Algemene Loopthread

amai stevig, ik krijg al stress in uw plaats ;)

't positieve is wel dat je allemaal nieuwe looptoertjes kan ontdekken dan in de buurt van je nieuwe huis?

Zeker. Ik kijk er naar uit om groene buurt van Schoten (Vordenstein), Brasschaat etc. te leren kennen. Als ik heimwee heb, kan ik nog steeds in Rivierenhof lopen, is ook niet zo ver van nieuwe woning.

Zeker. Ik kijk er naar uit om groene buurt van Schoten (Vordenstein), Brasschaat etc. te leren kennen. Als ik heimwee heb, kan ik nog steeds in Rivierenhof lopen, is ook niet zo ver van nieuwe woning.
Trek je naar Schoten of Brasschaat? Jarenlang op een steenworp gewoond van het park/Peerdsbos van Brasschaat. Dat was heerlijk... Loopschoenen aan en binnen de 5' in het groen. Vordenstein, Schotense vaart, Park Brasschaat, Peerdsbos, 'de Uitlegger', 'de Inslag' /Park rond de Mik, Militair Domein, ... Je gaat geen heimwee hebben naar Rivierenhof ;).

On a side note, zonder daar hier echt over te willen uitweiden. Vriendin heeft me laten zitten na 13 jaar, één maand na miskraam van een eerste kind... Het maakt mij tot een gebroken mens, maar heb me voorgenomen om te blijven lopen en dat is me héél veel waard nu. Dus thumbs up bij deze voor het mentale aspect van lopen... Moesten er anderen zijn die ook met sombere gedachten zitten: Blijf het sporten zeker opnemen. Het lost misschien je problemen niet op, maar het ene loopje kan je gedachten verzetten terwijl een ander loopje je gedachten weer op een rijtje zet. Ook al heb ik niet altijd zin om te vertrekken, terugkomen doe je toch altijd met een beter gevoel. En praat erover. Dat laatste moet ik dan zelf nog wel leren, maar mede daardoor zet ik het ook hier als een soort van eerste oefening :unsure:

Trek je naar Schoten of Brasschaat? Jarenlang op een steenworp gewoond van het park/Peerdsbos van Brasschaat. Dat was heerlijk... Loopschoenen aan en binnen de 5' in het groen. Vordenstein, Schotense vaart, Park Brasschaat, Peerdsbos, 'de Uitlegger', 'de Inslag' /Park rond de Mik, Militair Domein, ... Je gaat geen heimwee hebben naar Rivierenhof ;).

On a side note, zonder daar hier echt over te willen uitweiden. Vriendin heeft me laten zitten na 13 jaar, één maand na miskraam van een eerste kind... Het maakt mij tot een gebroken mens, maar heb me voorgenomen om te blijven lopen en dat is me héél veel waard nu. Dus thumbs up bij deze voor het mentale aspect van lopen... Moesten er anderen zijn die ook met sombere gedachten zitten: Blijf het sporten zeker opnemen. Het lost misschien je problemen niet op, maar het ene loopje kan je gedachten verzetten terwijl een ander loopje je gedachten weer op een rijtje zet. Ook al heb ik niet altijd zin om te vertrekken, terugkomen doe je toch altijd met een beter gevoel. En praat erover. Dat laatste moet ik dan zelf nog wel leren, maar mede daardoor zet ik het ook hier als een soort van eerste oefening :unsure:

Helaas kan ik meespreken over wat je nu meemaakt en kan ik enkel beamen wat je zegt. Tijdens mijn meest sombere periodes is lopen vaak de grootste houvast. Toen ik voor de eerste keer ben beginnen lopen was dat ook na een relatiebreuk, het sporten heeft mij toen gewoon overeind gehouden.

Ik kan niets zeggen om uw pijn te verzachten dus ga dat ook niet doen, heeft toch geen zin. Als je ooit eens zin hebt om in een andere omgeving met iemand te lopen, geef je maar een seintje, dat kan ik wel aanbieden.

Ik heb sinds een week een slimme fietstrainer van m'n vader gehad (allé, gewisseld met m'n eleptical die ik toch niet gebruikte). En ik denk dat ik toch af en toe ga zwiften. Leuke verandering en voor wat meer kracht te hebben in de benen kan het ook geen kwaad. Mentaal is het ook zeer leuk, na m'n DNF van Trail de La Soupe had ik het toch even moeilijk om me te blijven motiveren. Nu uitkijken naar zondag, de Houffa trail, hopelijk zijn de benen dan beter ;)

@minimaL dat is zeer jammer om te horen. Blijf zeker genieten van die loopjes, ieder loopje dat je doet, doe je goed!

Ik heb sinds een week een slimme fietstrainer van m'n vader gehad (allé, gewisseld met m'n eleptical die ik toch niet gebruikte). En ik denk dat ik toch af en toe ga zwiften. Leuke verandering en voor wat meer kracht te hebben in de benen kan het ook geen kwaad. Mentaal is het ook zeer leuk, na m'n DNF van Trail de La Soupe had ik het toch even moeilijk om me te blijven motiveren. Nu uitkijken naar zondag, de Houffa trail, hopelijk zijn de benen dan beter ;)

Ik wist niet dat de Houffatrail zondag was, zonder twijfel 1 van mijn favoriete trails in België en eentje waarvan ik een groot deel van het parcours vanbuiten ken. Loop je de 53km?

Veel plezier in ieder geval, gezond jaloers omdat het daar echt gewoon prachtig is. Als de benen wat minder zouden zijn geniet je maar gewoon wat meer van de pracht van de natuur.

Yep, de 53km. Is verzet geweest door corona, nu kan je vrij starten gedurende 2u. Ze voelen wel al beter aan dan bij La Soupe. Genieten van de natuur is sowieso doel nummer 1 ;)

Veel sterkte en al chapeau om het hier te zetten. Erover praten is een enorm belangrijke, maar zware stap. Ik hecht ook zeer veel waarde aan het mentale aspect van sport en ben enorm dankbaar dat ik elke dag in staat ben om te wandelen / lopen / fietsen. Het lijkt zo vanzelfsprekend, maar het is enorm waardevol.

Ik vraag mij af of de combinatie lopen, fietsen geen nadelen geeft bij het lopen? Of heb je er geen last van?
Goh, persoonlijk ondervind ik daar zeker geen nadelen of last van. Er zijn uiteraard maar x aantal uren per dag en dagen per week, dus het is soms wel wat zoeken en indelen om te benen altijd fris te houden. Het helpt ook dat ik geen competitie fiets of loop, dus ik hoef in geen van beide een absolute topper te zijn. In dat geval kan je zeker nog crosstrainen, maar zal de focus toch moeten liggen op de sport waarin je wil gaan excelleren. In mijn geval vind ik de afwisseling en combinatie van beiden echt ideaal en ben ik zoals eerder gezegd echt enorm blij dat ik nog mag fietsen tijdens mijn blessure. Fietsen is ook redelijk safe qua blessures etc... tov lopen. Je moet toch al serieuze volumes draaien en/of een foute houding hebben om een fietsblessure op te lopen. Nu gaat wss de focus even op het fietsen blijven, want het wordt wat drukker de komende weken en ga pas voorzichtig beginnen opbouwen als ik 100% pijnvrij ben.

2 weken geleden ne hartslag meter gekocht om es leren rustiger te lopen.
Vandaag dan es redelijk voluit gelopen op 6km aan 4:32 dat is toch een paar seconden eraf tov vroeger terwijl ik wat zwaarder sta.
Kost eigenlijk niks zo ne meter, had da al veel vroeger moeten doen.

Welke heb je gekocht? In combinatie met een watch (die je misschien al had)?

Welke heb je gekocht? In combinatie met een watch (die je misschien al had)?

Heb een garmin dual hrm gekocht.
Een watch heb ik niet, ik verbind hem met strava en een hartslag app gewoon.

Handig ook dan kan ik hem tijdens bijvoorbeeld bokstrainingen aandoen of tijdens PT hartslag van trainees aflezen.

Kost ook maar 60 euro.

Hebt hem ook in pro, dan is hij dubbel zo duur maar wel meer functies die u meer informatie geven over hoe ge loopt: balans, passen,...

Jij ging toch dit jaar de marahton van Rotterdam lopen? hoeveel kost het inschrijvingsgeld? ik vind het niet direct terug. Onlangs gemerkt dat Rotterdam toch in feite dichtbij Antwerpen is, dan ik altijd had gedacht, met het snelle parkoers, toch wel een optie om eens mee te doen volgend jaar dan.

Ook rond de 70 euro dacht ik. Ik heb me lang geleden ingeschreven voor de wedstrijd van april 2020, die dan uitgesteld werd naar najaar 2021.

Ik ga een ticket overnemen voor de GT42 (Grand trail des lacs et chateaux, 42km) van een kennis die door een blessure niet kan meedoen.

Iemand deze trail al eens gelopen?

Ik ga een ticket overnemen voor de GT42 (Grand trail des lacs et chateaux, 42km) van een kennis die door een blessure niet kan meedoen.

Manneke, je gaat u dat niet beklagen! Ik loop daar de 100 mijl. Volgens velen die al langer trails lopen dan ik is dat 1 van de mooiste zo niet de mooiste ultra in België.

Hebben dat jarenlang georganiseerd en was blijkbaar fenomenaal. Nadien is de organisator er mee gestopt of zoiets en hebben ze er een gedrocht van gemaakt. Vorig jaar hadden ze sowieso beslist om een pauze te nemen om dit jaar terug naar de oorsprong te gaan. Het parcours van de 100 mijl is blijkbaar prachtig (nog niet in detail bekeken). Ik neem aan dat de andere afstanden ook zo zullen zijn.

Ik heb die afstand ook op het oog 😃!

Maar ik twijfel nog wat met een fietsvakantie die er vlak na valt.
Afgelopen week liep ik dus de 40k extratrail van Malmedy, daar passeer je Reinhardstein kasteel. Dat zit blijkbaar in de GTLC (42k) + een deel van de skipiste van Ovifat. Dus blijkbaar heb ik al grote delen van het parcours gelopen 😛. Wel magnifiek!

GTLC is wel zo een goede 1500 dus redelijk pittig

Mijn interesse in zero drop schoenen (Altra's) is gewekt dus als iemand tips heeft, altijd welkom.

Maar man toch, eerst geef je aan dat je aan de GTLC wil deelnemen en nu dat je interesse hebt in Altra, je stijgt fameus in mijn achting! 😂

Waarvoor ben je op zoek naar Altra schoenen? Weg? Trail?

Maar man toch, eerst geef je aan dat je aan de GTLC wil deelnemen en nu dat je interesse hebt in Altra, je stijgt fameus in mijn achting! 😂

Waarvoor ben je op zoek naar Altra schoenen? Weg? Trail?

Voor op de weg :)

Succes Japser. Ik vertrek om 9u30 voor de 43km.

Deze middag rotslechte training gehad: ascending intervals. Ik lag na vier minuten plat aan het tempo dat ik volgende week zondag in Genk Loopt een uur wil volhouden.

Normaal trek ik mij daar niet al te veel van aan: Slechte dag, slechte benen, ... maar vandaag spookt het toch omdat het zo dicht tegen de wedstrijd is.

Terug
Bovenaan