zwarten
Well-known member
Als jij het media/internetlandschap van 94 (ik ben dan nog vriendelijk en ik ga niet naar de sharpton case) gelijkstelt met 2021 dan is het inderdaad een beetje suf. Social media kan je niet vergelijken met de myspace of msn van vroeger.Opnieuw verschoven goalposts: Eerst ging het over "ongeziene perscoverage", daarna afgezwakt naar "waar veel doxxing kan zijn" en nu weer naar "social media speelt ook een rol". Zo wordt het een beetje suf, hè...
Ik vind het redelijk belachelijk dat ik dit punt moet verdedigen. Vandaar deze vraag. Hoeveel sociale mediagebruikers waren er in 94. (je mag alle sociale media optellen) in vergelijking met pakweg enkel twitter nu. Dit is gewoon een non argument. Of mss kan je gewoon het internet niet meer bevatten. Dat kan maar ik schat je wel wat slimmer in.
Ik heb net twee voorbeelden gegeven van doxing. een varkenskop door de venster, een huis beklad met bloed. Gewoon door mensen die via news coverage gaan graven zijn en weliswaar foutief een adres gevonden hebben.Maar reageer eens op wat ik zeg? Wat zijn de zaken van intimidatie en redenen waarom de uitspraak ongeldig zou zijn? Je hebt alleen nog maar vage twijfels gezaaid over "de rol van social media niet onderschatten" en "doxxing doen ook journalisten" en "ongeziene politisering van het proces".
Totaal niet intimiderend hoor.
Ik hoef ook niets concreets te geven. Ik 'hersenspinsel' maar wat rond. Wat als bij exhibit B het nu op een mistrial zou uitdraaien. Eerlijk ik denk wel dat uw toon dan wel anders zou zijn.Maar je komt met niets concreets. Nergens is er ook maar sprake van een zweem van een vermoeden dat er ook maar één jurylid hierdoor anders stemt. En tòch is je conclusie dat het enige wat de uitspraak rond Rittenhouse zal bepalen, de intimidatie van de jury zou zijn. Terwijl dat in de geschiedenis nog nooit een probleem is geweest.
En ook daar werd er vlot gedoxxed. Door Spike lee begot... de welbekende regisseur ...Tenzij je wilt blijven volhouden dat er minder perscoverage was voor OJ dan nu, of voor Zimmerman, of voor al die andere die ik heb opgenoemd. Want als journalisten ook doxxen, hoef je helemaal niet Twitter en social media te hebben. Die je wel had bij Zimmerman, zoals je zelf al zei.
https://www.theverge.com/2013/11/12...or-posting-wrong-zimmerman-address-on-twitter
Er is geen kernvraag. Ik zie gewoon dat iedereen zich vlot schuldig maakt aan doxing, intimidatie van politiek gevoelige rechtzaken.Dus de kernvraag, waar je niet op antwoordt, blijft: Het zijn hypothetische hersenspinsels, dat het in alle gevallen daarvoor geen probleem was, maar nu bij Rittenhouse en Chauvin is de rechtspraak flawed en is het sowieso een onterechte uitspraak. Door beïnvloeding van één zijde, niet van de andere, is het plots oneerlijk. Leg me dat eens uit?
Links/rechts/bekende regisseur of jounalist/mediaconglomeraat maakt me feitelijk allemaal niet zoveel uit hoor. Maar niemand... (jij of ik) kan met 100% zekerheid zeggen dat zulke zaken geen invloed hebben op de betrokken personen. Ik neig om te zeggen van wel. Maar lets agree to disagree want ik ga jouw standpunt in deze niet veranderen en jij de mijne zeker al niet.

Maar ik lees hier dat de verdediging voor een mistrial pleit.