Anno 117: Pax Romana

niet veel vernieuwend tov 1800. but instabuy wel :p
Ik zie toch direct wel een aantal vernieuwingen: geen influence meer, meerdere mogelijkheden om behoeftes te vervullen (bv. niet alle behoeftes zijn nodig om een residence te upgraden), modulaire schepen, diagonaal bouwen, grondtroepen, tech tree
En dat is wat ik me top of mind nog herinner van de trailers, dus er zal vast nog wel meer zijn dat ik nu effe vergeet.

Een van mijn weinige heikelpunten van 1800 was dat er een zichtbare hellingsvlak was. Zeer goed te zien in Crown Falls, nog meer als ge een gigantische stad op geplaatst heb. Dat maakt de stad wat lelijker, vooral vanuit sommige hoeken. Tis nu niet dat zoiets het spel maakt of breekt, maar ik was toch benieuwd of ze iets aan gedaan hebben.

Ze hebben er iets aan gedaan, namelijk dat hellingsvlak verdubbeld. :D Geen idee of het daarmee beter gaat uitzien, in de vele filmpjes was dat alvast moeilijk af te leiden. Time will tell, I guess.

En dit als laatste: IK WIL HET SPEL NU AAAARGH

Laatst bewerkt:
Iemand een idee of dit deel ook "meedere werelden" bevat zoals bij Anno 1800?
Want dat stak mij daar echt wel wat in tegen. Die economische ketens werden gewoon te complex.

Iemand een idee of dit deel ook "meedere werelden" bevat zoals bij Anno 1800?
Want dat stak mij daar echt wel wat in tegen. Die economische ketens werden gewoon te complex.
Ja Albion (Groot Britanië) was volgens mij al bevestigd.

In de ubisoft gameplay trailer zie je ook dat er meerdere wereld delen zijn.
Albion word daar idd ook in vermeld (celts).

Deze demo toont al heel wat details over de echte gameplay. Voor mij een insta buy (yes yes, shame on me).

Op PC al een demo.

Speelbaar tot 16 september, maximaal 1 uur speeltijd per save, maar je mag zoveel saves beginnen als je wil.

What can I play what can’t I play?

The demo gives you access to the early game portion of Anno 117: Pax Romana, letting you experience the first two population tiers in both Latium and Albion in Sandbox Mode.

You will be able to settle new island, do research and build all the buildings of the available population tiers.

While you can meet and interact with NPCs, you will not be able to declare and wage war. The demo also features only a limited selection of items to use in your villa and ships.

Game setup

While in the final game you can customize your experience by selecting which NPCs you want to play with and how difficult you want your game to be, you’ll be playing with a fixed preset in the demo.

You will be able to select your starting province, though.

Multiplayer

Multiplayer is not available in the demo.

Anno 117: Pax Romana does feature full PvP and co-op modes in the final game.

Savegames

You will not be able to save your progress in the demo – which also means that your progress won’t carry over to the release version of Anno 117: Pax Romana.

Streams, Videos, etc.

You’re free to stream the game, create videos or share screenshots.

Please note that if you have previously participated in a playtest (e.g. Closed Beta), the NDA from there is still active, meaning you’re not allowed to disclose your experience from said playtest.

Wel nogal zware limieten op hoeveel je kan spelen met de demo. Gelukkig is het al mijn tweede keer en kan ik het deze keer makkelijk overslaan. Vanavond en morgen een beetje spelen om te zien of er iets veranderd is en donderdag, wel, ge kunt raden wat ik dan ga spelen. :D

een paar uurtjes gespeeld. Ik vond de celtic setting eigenlijk het interessantste. Het lijkt me wel dat er wat extra herspeelbaarheid in zit doordat je 100% Romeins kan spelen, of Romeins-Keltisch, of Keltisch (met Romeins bestuur).
De gebouwen lijken me ook wel gevarieerd genoeg om telkens een andere omgeving te creëren.

Wel nog niets van battle of zo gehad. Ik hoop echt dat hier niet te veel nadruk op komt, want dat was toch wel iets wat ik juist wist te appreciëren in de Anno - reeks. Combat was enkel naval (misschien niet in de eerste), maar zie hier al barakken en zo. Langs de ene kant logisch in een Romeins Rijk, maar hoop echt dat ge niet elke vijf voet een inval krijgt. Was bijv. in de laatste Tropico ook zo en hoe meer barakken ge daar had hoe regelmatiger de aanvallen. Dat was gewoon hatelijk.

Wat ik hoop dat ze ooit implementeren: dat ze zoals in CAD-programma's ervoor zouden zorgen dat je al je 3D bewegingen zou kunnen doen met de middelmuis knop + functietoetsen. Nu kan je middelmuis indrukken voor te roteren, maar het zou wel handig zijn als je bijv. shift + middelmuis zou kunnen gebruiken voor te pannen. Dan kan je heel dat spel spelen zonder WASD.

een paar uurtjes gespeeld. Ik vond de celtic setting eigenlijk het interessantste. Het lijkt me wel dat er wat extra herspeelbaarheid in zit doordat je 100% Romeins kan spelen, of Romeins-Keltisch, of Keltisch (met Romeins bestuur).
De gebouwen lijken me ook wel gevarieerd genoeg om telkens een andere omgeving te creëren.

Wel nog niets van battle of zo gehad. Ik hoop echt dat hier niet te veel nadruk op komt, want dat was toch wel iets wat ik juist wist te appreciëren in de Anno - reeks. Combat was enkel naval (misschien niet in de eerste), maar zie hier al barakken en zo. Langs de ene kant logisch in een Romeins Rijk, maar hoop echt dat ge niet elke vijf voet een inval krijgt. Was bijv. in de laatste Tropico ook zo en hoe meer barakken ge daar had hoe regelmatiger de aanvallen. Dat was gewoon hatelijk.

Wat ik hoop dat ze ooit implementeren: dat ze zoals in CAD-programma's ervoor zouden zorgen dat je al je 3D bewegingen zou kunnen doen met de middelmuis knop + functietoetsen. Nu kan je middelmuis indrukken voor te roteren, maar het zou wel handig zijn als je bijv. shift + middelmuis zou kunnen gebruiken voor te pannen. Dan kan je heel dat spel spelen zonder WASD.

TLDR: Op een bepaald punt kun je beide upgrade paths kiezen, al vereist dat natuurlijk wel veel meer production enzo.

M'n enige hekelpuntjes tot zo ver zijn:

- UI: Er wordt massaal over geklaagd op Reddit, niet geheel onterecht. De UI past echt niet bij de setting. Hopelijk kunnen ze er nog iets aan veranderen, al moet ik zeggen dat ik me er niet heel zwaar aan stoor. Maar het is toch een minpuntje.

- Geen corner buildings/ornaments: Dit begrijp ik echt niet. In verschillende trailers en feature videos kun je effectief corner buildings zien, maar blijkbaar hebben ze besloten die uit het spel te halen. Waarom?? Dan doe je al die moeite om diagonaal te laten bouwen, en dan stopt het daar? Voelt aan als half werk. Maar mochten de devs nooit van gedacht veranderen, ik denk dat modders dit wel kunnen aanpakken.

- De slope (helling): Jammer genoeg weinig verbetering op dat vlak.

- Muziek gaat niet op mute als je alt-tab. Dit zou een standaard feature moeten zijn van elk spel.

Deze Anno heeft zeker potentieel om op gelijke voet met 1800 op te gaan, zeker na enkele DLCs. Ik kijk alvast zéér hard uit naar de DLC die een continenteel eiland heeft, zoals Cape Trelawney in 1800.

Terug
Bovenaan