Algemene Loopthread

Je loopt toch nog niet lang terug? Herinner mij precies posts dat je geen zin had om aan te zetten :p Dus om dan al te verwachten dat je terug 15km kan lopen direct, zou wel straf zijn. Als je nu wat volhoudt, zal dat binnen 2 maanden wel terug in orde zijn.

Ieder zijn ding natuurlijk omtrent schema’s, voeg nu gewoon iedere week een 800m toe. Is ook een schema, maar met meer vrijheid dan I guess.

@MichielD4 Knap!!
Ik loop nu inderdaad nog niet lang terug en ik verwacht ook niet dat ik direct 15km kan lopen (zou redelijk dwaas zijn). Maar heb vroeger wel stevig gelopen (10km in 43min, 10miles in 1u15) dus het opbouwen is mentaal in het verleden vooral heel moeilijk geweest voor mij.

Nu heb ik twee blessures gehad op korte termijn, en voor mijn mentale gemoedsrust (?) is dat precies een goede zaak geweest want ik had de blessures allebei opgelopen buiten het lopen dus mentaal is het nu eerder van: tja, of ik nu snel liep of niet, de blessures hadden me toch van nul laten beginnen.

En als je dan een loopje hebt zoals vandaag waarbij alles precies goed viel doen wel goed voor de motivatie, ook al zijn de tijden nog niet wat het moet zijn was het genot van het lopen er wel terug. Iets wat voor mij dus wel lang is weggeweest.

Op 23 januari waagt Jim Walmsey , samen met een heleboel andere Hoka One One atleten op het Project Carbon X2 invite met. o.a. Hayden Hawks en Jared Hazen, een nieuwe poging om het WR op de 100km te verbreken.
Vorig jaar verbrak hij tijdens zijn poging het WR op de 50-mijl, maar stapte dan uit de wedstrijd dacht ik.

Het huidige wereldrecord staat sinds 2018 op naam van een Japanner (Nao Kazami) met 06u:09:14.
Dat is m.a.w. 3:41/km, laat dat gerust even bezinken. En als Walmsley niet te gefixeerd is op de sub 6u-grens, moet hem dat ook wel lukken. Maar op zo'n afstand spelen veel factoren ook een rol uiteraard. En het zalige aan hem is vaak zijn alles of niets tactiek, wat hem ook wel is zuur durft opbreken :D.

Karel Sabbe kondigde deze ochtend zijn nieuwe uitdaging aan: zijn eerste 160km ooit. Zijnde:
160km hoogte-verschil that is! Geen idee hoe, waar of op welke manier hij dat gaat klaar spelen :p.
Verdere details zullen daarvan nog volgen, maar alleszins absurd.

Ook gehoord van dat hoka event voor de 100 km recordpoging op looppraat podcast.

Best wel gestoord die uitdaging.

Karel Sabbe kondigde deze ochtend zijn nieuwe uitdaging aan: zijn eerste 160km ooit. Zijnde:
160km hoogte-verschil that is! Geen idee hoe, waar of op welke manier hij dat gaat klaar spelen :p.
Verdere details zullen daarvan nog volgen, maar alleszins absurd.
Ah 5000 keer zijne berg opgaan natuurlijk

Dat Hoka evenement wordt de max, uiteraard een enorme marketing stunt, maar zeker iets om te volgen. Als iemand het kan, zal het Walmsley wel zijn... Zoals Corthagus al aangeeft is het bij hem bijna altijd alles of niets. Denk bijvoorbeeld aan zijn eerste deelnames aan de Western States waarbij hij furieus start om dat dan niet te kunnen aanhouden. 2x leergeld betaald en als dat achter de rug is, blaast hij gewoon iedereen weg.

Ik denk dat hij dit jaar wel echt een grote kans heeft. Vorig jaar effectief dat 50miles wereldrecord verbroken om dan nadien op te geven. Heeft de laatste tijd ook getraind op dat specifieke tempo dus is er volgens mij wel klaar voor. Hoe dan ook is het mindblowing om dat tempo 100km aan te houden. En dan nog eens altijd met zijn sublieme stijl.

Vandaag met de kameraden tijdens ons loopje een hele tijd gesproken over Karel Sabbe. In de trailwereld zijn de meningen echt zeer verdeeld over hem. Ik ken heel wat mensen die er echt niets van moeten hebben. Om meerdere redenen: Zuigt alle aandacht naar zich toe, wil zich nooit meten met de trail/ultra top in België, enz... Ik zou hem zo graag eens zien strijden met Ivo Steyaert op een 100 miler. Gewoon om eens te zien hoe de waardeverhoudingen dan zijn. Ik besef dat dat zijn ding niet is, maar toch.

Vandaag met de kameraden tijdens ons loopje een hele tijd gesproken over Karel Sabbe. In de trailwereld zijn de meningen echt zeer verdeeld over hem. Ik ken heel wat mensen die er echt niets van moeten hebben. Om meerdere redenen: Zuigt alle aandacht naar zich toe, wil zich nooit meten met de trail/ultra top in België, enz... Ik zou hem zo graag eens zien strijden met Ivo Steyaert op een 100 miler. Gewoon om eens te zien hoe de waardeverhoudingen dan zijn. Ik besef dat dat zijn ding niet is, maar toch.
ik zit zelf helemaal niet in het wereldje maar is het bij Sabbe niet meer te doen om de uitdagingen (buiten categorie) en grenzen verleggen/aftasten dan de snelle tijden?
Hoe dan ook vond ik hem best wel inspirerend in zijn documentaire :)

ik zit zelf helemaal niet in het wereldje maar is het bij Sabbe niet meer te doen om de uitdagingen (buiten categorie) en grenzen verleggen/aftasten dan de snelle tijden?
Hoe dan ook vond ik hem best wel inspirerend in zijn documentaire :)

Uiteraard, maar het probleem is gewoon een beetje dat hij zichzelf de allerbeste vindt, maar hij doet ook iets dat gewoon niemand anders doet of tijd voor heeft. Zijn prestaties zijn maf, laat dat duidelijk zijn, maar toch.

Ik ken bvb wat volk dat meeliep op dat officieuze Backyard ultra WK en die zeggen allemaal dat het wel leek of het was Team Belgium en Karel Sabbe. Hoewel dat naar de buitenwereld niet zo overkomt.

Hij noemt zichzelf ook de wereldkampioen backyard ultra, wat misschien zo wel aanzien kan worden, maar eigenlijk is er maar 1 reden waarom hij als laatste overbleef en dat is omdat bij de Amerikanen de voorlaatste moest opgeven. Anders was Courtney sowieso blijven gaan.

Enfin, ik heb niets tegen hem, maar ben ook geen fan.

Ik ga zeker proberen de livestream te volgen de 23ste. Een tempo van 3:41...dat is mijn 10km tempo, dit tien maal... :O

Ik hou ook meer van het type loper dat voluit gaat. Alles of niets. Zoals Zach Miller of Walmsley. Karel Sabbe kan wel goed overweg met slaaptekort. Het is een heel ander soort lopen.

Laatst bewerkt:
En een waar genot om naar te kijken Jim Walmsley.

Sowieso de mooiste 'foulé' in de trailscène, kan ik echt uren naar kijken :p.

Welkom in mijn wereldje! :D Er is effectief niets leukers dan gewoon lopen en genieten van de mooie omgeving en geen rekening te houden met tijd, tempo, enz... Ik noem mijn lange trainingen niet voor niets altijd wandelingen, uiteindelijk is het niet meer dan dat. Het voordeel is dat wij, trail lopers, op een beperkte tijd meer kunnen zien dan wandelaars. Eens uw conditie echt goed is, kan je iets langere tochten doen zonder enige moeite en ligt de focus volledig op het genieten van de mooie omgeving. Daarvoor train ik dan ook, om lange tochten te kunnen doen zonder daarvan te moeten herstellen en de volgende week gewoon opnieuw te beginnen.

Ik vind het trouwen geweldig om te zien dat er op Beyondgaming veel meer actieve posters zijn in dit topic dan op 9lives, zo lijkt het mij tenminste. Geen idee hoe dat komt, maar het is geweldig om zoveel ervaringen te mogen lezen. Keep it up boys!
Ik moet zeggen -> sinds ik die Fenix 6 heb en mijn routes op voorhand kan uitstippelen en doorsturen naar horloge heb ik ook een pak meer fun in het lopen.
Ik probeer het stuk "auto" beperkt te houden tot max 30 min van woonplaats tot start maar dat is ruim voldoende om elk weekend een ander mooi stukje België te zien.
Ook het voordeel van op GPS te lopen is dat je alleen je kaart ziet en dus geen tijd, afstand of snelheid waardoor ik altijd pas bij de aankomst zie wat mijn tijd was ... wat natuurlijk ook wel redelijk irrelevant is als er zoveel modder ligt als tegenwoordig :)

Ook het voordeel van op GPS te lopen is dat je alleen je kaart ziet en dus geen tijd, afstand of snelheid waardoor ik altijd pas bij de aankomst zie wat mijn tijd was ... wat natuurlijk ook wel redelijk irrelevant is als er zoveel modder ligt als tegenwoordig :)
inderdaad, dat is wel zo. Ookal let je er niet veel op, vanaf je een glips opvangt denk je toch rap van 'dat kan ook iets sneller', maar als de route erstaat kan je niets zien

Moet zelf ook eens meer de auto nemen om een klein stukje verder te gaan verkennen, vooral richting vlaamse ardennen :)
De route van Karry staat nog steeds op m'n horloge ;)

Dat Hoka evenement wordt de max, uiteraard een enorme marketing stunt, maar zeker iets om te volgen.

Het werkt, ik zit hier nu op de website naar Hoka schoenen te kijken
xGHbMVa.gif

Bon hopelijk vandaag eens terug de loopschoenen aan, afgelopen week + weekend veel te druk op het werk, het kriebelt serieus.

Dat is wel een functie van de duurdere horloges waar ik echt jaloers op ben! GPS volgen & zo nieuwe routes ontdekken.
Nu trek ik mijn plan met wandelknooppunten als ik eens bij mijn moeder of vader ben. Rond het Gentse zijn er helaas geen knooppunten te bespeuren... Tips voor leuke routes in deze streek dus altijd welkom! Nadeel is dus wel dat ik ze niet op GPS kan volgen, maar dan oefenen we oriëntatie maar een beetje zeker ;) Begin stilaan Blaarmeersen / Watersportbaan / Bourgoyen wat beu te worden :p

Was precies nog niet goed wakker vanochtend en heb wat van het gesprek van gisteren niet gezien :p
Hij noemt zichzelf ook de wereldkampioen backyard ultra, wat misschien zo wel aanzien kan worden, maar eigenlijk is er maar 1 reden waarom hij als laatste overbleef en dat is omdat bij de Amerikanen de voorlaatste moest opgeven. Anders was Courtney sowieso blijven gaan.

Ik hoop zo dat het dit jaar Courtney VS Sabbe wordt op het einde (of misschien wel Merijn!)
Echt benieuwd hoever ze kunnen gaan.

Ik denk dat Karel nu ook wel iemand is die heel in zichzelf bezig is, moet ook wel als je 40dagen bijna heel de dag alleen loopt.
Maar wat team Belgium daar laten zien heeft was wel straf!

We gaan moeten de 23ste een stream opzetten samen ;)

Dat is wel een functie van de duurdere horloges waar ik echt jaloers op ben! GPS volgen & zo nieuwe routes ontdekken.
Nu trek ik mijn plan met wandelknooppunten als ik eens bij mijn moeder of vader ben. Rond het Gentse zijn er helaas geen knooppunten te bespeuren... Tips voor leuke routes in deze streek dus altijd welkom! Nadeel is dus wel dat ik ze niet op GPS kan volgen, maar dan oefenen we oriëntatie maar een beetje zeker ;) Begin stilaan Blaarmeersen / Watersportbaan / Bourgoyen wat beu te worden :p
misschien nu met de solden eens wat rondkijken -> die horloges worden steeds goedkoper

Jaagpad langs de Schelde (Keizerpark tot Melle / Wetteren), dan ergens een brug over en langs de andere kant terug? Wel allemaal geasfalteerd (maar geen auto’s toegelaten).

Ik ben trouwens een enorme fan van Courtney Dauwalters, dat is nu eens echt mijn droomvrouw. Fenomenale atlete, zonder weerga bij de vrouwen, klopt zelfs 99% van de mannen. Daarbovenop vind ik dat nu eens echt een knappe met een waanzinnige glimlach.

Ik ben trouwens een enorme fan van Courtney Dauwalters, dat is nu eens echt mijn droomvrouw. Fenomenale atlete, zonder weerga bij de vrouwen, klopt zelfs 99% van de mannen. Daarbovenop vind ik dat nu eens echt een knappe met een waanzinnige glimlach.

Misschien moet Strava ook een swipe left/right feature invoeren om dating te faciliteren
xGHbMVa.gif

Terug
Bovenaan