Jij beweerde indertijd (toen de bestorming gebeurde) dat het gros van die bestormers ging kunnen rekenen op gevangenisstraffen van 15 tot 20 jaar voor hun deelname aan die bestorming. Dat werd indertijd (terecht) op hoongelach getrakteerd en ook vandaag schiet er weinig over van je voorspelling.

Voor zover ik uit je link kan opmaken zijn er nauwelijks 17 sentences (op 650 beklaagden). Van die 17 gaat het dan vooral om terms van "30 days" tot "45 days", buiten een handvol die zwaarder gestraft worden (waaronder dan die sjamaan aanvoerder). Als ik dat artikel goed begrijp is het trouwens ook de meest logische zet om schuldig te pleiten aan die "petty offenses", als je er dan toch vanaf komt met een paar weken cel.

Ik begin het probleem te begrijpen, qua begrijpend lezen scoor duidelijk je niet zo hoog.
More than 650 people have been charged with joining the Jan. 6 violence, when supporters of Republican Donald Trump fought with police, smashed windows and charged through the building in an attempt to overturn his election defeat. So far, more than 100 people have pleaded guilty, and at least 17 of those defendants have been sentenced.

Er zijn er dus 17 die tot nu toe een veroordeling hebben gehad. Er staat nergens dat er 17 op 650 beklaagden zijn gestraft.

Ik zal mezelf eens uit het verleden citeren.

Ondertussen meer dan 200 mensen geïdentificeerd. Er zouden er nog honderden volgen. Er zijn 100 000 filmpjes en foto's doorgestuurd als tip voor identificaties.
Sommige mensen gaan er vanaf komen met trespassing, maar er zijn er heel wat die zouden aangeklaagd worden voor seditious conspiracy , theft of mail, assault on police officers en attempt of murder).

Er wordt algemeen van uitgegaan dat de volgers in deze betoging zouden ontsnappen aan zware straffen, maar dat er enkele honderden mensen echt zwaar zullen gestraft worden

Kab je me zeggen waar ik spreek over straffen van 15-20 jaar?

Ah je doelt op deze post?
Er wordt geopperd dat de mensen die als eerste het Capitool bestormden en geweld gebruikten zich mogen dus verwachten aan een aanklacht van 'Sedition', met straffen tot 20 jaar.
FBI zou en masse aan 't data verzamelen zijn, maar zich nu focussen op het beveiligen van 20 januari, om daarna extra middelen in te zetten om iedereen op te pakken
Ik zeg dat er wordt geopperd dat er mensen zijn die zich aan die klachten mogen verwachten, en dat de max straf daarop 20 jaar is. Zelfs mijn goudvis weet dat dat niet betekent dat die allemaal 20 jaar cel als straf gaan krijgen.
De mensen waarover ik daar spreek zijn niet de mensen die nu veroordeeld worden. Die zware gevallen komen pas later aan bod, dat zijn de mensen die zullen schuldig verklaard worden aan het geweld op enkele agenten (en ook het doden van een aantal politiemensen in dienst). En die gaan er echt niet vanaf geraken met 2 of 3 jaar cel.

Dat is weer meer een symbolisch statement, dan een rechtvaardig proces. Die bizonman viel gewoon op door zijn bizonman. Hij heeft niets verkeerds gedaan (of toch niet meer dan de honderden tot duizend anderen die het Capitool bestormden, en de miljoenen Qanonaanhangers die een even grote bedreiging voor de veiligheid zijn als Bizonman.)

Ik begin het probleem te begrijpen, qua begrijpend lezen scoor duidelijk je niet zo hoog.
More than 650 people have been charged with joining the Jan. 6 violence, when supporters of Republican Donald Trump fought with police, smashed windows and charged through the building in an attempt to overturn his election defeat. So far, more than 100 people have pleaded guilty, and at least 17 of those defendants have been sentenced.

Er zijn er dus 17 die tot nu toe een veroordeling hebben gehad. Er staat nergens dat er 17 op 650 beklaagden zijn gestraft.
Er zijn 17/650 die een een sentence hebben voorlopig (we zijn bijna een jaar verder). Zo'n vette vangst zou ik niet noemen, gezien het grote aantal deelnemers en de schade die er gevallen is.

Kab je me zeggen waar ik spreek over straffen van 15-20 jaar?
Ah je doelt op deze post?
Precies, m'n geheugen liet me niet in de steek, je het had effectief in je post over een term van 20 jaar.

Ik zeg dat er wordt geopperd dat er mensen zijn die zich aan die klachten mogen verwachten, en dat de max straf daarop 20 jaar is. Zelfs mijn goudvis weet dat dat niet betekent dat die allemaal 20 jaar cel als straf gaan krijgen.
De mensen waarover ik daar spreek zijn niet de mensen die nu veroordeeld worden. Die zware gevallen komen pas later aan bod, dat zijn de mensen die zullen schuldig verklaard worden aan het geweld op enkele agenten (en ook het doden van een aantal politiemensen in dienst). En die gaan er echt niet vanaf geraken met 2 of 3 jaar cel.
We zullen zien, tot zover zie ik dat ze de zwaarste plegers eruit hebben gehaald en dat er nauwelijks (zware) straffen zijn gevolgd. Buiten die sjamaan dan, lijkt me ook meer voor de show dat ze hem veroordelen dan voor echt schade aan te richten of een aandeel te hebben in de doden die er gevallen zijn.

Dat is weer meer een symbolisch statement, dan een rechtvaardig proces. Die bizonman viel gewoon op door zijn bizonman. Hij heeft niets verkeerds gedaan (of toch niet meer dan de honderden tot duizend anderen die het Capitool bestormden, en de miljoenen Qanonaanhangers die een even grote bedreiging voor de veiligheid zijn als Bizonman.)
Zo zie ik het ook, window dressing vanuit het justitiedepartement.

Zo zie ik het ook, window dressing vanuit het justitiedepartement.
Tuurlijk. @lakigar weet net zoals jij niet waarover hij het heeft.
Je mag als burger het capitool niet betreden, en daar staan straffen op.
Bovendien heeft hij voorwerpen ontvreemd uit dat Capitool en er beschadigingen aangebracht. Die anderen zullen ook wel bestraft worden
Een meer dan terechte straf dus.

Er zijn 17/650 die een een sentence hebben voorlopig (we zijn bijna een jaar verder). Zo'n vette vangst zou ik niet noemen, gezien het grote aantal deelnemers en de schade die er gevallen is.
Nogmaals, leer lezen, men start pas nu met de rechtzaken.
Precies, m'n geheugen liet me niet in de steek, je het had effectief in je post over een term van 20 jaar.
Voor de zwaarste overtreders
We zullen zien, tot zover zie ik dat ze de zwaarste plegers eruit hebben gehaald en dat er nauwelijks (zware) straffen zijn gevolgd. Buiten die sjamaan dan, lijkt me ook meer voor de show dat ze hem veroordelen dan voor echt schade aan te richten of een aandeel te hebben in de doden die er gevallen zijn.
Voor de show, er zijn mensen bij die verantwoordelijk zijn voor meerdere politieagenten, en die worden voor de show gestraft?
Lachwekkend gewoon.

Tuurlijk. @lakigar weet net zoals jij niet waarover hij het heeft.
Je mag als burger het capitool niet betreden, en daar staan straffen op.
Bovendien heeft hij voorwerpen ontvreemd uit dat Capitool en er beschadigingen aangebracht. Die anderen zullen ook wel bestraft worden
Een meer dan terechte straf dus.
We zullen zien, er zijn al een reeks straffen uitgedeeld en die komen bijlange niet in de buurt van wat jij voorspeld had. Zou me ook sterk verbazen mocht dat nog significant gaan wijzigen. In je artikel stond trouwens ook letterlijk kritiek dat de meesten er wel gemakkelijk vanaf kwamen.

Voor de show, er zijn mensen bij die verantwoordelijk zijn voor meerdere politieagenten, en die worden voor de show gestraft?
Lachwekkend gewoon.
Het ging over die sjamaan, die heeft niemand vermoord/verwond, dat is hem ook niet ten laste gelegd.

Ik herinner me dat onze Amerika-kenners enkele maanden geleden aangaven dat de Capitol-bestormers geen zware straffen zouden krijgen.

Ondertussen, in de échte wereld,
er zijn minstens 650 mensen die vervolgd worden...
Er werd hier ook wel gesproken van het feit dat het terroristen waren en ze zo gestraft zouden moeten worden, dat lijken me nu ook geen terroristen straffen.

Het ging over die sjamaan, die heeft niemand vermoord/verwond, dat is hem ook niet ten laste gelegd.
En die krijgt 3 jaar en 5 maanden.
Begint er je als iets te dagen? De mensen die écht verantwoordelijk zijn voor die dode agenten (de eerste die zijn binnengebroken) gaan VEEL zwaardere straffen krijgen.

Er werd hier ook wel gesproken van het feit dat het terroristen waren en ze zo gestraft zouden moeten worden, dat lijken me nu ook geen terroristen straffen.
Precies, ik ben er zelfs niet tegen dat ze gestraft worden, maar die vergelijkingen met terroristen of potentiële straffen van 20 jaar waren er indertijd al met de haren bij gesleurd. Een jaar na de feiten, en tal van juridische procedures/aanklachten/veroordelingen, lijkt de kans ook erg klein dat ze op die basis berecht gaan worden.

On Jan. 6, the government says, Mr. Chansley was among the first 30 rioters to enter the Capitol and quickly used a bullhorn to “rile up the crowd and demand that lawmakers be brought out.” Within an hour, he had made it to the Senate floor, taking the seat that Vice President Mike Pence had only just evacuated and leaving a note on the dais saying, “It’s Only A Matter of Time. Justice Is Coming!”

In the days after the attack, Mr. Chansley gave an interview to NBC News in which he said he considered Jan. 6 “a win.” He also told the F.B.I. that he believed Mr. Pence was “a child trafficking traitor” and that the U.S. government was tyrannical, prosecutors say.

Kan toch duidelijk gezien worden als een rechtstreekse bedreiging naar de Vice President.

EDIT: De advocaat van de Shaman aan het woord:

“A lot of these defendants … they’re all f—ing short-bus people,” Watkins said. “These are people with brain damage. They’re f—ing r—–ed, they’re on the goddamn spectrum.”

Watkins went on to say that the rioters weren’t “bad people,” but that they had been brainwashed by Trump’s propaganda, “the likes of which the world has not seen since f—ing Hitler.”

Trump & Lindell blijven leugens verspreiden over de verkiezingen

"Even though I won Texas by a lot, they should really look into it," Trump told Lindell. "They should really get to it. Because you're going to lose elections in those states eventually — you're going to lose Texas at some point."

Trump won Texas by 5 percentage points in 2020.

Lindell then baselessly identified California, Texas, and Florida as three states where the most votes were "stolen."

Laatst bewerkt:
Begint er je als iets te dagen? De mensen die écht verantwoordelijk zijn voor die dode agenten (de eerste die zijn binnengebroken) gaan VEEL zwaardere straffen krijgen.
Bij mijn weten is er maar 1 agent gestorven en dat door een hartaanval, die hij kreeg toen hij terug op zijn bureau was (na de bestorming)... dus...
Weet niet waarover jij bezig bent.

Al de andere doden waren trumpers.

Bij mijn weten is er maar 1 agent gestorven en dat door een hartaanval, die hij kreeg toen hij terug op zijn bureau was (na de bestorming)... dus...
Weet niet waarover jij bezig bent.

Al de andere doden waren trumpers.

Brian Sicknick​

After serving in the Air National Guard and dreaming of becoming a police officer, Brian D. Sicknick joined the Capitol Police force in 2008. He died the day after he was overpowered and beaten by rioters from the mob at the Capitol.

On Jan. 6, the government says, Mr. Chansley was among the first 30 rioters to enter the Capitol and quickly used a bullhorn to “rile up the crowd and demand that lawmakers be brought out.” Within an hour, he had made it to the Senate floor, taking the seat that Vice President Mike Pence had only just evacuated and leaving a note on the dais saying, “It’s Only A Matter of Time. Justice Is Coming!”

In the days after the attack, Mr. Chansley gave an interview to NBC News in which he said he considered Jan. 6 “a win.” He also told the F.B.I. that he believed Mr. Pence was “a child trafficking traitor” and that the U.S. government was tyrannical, prosecutors say.

Kan toch duidelijk gezien worden als een rechtstreekse bedreiging naar de Vice President.

EDIT: De advocaat van de Shaman aan het woord:

“A lot of these defendants … they’re all f—ing short-bus people,” Watkins said. “These are people with brain damage. They’re f—ing r—–ed, they’re on the goddamn spectrum.”

Watkins went on to say that the rioters weren’t “bad people,” but that they had been brainwashed by Trump’s propaganda, “the likes of which the world has not seen since

Brian Sicknick​

After serving in the Air National Guard and dreaming of becoming a police officer, Brian D. Sicknick joined the Capitol Police force in 2008. He died the day after he was overpowered and beaten by rioters from the mob....

Wel heel vaag en selectief.

However, the ruling means they are now unlikely to be charged with homicide.
The autopsy found no evidence of an allergic reaction to chemicals, nor of internal or external injuries, Dr Francisco Diaz said.
Officer Sicknick, 42, was defending the Capitol building from supporters of then President Donald Trump who stormed it on 6 January. He collapsed after returning to his office during the siege, and died the next day in hospital.

Wel heel vaag en selectief.

However, the ruling means they are now unlikely to be charged with homicide.
The autopsy found no evidence of an allergic reaction to chemicals, nor of internal or external injuries, Dr Francisco Diaz said.
Officer Sicknick, 42, was defending the Capitol building from supporters of then President Donald Trump who stormed it on 6 January. He collapsed after returning to his office during the siege, and died the next day in hospital.

ja, en blijkbaar werd hij niet geslagen.
Geen idee welke charges er nog zijn.

30+ doden door BLM en Antifa activisten. Agenten die doodgeschoten worden door BLM activisten, zwarte ex-agent doogeschoten door looters, enkele Trump supporters die door Antifa worden doogeschoten, een pak aan andere doden. Duizende kleine bedrijven/huizen in de fik. Opgesmeten door verschillende democraten. Kamala & co die geld geven aan bewegingen die bail voorzien voor tal van rioters.

Geen piep hier. Maar ow wee de Shamaan riep “It’s Only A Matter of Time. Justice Is Coming!”

30+ doden door BLM en Antifa activisten. Agenten die doodgeschoten worden door BLM activisten, zwarte ex-agent doogeschoten door looters, enkele Trump supporters die door Antifa worden doogeschoten, een pak aan andere doden. Duizende kleine bedrijven/huizen in de fik. Opgesmeten door verschillende democraten. Kamala & co die geld geven aan bewegingen die bail voorzien voor tal van rioters.

Geen piep hier. Maar ow wee de Shamaan riep “It’s Only A Matter of Time. Justice Is Coming!”
Hij schreef het op een blad maar ok. Een dreigement tegen de vice president moet dus niet meer serieus genomen worden.µ
En er is niemand hier die die andere dingen minimaliseert of goede praat. Integendeel. Het zijn jullie die altijd maar de rechtse kant minimaliseren en de linkse kant opblazen.

Hij schreef het op een blad maar ok. Een dreigement tegen de vice president moet dus niet meer serieus genomen worden.µ
En er is niemand hier die die andere dingen minimaliseert of goede praat. Integendeel. Het zijn jullie die altijd maar de rechtse kant minimaliseren en de linkse kant opblazen.
Dan zijn wij toch op twee andere threads bezig. Hier is nog maar pas weer iets hyperbool geplaatst door Ugar (verschillende dode agenten bij de bestorming) en een slectief, outdated artikel met een eerste paragraaf dat impliceert dat de agent gestorven is door verwondingen.

En dan zwijg ik nog hier over de argumentatie ivm Kyle Rittenhouse.
Niemand, uit het 'linkse' kamp heeft hier de doden en de problematiek aangebracht met de riots. Enkel in een repliek tot dat iemand zoals ik dat hier eerst poste. En dat steeds met argumentatie om toch maar te minimaliseren. Of aan de andere kant als het over Trump en co gaat te maximaliseren. Dus kunnen we nu stoppen, doen, alsof 'jullie' beter zijn. En eerder objectief zijn. Want het wordt pijnlijk hoor om dat telkens te lezen. Die illusie.

Ik zie hier toch weer maar één kant die minimaliseert, spint, en met whataboutismes afkomt hoor. En die kant heeft niets te maken met links of rechts, en enkel nog met alleen geloven wat in je kraam past en je afsluiten voor al de rest. Ik kan me inbeelden dat het niet fijn is om steeds te moeten lezen hoe je gefabriceerde wereld wordt doorprikt, maar het probleem ligt bij jou die in die fabricaties gelooft, niet bij de mensen die ze doorprikken.

Ja, @Lemme; maar mensen als Q zelf en alle andere QAnon believers gaan dan vrijuit?

De grootste boosdoeners zijn dehenen die toegestaan hebben dat 6/1 gebeurde, en gewoon maar toekijken en nietsdeden of de crowd nog een beetje aanspoorden, maar het zijn wel zij die de gevolgen er van dragen (en dan nog specifiek mensen omdat ze opvallen door hun vikingkostuum).

Dat is het resultaat van 4 jaar haat van de Republikeinse Partij. Het is niet die Viking die in de bak moet, het zijn alle republikeinse politici die een rol speelden daarin in de polarisatie die achter de tralies moeten, en de hele entourage. (niet de stemmers of gematigde republikeinse politici zoals romney). Maar zij hebben bewust gepolariseerd, en doen dat nog steeds door fake nieuws te verspreiden over verkiezingen die gestolen zouden zijn enzovoort.

Terug
Bovenaan