Algemene Loopthread

Alles hangt toch af van hoe goed de finse piste onderhouden is. Waar ik nu woon is er een kleine Finse Piste van 800m die op een lichte helling licht en veel bochten heeft, is ook niet in geweldige staat. Op zo'n piste loop ik toch niet graag. Die waar mijn ouders wonen was veel beter onderhouden en ook langer en meer logisch ingedeeld.

Nu loop ik gewoon op de asfalt, maar 't is toch een pak zwaarder voor knieën dan op bosgrond precies. Al lijkt dat misschien zo voor mij omdat ik terug kom uit een blessure.

Net terug van bij Runner's Lab en een paar Brooks trail schoenen rijker!
Wellicht typisch mannelijk, maar had totaal niet door dat het solden waren, dus leuke verrassing aan de kassa als je hoort dat er 30% afgaat :cool:

Uiteindelijk dus maar €83 betaald voor mijn nieuwe schoenen, een koopje dus!

Heb Asics, Brooks en Hoka getest, Hoka en Brooks waren vergelijkbaar met nog net iets meer demping bij Hoka, maar aangezien mijn normale schoen ook al Brooks is ben ik mijn merk trouw gebleven, die schoenen voelden zeer vertrouwd aan.

Nu eens iets uitstippelen met veel modder dit weekend om ze te testen :)

Ik ben hier zwaar aan het twijfelen om ook een extra paar trail schoenen te kopen met de solden. Op de webshop van Runner's lab staat de Altra Superior 4 in mijn maat aan €90... Ga er nog even over denken en dan misschien toch eens berichtje sturen via What'sapp of ze denken dat die schoenen wat gaan passen voor mij :)

Net terug van bij Runner's Lab en een paar Brooks trail schoenen rijker!
Wellicht typisch mannelijk, maar had totaal niet door dat het solden waren, dus leuke verrassing aan de kassa als je hoort dat er 30% afgaat :cool:

Uiteindelijk dus maar €83 betaald voor mijn nieuwe schoenen, een koopje dus!

Heb Asics, Brooks en Hoka getest, Hoka en Brooks waren vergelijkbaar met nog net iets meer demping bij Hoka, maar aangezien mijn normale schoen ook al Brooks is ben ik mijn merk trouw gebleven, die schoenen voelden zeer vertrouwd aan.

Nu eens iets uitstippelen met veel modder dit weekend om ze te testen :)
Hah, grappig dat je het zegt :D Ik ga vanmiddag ook naar runners lab en er ook niet bij stilgestaan dat het solden waren :p Nu kijk ik er nog meer naar uit :)

Ja mijn bescheiden tonnetje zag vuurrood, tepels ook maar minder. zelf ook nog nooit meegemaakt, zelfs niet op langere afstanden.
Ik had vroeger ook wel eens last van de tepels bij langere loopjes. Maar sinds ik een compressieshirt draag, wat dus zo strak zit dat het niet kan bewegen tijdens het lopen, heb ik dat nooit voor. En je hebt die zowel voor koud als warm weer :)

Geldt die 30% op alle schoenen of enkel de oude reeksen? Ben aan ‘t overwegen om een afspraak te maken, een 2e paar loopschoenen kan hier geen kwaad denk ik :)

Geldt die 30% op alle schoenen of enkel de oude reeksen? Ben aan ‘t overwegen om een afspraak te maken, een 2e paar loopschoenen kan hier geen kwaad denk ik :)
voorzover ik kan zien in de webshop enkel op oude reeksen. Ik zal vanmiddag wat laten weten nadat ik langsgeweest ben.

Het is enkel op de oude reeksen, als je dus een ietwat courante maat hebt (zoals ik) zijn er niet veel solden te doen :p

Nu soit, het zijn Brooks Adrenaline's geworden op aanraden van hun, keuze tussen die en de Hoka Bondi 7. Die laatste was er enkel nog in de breedste versie, dus toch maar veranderd van merk. Nu lijkt het iets minder alsof ik 2 overzetboten aan mn voeten heb :p Steun en dempin zou hetzelfde zijn, dus ik ben benieuwd :) morgen eerste test op het programma!

Goeie beentjes hiernet! Na een dag achter het bureau zin om eens wat sneller te lopen, dus wat interval gedaan.
7x 1km aan sub 3:50 en in totaal 10km in 40:49.
Snelheid zit dus wel nog dik ok, ging vlotjes zonder overdreven af te zien :)
Een van dees mij nog eens wagen aan een PR op de 10km om die sub 40min te krijgen. Na vandaag heb ik het gevoel dat dat wel vlotjes zou moeten lukken :)

Uiteindelijk heb ik toch beslist dat idee te laten varen. Om meerdere redenen eigenlijk. 1) Momenteel zijn alle wedstrijden toch hoogst onzeker en heb niet veel zin om te trainen voor iets dat mogelijk nooit zal plaatsvinden. 2) Bij het bekijken van mijn stats van 2020 heb ik gemerkt dat ik eigenlijk nog relatief veel dagen niet heb gelopen. Ik wil dit jaar eens proberen wat vaker traag te lopen om zo minder rustdagen te hebben en zien welk totaal ik dan haal :D: 3) Het belangrijkste: Ik heb momenteel echt ontzettend veel plezier in het lopen en wil geen risico lopen dat te verliezen door alles om te gooien.

Ik ga zeker nog eens met een coach werken, gewoon nu niet.
Ik kan zelf alleen aanraden om eens met iemand te werken die echt weet wat hij doet. Ik werk nu sinds de zomer met een coach en heb al veel progressie geboekt. Telkens enkel duurlopen doen of wat intervallen naargelang je er zin in hebt is volgens mij echt niet de beste manier om beter te worden. Je loopt momenteel al zoveel dat het volgens mij geen goed idee is om nog meer kilometers te gaan doen. Maar dat is natuurlijk vanuit de optiek van beter te worden - als je gewoon enorm veel wilt lopen omdat je daar veel plezier uit haalt, dan is meer lopen natuurlijk gelijk aan meer plezier.

Het is enkel op de oude reeksen, als je dus een ietwat courante maat hebt (zoals ik) zijn er niet veel solden te doen :p
Verdorie, 44 dus no luck :(

Verandert er veel aan houding of afrol in het allereerste half jaar lopen om een nieuwe analyse te rechtvaardigen? Loopomstandigheden (ondergrond, afstand, intensiteit) zijn hetzelfde gebleven. Ga ik op dezelfde schoenen uitkomen die ik al heb en online goedkoper kan vinden?

(zou een 2e paar willen zodat ik wat loopgerief in de auto kan laten liggen voor als ik ergens een schone looproute passeer.)

Dit weekend voor het eerst ook erg last gehad van chaffing aan de binnenkant van mijn benen. Normaal gezien nooit last van, waarschijnlijk door het koude weer of wel zijn mijn benen (en buik) verdikt wat ook zeker een optie is :p. Alleszins ook eens kijken voor zo'n speciale crème.

Finse pistes ben ik absoluut geen fan van, geeft echt niets van 'recoil'

Geef mij maar de Finse looppiste. Of toch alles behalve asfalt, dat voelt gewoon minder prettig.
ik vind dat eigenlijk zeer slecht, althans hier in Oudenaarde toch. Nu meestal vuil, grote boomschors, scheef lopen. Veel meer last aan mijn knieeën
Voel me stuk beter op de asfalt (geen voetpaden).
Op atletiek piste zou het beste zijn, maar mag je hier niet op

ik vind dat eigenlijk zeer slecht, althans hier in Oudenaarde toch. Nu meestal vuil, grote boomschors, scheef lopen. Veel meer last aan mijn knieeën
Inschrijven bij de atletiekclub, dan mag je er normaal altijd op lopen wanneer je wilt.

Kent er iemand een website die loopschoenen vergelijkt? De mijne zijn versleten en ik ben de laatste jaren al 3x bij runner's lab gegaan en daar kwam altijd dezelfde schoen uit dus blijf ik nu gewoon bij diene. Helaas is die online enkel nog in kindermaten te vinden atm. Ik vrees dat ik niet veel langer kan wachten met nieuwe schoenen. Misschien dan toch maar eens kijken naar een ander merk met dezelfde eigenschappen.

Aangezien ik enkel onverhard probeer te lopen, zijn mijn alternatieven vooral park/bos-wegjes en die liggen er momenteel niet beter bij 😀

Last aan de knieën, is dat omdat het moeilijker is om evenwicht te bewaren ofzo?

Aangezien ik enkel onverhard probeer te lopen, zijn mijn alternatieven vooral park/bos-wegjes en die liggen er momenteel niet beter bij 😀

Last aan de knieën, is dat omdat het moeilijker is om evenwicht te bewaren ofzo?
Ik heb/had dat hier in Gavere ook voor. Er was een goede Finse piste maar men heeft die enige tijd geleden volledig herdaan en dat was met veel te grote stukken en brokken. Loopt helemaal niet leuk omdat je ook continu het gevoel hebt dat je stabiliteit veel minder is en verkeerd landen op een grote brok je wel een omgeslagen voet zou kunnen opleveren.

Ondertussen zijn de grote stukken wel weer wat aan de kant gelopen dus het begint weer doenbaar te worden.

De nieuwe schoenen vandaag ingelopen, toch altijd wat wennen :) ze zijn een pak harder dan de Hoka's (die demping daarop was bij het afrollen gigantisch), dus dat moet ik gewoon worden. Voor de rest wel heel tevreden van.
Hoe jullie trail runs doen ontgaat mij echter, na 2 minuten in een plas getrapt en er 20 minuten ambetant van gelopen :p echt een kutgevoel natte voeten, bah.

Volgens de garmin app zou ik tegen begin februari aan mijn doel van 10Km in onder een uur kunnen zitten, maar ik ga blijven bij de oorspronkelijke datum van 20 februari om dat af te ronden.

Ben wel heel tevreden van het trainingsprogramma, het begin was wel wat doorbijten, maar nu echt wel een leuke variatie bij elk loopje. Ik merk ook dat bij de rustige loopjes mijn hartslag steeds lager ligt dan in het begin, dus so far so good :)

Terug
Bovenaan