Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En wat als je invalide en bediende bent?Ik mis zelfstandige (eventueel ook opsplitsing handenarbeid VS bureaujob?) en invalide ook nog?
Werkeloos zou ik apart zetten van op pensioen, het ene is tijdelijk, het andere definitief![]()

Onder contract bij een werkgever = bediende.En wat als je invalide en bediende bent?
Dum dum duuum![]()

Er zijn nog steeds een hoop verschillen (helaas). En er zijn ook verschillen afhankelijk in welk paritait comité je valt. Welke die verschillen zijn weet ik niet ...bestaat het onderscheid nog? Ik dacht dat dat al een paar jaar geleden vanuit de EU verplicht afgeschaft was?
Dat is enorm verwarrend, ik ging daar ook al lang van uit. Maar dan kom je nog altijd dingen tegen die apart zijn tussen bediende en arbeider.bestaat het onderscheid nog? Ik dacht dat dat al een paar jaar geleden vanuit de EU verplicht afgeschaft was?
gotta love belgiumDat is enorm verwarrend, ik ging daar ook al lang van uit. Maar dan kom je nog altijd dingen tegen die apart zijn tussen bediende en arbeider.

Het is niet verplicht afgeschaft, het is wel duidelijk dat dit discriminatie is, maar zolang er niemand naar de rechtbank stapt voor de verschillen aan te pakken...bestaat het onderscheid nog? Ik dacht dat dat al een paar jaar geleden vanuit de EU verplicht afgeschaft was?
Waarom start de vakbond daar dan geen rechtszaak voor op ?Alle andere zaken zijn momenteel nog niet gelijk getrokken omdat dus niemand een rechtzaak heeft aangespannen.
Niemand weet wat dat eenheidsstatuut zou betekenen, dus in welke richting Het zou evolueren(arbeiders/bedienden), niemand die dat weet.Waarom start de vakbond daar dan geen rechtszaak voor op ?
Is dit omdat volgens de vakbond het statuut dat er nu is voor de arbeiders / bedienden interessanter is dan een eenheidsstatuut ?
Je zou toch verwachten dat de vakbonden zouden proberen om dit eenheidsstatuut gelijk te schakelen in volledig europa ?Niemand weet wat dat eenheidsstatuut zou betekenen, dus in welke richting Het zou evolueren(arbeiders/bedienden), niemand die dat weet.
Ook arbeiders hebben nog voordelen tov bedienden, he (weliswaar minder).
Werkgevers en vakbonden zijn bezig dit buiten de rechtbank aan het oplossen, telkens voor kleine stukken. Niemand durft het aan de overheid over te laten...
In andere landen is dat verschil tussen arbeiders en bedienden er niet of toch nooit zo grootJe zou toch verwachten dat de vakbonden zouden proberen om dit eenheidsstatuut gelijk te schakelen in volledig europa ?
Of zijn de banden tussen de verschillende vakbonden van de andere landen daar gewoonweg niet? Lijkt mij de enigste manier ook om ervoor te zorgen dat je een betere vuist kunt maken binnen europa voor dumping enzomeer.
Al kan ik begrijpen dat dit niet echt evident is...