Apple TV +

Ik zou eventueel een maandje apple tv nemen om Seal team te bekijken.
Maar als ik op de site opzoek zie ik de serie er nergens tussen staan?
Iemand met Apple tv die mij kan laten weten of de serie er effectief opstaat?

For all Mankind S1-S3 en Silo S1 vond ik echt goed.
Daarvoor zou ik nog eens een maand willen pakken om de rest te zien.

Foundation S1 vond ik ook nog OK.

Apple tv+ heeft toch wel een degelijk aanbod qua sci-fi.

Gisteren de voorlaatste aflevering van S2 van Silo gezien. Na deze aflevering ben ik zeker al hyped voor vrijdag. Tot nu toe voor mij de beste serie op ATV+.

Apple maakt precies volledig karakterloze "gefocusgroupte" rommel. Er lijken geen echte auteurs aan het werk te zijn zoals bij een HBO of FX.
Iets dat kan opboksen tegen het recente Succesion, of een iets kleinere productie als Halt and Catch Fire alvast nog niet tegengekomen.
Gewoon, de "andere" Netflix, met veel minder gelicenseerde content.

Slow Horses ook de laatste da'k een kans heb gegeven en yeah, echt slecht is het niet. Maar ondanks dat het een sterke achtergrond zou hebben via de boeken, voelt alles zo onnatuurlijk en artificieel aan. Vloeit van geen meter.

Ik heb enkel nog de moed om Severance een kans te geven. En misschien Time Bandits gezien ik het bronmateriaal en Waititi wel goed af kan.

Time Bandits suckt jammer genoeg maar voor de rest toch echt wel veel kwaliteit op Apple imo. Severance idd maar ook Foundation, Dark Matter, Silo, For All Mankind, White Lotus, Mythic Quest, Shrinking, ... Op korte tijd echt al wel serieus wat parels uitgebracht.

Apple maakt precies volledig karakterloze "gefocusgroupte" rommel. Er lijken geen echte auteurs aan het werk te zijn zoals bij een HBO of FX.
Iets dat kan opboksen tegen het recente Succesion, of een iets kleinere productie als Halt and Catch Fire alvast nog niet tegengekomen.
Gewoon, de "andere" Netflix, met veel minder gelicenseerde content.

Slow Horses ook de laatste da'k een kans heb gegeven en yeah, echt slecht is het niet. Maar ondanks dat het een sterke achtergrond zou hebben via de boeken, voelt alles zo onnatuurlijk en artificieel aan. Vloeit van geen meter.

Ik heb enkel nog de moed om Severance een kans te geven. En misschien Time Bandits gezien ik het bronmateriaal en Waititi wel goed af kan.
Ik begrijp deze kritiek tot op een bepaald niveau. Ik heb al een hoop shows en films gezien en ik heb de indruk dat ze bij Apple effectief er op mikken om voor elke show een zo groot mogelijk publiek te vinden dat het gewoon 'goed' vindt. Zoveel schrik voor een 4 of 5 op 10 dat ze de scherpe randjes zodanig weg vijlen dat een 8 of 9 op 10 niet meer mogelijk is. Apple TV+ heeft veruit het meeste creatieve talent achter elke release zitten maar bijna niemand gaat voor deze streamer z'n A-game boven halen omdat er niet zoveel risico's gepakt worden. Het verbaast me bijvoorbeeld niet dat Blitz, de laatste film van Steve McQueen, bij Apple TV+ terecht gekomen is. Geen slechte film maar de eerste die aanvoelt alsof iemand anders van McQueen 'm had kunnen maken, een beetje een sentimentele crowd pleaser.

Dat je Slow Horses dan aanhaalt als voorbeeld, vind ik wel een beetje vreemd. Voor mij is dat een serie die eigenlijk op exact dezelfde manier tien jaar geleden door de BBC had kunnen gemaakt geweest zijn, behalve dat ze dan Gary Oldman misschien niet hadden kunnen strikken. Voor mij zo'n beetje de topper naast Severance en Pachinko (en misschien For All Mankind).

Ik vind Apple TV+ wel consistenter dan pakweg Netflix, daar moet je de parels tussen hopen drek vinden (en zijn de parels ook zeldzaam).
Werkelijk niets van Apple TV zou in mijn top 25 komen.

Zelfs Slow Horses pakte niet echt.
Wat is die top 25 dan zoal?

Time Bandits suckt jammer genoeg maar voor de rest toch echt wel veel kwaliteit op Apple imo. Severance idd maar ook Foundation, Dark Matter, Silo, For All Mankind, White Lotus, Mythic Quest, Shrinking, ... Op korte tijd echt al wel serieus wat parels uitgebracht.
White Lotus is HBO.

Ieder zijn ding uiteraard. En er zit idd veel tussen dat niet slecht is, maar ook niet legendarisch. Maar het artificiele rommel noemen toch ook ferm overdreven.

Slow Horses, Severance, Shrinking en Ted Lasso hadden trouwens net zo goed HBO of FX materiaal kunnen zijn. Staat globaal toch echt nog mijlenver boven Netflix imo. Waar echt veel rommel op verschijnt.

En het is niet dat FX en HBO de bal niet af en toe misslaan. Het zijn niet allemaal succesions en Sopranos he.

Terug
Bovenaan