Ik vind de demo toch nog redelijk ruw en een stuk minder intuïtief spelen dan Anno 1800. Zonder de demo ging ik deze misschien wel bij release opgepikt hebben, maar door de demo wacht ik toch af.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
HECK YEAHMorgen de grote dag zeker?

(ongeacht via steam die centjes toch naar ubisoft gaan)
Gewoon een jaartje wachten en in sale kopen? Ik heb de demo gespeeld en het kon me toen ook niet echt overtuigen. Is sowieso niet een game waar je van het begin mee moet zijn, zoals je bijv. wel meer hebt bij games als ArcIs dit nu een noemenswaardige "upgrade" te noemen t.o.v. Anno 1800? Los van de Romeinse setting natuurlijk. Ik twijfel, ik amuseer mij nog wel met 1800 en weet niet of ik 70€ moet uitgeven, voor een game dat imo in essentie hetzelfde biedt.
1800 + DLCs zeker oppikken bij de volgende Steam Sales. Ge zult niet meer van uw pc weg te slaan zijn.Mijn eerste Anno. Geen idee waarom ik ooit die andere Anno's aan mij heb laten passeren.
Ik amuseer er mij alvast mee. Verslavend is het wel![]()
Ps5, gaming op pc is van Rome Total war, starcraft 2 etc geleden1800 + DLCs zeker oppikken bij de volgende Steam Sales. Ge zult niet meer van uw pc weg te slaan zijn.

Speel je met controller of met keyboard?Ps5, gaming op pc is van Rome Total war, starcraft 2 etc geleden![]()
Controller, lukt wel redelijk ondertussen.Speel je met controller of met keyboard?
in de closed beta was het nog altijd van hetzelfde, vandaar dat ik deze zelfs niet gekocht heb.Ik had bij Anno 1800 het gevoel dat het bij grotere steden teveel om handel begon te draaien op een punt dat je enkel nog fulltime met handelsroutes, import en export bezig bent en van zodra er iets misgaat, dit heel hard afgestrafd wordt. Is deze meer een stedenbouwer of is het toch ook voornamelijk een handel management game?
In Anno 1800 was ik toch veel meer bezig met steden te bouwen dan de handelsroutes, misschien dat het afhangt van hoe je speelt (welke opties je aanklikt voor continuous game enzo, gebruik van mods, etc).Ik had bij Anno 1800 het gevoel dat het bij grotere steden teveel om handel begon te draaien op een punt dat je enkel nog fulltime met handelsroutes, import en export bezig bent en van zodra er iets misgaat, dit heel hard afgestrafd wordt. Is deze meer een stedenbouwer of is het toch ook voornamelijk een handel management game?
Is dit nu een noemenswaardige "upgrade" te noemen t.o.v. Anno 1800? Los van de Romeinse setting natuurlijk. Ik twijfel, ik amuseer mij nog wel met 1800 en weet niet of ik 70€ moet uitgeven, voor een game dat imo in essentie hetzelfde biedt.
Bedankt voor jouw opinieIk ben al jaren Anno freak. Sinds 1404 heb ik echt 100en uren gespendeerd in deze games per release.
Ik snap veel van de 'kritiek' niet.
Je vergelijkt een game met 5 jaar DLC tov een vanilla game.
Apples to apples is 117 echt wel een veel completere basegame dan 1800 in mijn opinie.
Er zitten tal van nieuwe mechanics in. Ik ben echt zeer grote fan. Kan niet wachten op de toekomstige DLC's.
Anno 1800 is de eerste game waar ik met veel plezier geld aan de DLCs heb gegeven omdat deze werkelijk zoveel content toevoegden aan de base game en dat dit seamless werd overgedragen en niet zozeer als een 'losse episode' gespeeld moest worden.
Lijkt me dat ze weer een prachtige basis hebben. Nog wat kleine QOL improvements en dan hebben we weer een game voor 100en uren in te steken. Ik vermaak me nu alvast geweldig met de game.

.