Amazon - ervaringen, discussies & vragen

Over de grote lijn blijft .de goedkoper. Het loont wel te vergelijken want het begint soms wel scherpere prijzen te hebben. Wel zeer specifiek gebonden.

Hier hetzelfde. Zit al jaar en dag bij amazon.de en eens overgeschakeld kan je niet meer terug. Sommige zaken zijn goedkoper op .com.be maar het meeste blijft toch interessanter in DE. Ik blijf voorlopig daar.

Iemand al ervaring met mondial retour Amazon? Al een paar keer dingen retour gepost maar als'k me correct herinner moest'k toen telkens label uitprinten en als normaal pakket terugsturen. De normale gang van zaken voor elk online verdeler voor zover ik mee ben.

Bij de instructies nu krijg ik mee dat het item niet in karton moet verpakt worden.
Dus enkel de doos van het item. Dit is om fraude te voorkomen tussen retourzender en degene die de retour verzorgt zeker?

Had een externe SSD besteld bij Amazon.com.be, bezorging door Amazon zelf.

Ik scheur de verzegelde envelop open en merk dat het doosje met de SSD is opengesneden en de SSD foetsjie is. Contact opgenomen met de klantendienst via de chat en binnen de paar minuten hebben mij zonder enige discussie een nieuwe gestuurd. Als het goed is, dan mag het ook gezegd worden.

Idd, wat klantendienst betreft zijn ze nagenoeg top. Zelf ook al wat issues gehad, en steeds snel en klantvriendelijk opgelost. Kan niet anders dan besluiten dat de marges voldoende zijn om zo coulant te zijn naar klanten toe.

En waarschijnlijk ook kijkende naar de historiek van de klant. Daar kun je ook heel snel op afleiden dat de klant al dan niet ter goeder trouw handelt.

Hier ook 1 keer een UPS gehad die defect was, viel al uit na 10s op batterij. Ook zonder problemen omgewisseld geweest hier.

Terug
Bovenaan