJe0KBt.png

Marathon aan 4.30 pace gemiddeld dat zijn al tempo's om van te duizelen.. vind ik persoonlijk.

4 jaar geleden mijn snelste 10km ooit op wedstrijd gelopen en dat was aan 4.27 gemiddeld.. een moordend tempo vind ik persoonlijk. Als ik nu 5.10 tot 5.20 haal mag ik content zijn. En neen ik ben niet minder of anders gaan lopen.. wel ouder geworden ondertussen.

Vraagje.
Die insights van Garmin connect is dat gratis service en loont het de moeite?
Te vergelijken met strava abonnement (wat ik ook niet heb) ?

Ben maar amateuristisch bezig.

BJe0KBt.png

Misschien heeft @eniac daar ervaring mee, hij is nogal fan van alles uit ze zoeken/proberen en heeft een Garmin (denk ik toch).

Terug
Bovenaan