Latest World & National News & Headlines - USATODAY.com
USA TODAY delivers current national and local news, sports, entertainment, finance, technology, and more through award-winning journalism, photos, and videos.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Latest World & National News & Headlines - USATODAY.com
USA TODAY delivers current national and local news, sports, entertainment, finance, technology, and more through award-winning journalism, photos, and videos.eu.usatoday.com
Ik zie de link niet direct met politiek en de huidige gang van zaken?
en aan sterke comeback bezig is.Omdat het gaat over de vorige president, die nu nog altijd politiek actief is?
Ondanks gejoel blijft Trump pleiten voor vaccinatie
Onder Trumps regering werden veel van de huidige coronavaccins ontwikkeld, maar een klein deel van zijn kiezers slaat de prik af. De voormalige president gaat nu regelrecht in tegen sceptici in zijn partij. ‘Ze zijn laf.’
De voormalige Amerikaanse president Donald Trump verlamde het nationale antwoord op de coronapandemie voor zijn eigen politieke doeleinden in ‘een van grootste mislukkingen van leiderschap in de Amerikaanse geschiedenis. Dat staat in een pas vrijgegeven rapport van het Amerikaanse parlement.
Kan je die eens geven?T En met alle wetten die gestemd worden/verkiezingen van aanhangers van die leugen om het stemmen nog moeilijker te maken voor minderheidsgroepen in Republikeinse staten,
Ja, als Biden niets kan doen omdat Sinema als heilige van het centrum wil gezien worden en Manchin de meest conservatieve staat vertegenwoordigt en bovendien geld in de pocket krijgt van rechtse belangengroepen alsook fossiele industrie. Die is geen Democratische vertegenwoordiger van vandaag. Biden zet ook niet in op Harris, die geeft haar grote kutdossiers zodat ze geen bedreiging vormt in 2024 (immigratie). Biden behandelt Harris op dezelfde manier als Obama Clinton behandelde onder de "keep your enemies close" motto.en aan sterke comeback bezig is.
Echt onbegrijpelijk
Ik vind dat men Manchin in deze weinig kan verwijten.Ja, als Biden niets kan doen omdat Sinema als heilige van het centrum wil gezien worden en Manchin de meest conservatieve staat vertegenwoordigt

Als Harris in 24 Biden aftroeft in de primaries, krijg je garantie een Rep president.Ik vind Harris trouwens een veel meer capabel mens dan Biden, en ik hoop dat zij in 2024 Biden aftroeft.
Staan legio voorbeelden hieronderKan je die eens geven?
Electoral college: dat systeem bestaat al sinds het land bestaat. Nu plots is dat racistisch?Staan legio voorbeelden hieronder
![]()
Stacking the deck: How the GOP works to suppress minority voting - Berkeley News
In a historic election, Republicans are targeting communities of color with vote suppression, Berkeley scholars saynews.berkeley.edu
Hier wordt gewag gemaakt van een DNC vorostel dat de 1965 Voting Rights Act zou versterken, en dat de republikeinen hebben weggestemd.
Senate bill 7 in texas:![]()
There are two kinds of GOP attacks on democracy — and one is much worse
Democratic campaigns can overcome some, but not all, of the Republican Party’s efforts to disenfranchise voters.www.vox.com
Meeste zaken zijn al gepasseerd![]()
How The Republican Push To Restrict Voting Could Affect Our Elections
In the aftermath of the 2020 election, Republican lawmakers have pushed new voting restrictions in nearly every state. From making it harder to cast ballots ear…fivethirtyeight.com
idem![]()
Democrats Are Running Out of Time
Voting-rights advocates are scared that the White House isn’t taking Republican threats to the ballot seriously enough.www.theatlantic.com
Ben jij nu serieus?Electoral college: dat systeem bestaat al sinds het land bestaat. Nu plots is dat racistisch?
Voter ID laws: vrij frappant dat het tonen van een legitiem identiteitsbewijs, racistisch is. Hier kan je toch ook niet stemmen zonder?
Blocking felons from voting: zouden ze hier ook beter invoeren. Oh Wait, den hoeyberghs mag ook niet stemmen in 2024
Voting by mail: veel te veel kans op fraude, afschaffen die handel. WAARMEE IK NIET WIL ZEGGEN DAT THE STEAL EEN FEIT IS.
Er is niet toegegeven aan die druk, toch?Ben jij nu serieus?
Electoral college was imo altijd al een probleem, maar bij de vorige verkiezingen viel het op hoeveel druk er werd uitgeoefend door Trump en de GOP om toch maar een Republikeinse verkiezingsoverwinning te laten noteren, ondanks alle bewijs tot het tegendeel. En sindsdien blijven ze daar maar van die believer in de Steal verkiezen /plaatsen op die postjes. Als het volgende keer weer zo'n close call wordt, dan is de kans groot dat zij dit keer niet de morele ruggengraat zullen hebben om eerlijk te zijn.
De USA is geen beschaafd land? Ah bon.In België heb je dan ook niet het institutionele probleem dat het voor vele minorities (i) makkelijker is om in de cel te belanden, omwille van lichtere vergrijpen en (ii) uberhaupt aan geldige documenten te komen. In een beschaafd land is met die regels niet echt iets mis, maar dat is niet de context en reden waarom die maatregelen genomen worden hé. In de verkiezingsthread zijn hier nog statistieken gepost over hoeveel afro-amerikanen zo hun stemrecht zouden verliezen, vaak over stomme maatregelen.
Dit geld toch voor alle misdadigers? Ik zie nog steeds het racisme niet.Ik zeg nu ook niet dat mensen die in de cel zitten moeten kunnen stemmen, maar het gaat soms zelfs over mensen die hun straf uitgezeten hebben altijd uit hun politieke rechten ontzetten (en gecombineerd met de andere problemen die je in de USA nog hebt, gaat dat héél ver). https://www.vox.com/voting-rights/21440014/prisoner-felon-voting-rights-2020-election
Als je kijkt naar het proces en de manuele handelingen die vereist zijn, is dat toch duidelijk?En voting by mail, dat dit zo vatbaar zou zijn voor fraude is nog nooit bewezen, dus zeker in een uitgestrekt land als de USA, weet ik niet waarom je het zou verbieden.
dont get me wrong, in feite boeit het me geen hol welke partij daar de verkiezingen wint.Combineer dit bv. met het feit dat in de Republikeinen in hun staten in de Democratische wijken heel wat stemkantoren sluiten, waardoor mensen extra lang moeten aanschuiven, dan weet je dat de bekommernis van de GOP echt wel niet de democratie is. En dat is een beangstigende evolutie, ongeacht voor welke president je bent.
En voting by mail, dat dit zo vatbaar zou zijn voor fraude is nog nooit bewezen, dus zeker in een uitgestrekt land als de USA, weet ik niet waarom je het zou verbieden.
En toch is die gevoelige fraude nooit bewezen (in de VS, ik ben niet over apenstaten bezig waar er meer stemmen dan inwoners zijn). Dus hoe terecht deze opmerkingen ook zijn, ze lijken niet geschikt voor de VS en zeker niet als argument, als je het kadert in de bredere strategie daar.Die voting by mail is bijna in elk land sterk beperkt omwille van de gevoeligheid voor fraude. Heel wat van de garanties die je bij een gewone stem hebt kan je niet controleren bij stemmen per post (is iemand gedwongen om een bepaalde stem te maken of heeft hij dat vrij gedaan? Is de stem geheim?)
Ook heel het traject van hoe een stem uiteindelijk in de resultaten terechtkomt is heel sterk gemonitord systeem. Je identiteit wordt gecontroleerd, je maakt een stem in het stemhokje, iedereen ziet je daaruit komen en je stem in de doos deponeren. Iedereen die wil mag hier getuige van komen zijn om te controleren of dat correct verloopt en da's ook een controle die effectief heel vaak gebeurt.
Over heel dat stuk van de stemprocedure heb je weinig of geen controle bij voting per mail, dan moet je met dodgy technieken als handtekeningen gaan werken om te zien of iemands identiteit wel klopt.
Ik wil gerust geloven dat dat niet de reden is waarom de GOP tegen voting by mail is maar er zijn echt wel issues mee, de beperkingen die landen daartegen hebben zijn er niet zomaar gekomen.
Hier heb je dan ook geen achtergestelde landsburgers die geen geldig identiteitsbewijs kunnen voorleggen. De discussie daarrond is iirc ook vooral welke vormen van identiteitsbewijs geldig zijn, want daarmee kan je volgens mij wel het voor bepaalde socio-economische groepen moeilijker maken.Maar om nu te zeggen dat mail-in verstrenging en voter ID's verplichtingen zware racistische streken zijn...
Ga hier eens stemmen zonder uwe pas, let's see what happens.
Als iemand die dagelijks niets anders doet dan processen bekijkt, evalueert en optimaliseert: ik hoef geen bewijs te hebben dat een proces problematisch is, om te kunnen oordelen dat het proces problematisch is.En toch is die gevoelige fraude nooit bewezen (in de VS, ik ben niet over apenstaten bezig waar er meer stemmen dan inwoners zijn). Dus hoe terecht deze opmerkingen ook zijn, ze lijken niet geschikt voor de VS en zeker niet als argument, als je het kadert in de bredere strategie daar.
Zoals welke? En hoe?Hier heb je dan ook geen achtergestelde landsburgers die geen geldig identiteitsbewijs kunnen voorleggen. De discussie daarrond is iirc ook vooral welke vormen van identiteitsbewijs geldig zijn, want daarmee kan je volgens mij wel het voor bepaalde socio-economische groepen moeilijker maken.

Vergeet ook niet dat de VS een enorm groot land is. Sommige mensen moeten meer dan 100 km reizen om een fysiek stem- of registratiekantoor te bereiken, zeker bij Native Americans is dit een groot probleem. Dat zijn al enorme hindernissen die je moet overwinnen om gewoon je stem uit te brengen. Echt democratisch is dat niet.En toch is die gevoelige fraude nooit bewezen (in de VS, ik ben niet over apenstaten bezig waar er meer stemmen dan inwoners zijn). Dus hoe terecht deze opmerkingen ook zijn, ze lijken niet geschikt voor de VS en zeker niet als argument, als je het kadert in de bredere strategie daar.