Arbitrage

Ja, ploegen zullen inderdaad proberen tijd te trekken wanneer ze met een man minder staan (al is dat ook afhankelijk van op welk moment van de match het gebeurt, of je een goal voor of tegen staat, welk momentum je hebt, ...), maar ze zullen misschien hun spelers ook minder fouten laten maken. Minder fouten is ook minder het spel stilleggen. En om het tijdrekken echt tegen te gaan, kan je het ook instellen op 10 minuten effectieve speeltijd.

In theorie misschien geen slecht idee maar ik denk dat het vooral tot meer frustratie en onbegrip gaat leiden. De grens tussen geel en rood wordt nu een grens tussen geel en blauw en rood, m.a.w. die distinctie zal veel minder duidelijk en meer arbitrair worden. Ik kan alvast niet wachten op de nieuwe arbitrale discussies in het voetbaltopic of de kaart nu geel of blauw moest zijn :biglaugh:
Hier ben ik het wel mee eens, en op dit vlak heeft Postecoglou wel helemaal gelijk. Iets wat heel simpel kan, moet in het voetbal van vandaag toch weer complex gemaakt worden 🙈. Ze zouden beter de tijdelijke uitsluiting koppelen aan een gele kaart. En dan eventueel de uitsluiting op 5 in plaats van op 10 minuten zetten. Je zou dan nog kunnen werken met 1 gele kaart = 5 minuten. 2 gele kaarten = 10 minuten, 3 gele kaarten = rood.

Ben ik de enige die die 2e gele kaart voor de RWDM verdediger nog makkelijk gegeven vond?

Mij lijkt het echt alsof die gast alles doet om contact te vermijden

Huh op extra time stelt Joos dat volgens de Bleeckere het geen hands is van Mignolet omdat buiten de 16 hij als veldspeler beschouwd moet worden, en de bal van een eigen lichaamsdeel komt.
Terwijl hij zo een goal verijdelt en er dus voordeel uithaalt.
Wat is dan het verschil met Leoni op Standard waar de bal via zijn dij tegen zijn hand komt, en er 2 passes later een goal van komt?

Geef dan geen uitleg ipv quatsch te vertellen, geef een foutje toe.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240211_97388058

Met dit soort interviews zal het er ook niet op beteren voor Paintsil en Genk. Telkens ze niet winnen gaat het altijd maar over de refs of fouten van anderen.

Ge kunt discussiëren of het nuttig is om zo uit te pakken in de pers, maar hij heeft wel gelijk. Er wordt een duidelijke fout op hem gemaakt en zeer on-Paintsils reageert hij best rustig daarop. Hij mag nog geen zin zeggen of hij krijgt de gele kaart. Maar in dezelfde match zien we twee keer spelbederf door oa de keeper die bewust een tweede bal in het veld gooit of een bal bij een vrije trap van ons bewust weg te trappen en daar wordt zelfs niks van gezegd. En dat is wat ik al aangehaald heb: Als ge niet consequent zijt als ref, moet ge niet verbaasd zijn dat de frustratie bij partijen groter en groter wordt.

Voor de rest is er genoeg over de eigen tekortkomingen gesproken na een opnieuw zeer zwakke match in interviews en in de persconferentie na de match. Niemand binnen en rond Genk wijt ook maar iets van dit puntenverlies zelf aan de ref. Maar dat scoort minder clicks uiteraard :)

Ge kunt discussiëren of het nuttig is om zo uit te pakken in de pers, maar hij heeft wel gelijk. Er wordt een duidelijke fout op hem gemaakt en zeer on-Paintsils reageert hij best rustig daarop. Hij mag nog geen zin zeggen of hij krijgt de gele kaart. Maar in dezelfde match zien we twee keer spelbederf door oa de keeper die bewust een tweede bal in het veld gooit of een bal bij een vrije trap van ons bewust weg te trappen en daar wordt zelfs niks van gezegd. En dat is wat ik al aangehaald heb: Als ge niet consequent zijt als ref, moet ge niet verbaasd zijn dat de frustratie bij partijen groter en groter wordt.

Voor de rest is er genoeg over de eigen tekortkomingen gesproken na een opnieuw zeer zwakke match in interviews en in de persconferentie na de match. Niemand binnen en rond Genk wijt ook maar iets van dit puntenverlies zelf aan de ref. Maar dat scoort minder clicks uiteraard :)
Zijn er beelden van die fout op Paintsil? Heb niks gezien.

Probleem is dat het niet de 1e x is natuurlijker dat hij na een match in de media of online reageert, herinner u de "We where playing 11 against 12" tegen Standard

Vrancken uiteraard kritisch over zijn eigen ploeg maar kan het ook weer niet laten om toch iets te zeggen over de spelleiding: "Aan het doelpunt van Mechelen ging volgens mij een overtreding vooraf"

Zijn er beelden van die fout op Paintsil? Heb niks gezien.

Probleem is dat het niet de 1e x is natuurlijker dat hij na een match in de media of online reageert, herinner u de "We where playing 11 against 12" tegen Standard

Vrancken uiteraard kritisch over zijn eigen ploeg maar kan het ook weer niet laten om toch iets te zeggen over de spelleiding: "Aan het doelpunt van Mechelen ging volgens mij een overtreding vooraf"

Neuh, was ook geen dramatische fout die geel waard was ofzo. Gewoon een fout.
En ja, kheb dat van Vrancken gehoord, maar ik vraag me nog steeds af welke fout hij bedoelde. De enige fout die ik zag was hoe wij als een bende miniemen uit verband werden gespeeld. Ik ben al blij dat hij kritisch was, want daar was reden genoeg voor.

omdat er geen goal viel na het "hands" van Mignolet en dat er voor "aanvallende" hands andere regels zijn dan als verdediger
Goh je kan ook oordelen dat hij zijn lichaam breder maakt? (Er is een reden waarom verdedigers verdedigen met hun handen op de rug) en er is een beweging richting bal (maar dat is ook omdat hij vooruit glijdt)

Maar door zijn arm zo te houden neemt hij het risico dat hij de bal met de hand zal spelen en is het volgens de regels een overtreding?

Lijkt me nu wel niks om de VAR te laten tussen komen want het beeld is niet goed zichtbaar.
Maar als de ref hem rood geeft gaan ze het denk ik ook niet terugdraaien

Waar @Bloembak zegt gaat wel op als de bal duidelijk van richting veranderd dacht ik, hier veranderd de bal toch niet van richting omdat hij het been raakt?

Moeilijke situatie, geen deftige beelden dus vertrouwen op de ref zijn zicht 😊

omdat er geen goal viel na het "hands" van Mignolet en dat er voor "aanvallende" hands andere regels zijn dan als verdediger
Uiteraard valt er geen goal als hij de bal met zijn hand tegenhoudt.
Klopt dat er inderdaad verschillende regels zijn voor aanvallend versus verdedigend hands, dus geen vergelijkbare fases. Maar Mignolet maakt zichzelf zo wel een stuk breder, dus volgens mij wel hands.
Goh je kan ook oordelen dat hij zijn lichaam breder maakt? (Er is een reden waarom verdedigers verdedigen met hun handen op de rug) en er is een beweging richting bal (maar dat is ook omdat hij vooruit glijdt)

Maar door zijn arm zo te houden neemt hij het risico dat hij de bal met de hand zal spelen en is het volgens de regels een overtreding?

Lijkt me nu wel niks om de VAR te laten tussen komen want het beeld is niet goed zichtbaar.
Maar als de ref hem rood geeft gaan ze het denk ik ook niet terugdraaien

Waar @Bloembak zegt gaat wel op als de bal duidelijk van richting veranderd dacht ik, hier veranderd de bal toch niet van richting omdat hij het been raakt?

Moeilijke situatie, geen deftige beelden dus vertrouwen op de ref zijn zicht 😊
Kijk, ik erger me niet aan de scheids die op eer en geweten een beslissing neemt, het al dan niet perfect gezien heeft, of het niet genoeg vindt voor een rode kaart.

Ik erger me wel aan De Bleeckere / het Ref department die iedere week met een of andere uitleg afkomen waar ik de logica niet in zie. Er zijn regels, er zijn handleidingen met voorbeelden, etc. Leg een beslissing en de gedachtegang erachter om tot die beslissing uit aan de hand van de regels en verzin niets.

Goed mogelijk dat ik straks van mijn ongelijk bewezen wordt, maar als ik google dan vind ik al snel bovenaan de hits dit document van de KNVB: https://www.knvb.nl/downloads/sites/bestand/knvb/26261/vragen-webinar-spelregels-2021

Ok, geleden van 2021 dus misschien al lang niet meer van toepassing. Maar hierin staat letterlijk:
"Doelverdediger die uitkomt en de bal buiten de 16 de bal met de handen raakt. Is dat nog steeds rood bij een duidelijke scoringskans?
Bij een duidelijke scoringskans altijd rood. Let wel op, een doelverdediger die de bal binnen zijngebied pakt en door het natte veld in zijn actie daardoor erbuiten glijdt, hoef je niet met rood te bestraffen, dit is niet het ontnemen van de scoringskans.
Heb ik dan gewoon gemist dat die regel veranderd is?

Neuh, was ook geen dramatische fout die geel waard was ofzo. Gewoon een fout.
En ja, kheb dat van Vrancken gehoord, maar ik vraag me nog steeds af welke fout hij bedoelde. De enige fout die ik zag was hoe wij als een bende miniemen uit verband werden gespeeld. Ik ben al blij dat hij kritisch was, want daar was reden genoeg voor.
Net voor die fase klein duwtje in de rug van Hrosofsky toen die sprong. Maar te weinig om te fluiten.

Amai nog niet. Als we een top drie mogen samenstellen van spelers die uitblinken in shithousery dan staat Paintsil daar zonder twijfel in.

Dan hebt ge toch een compleet foute definitie van shithousery, hoor :D
Painstil is een zagevent eerste klasse. Dat vinden we bij ons ook. Maar shithousery is een beetje de eikel uithangen op het veld en zo vuil spulletjes doen om mensen op te fokken. Painstil is door zijn geklaag net een makkelijk slachtoffer van shithousery.

Thorstvedt een jaar of twee geleden. Die was daar heel goed in :) Voor de oude zakken hier: Manu Karagiannis. Dat was koning van het shithousery indertijd.

Kijk, ik denk ondertussen dat meer dann de helft van de Genk-fans zich irriteert aan het gedrag van Paintsil. Maar in Mechelen was het wel belachelijk. Hairemans maakt een fout op Paintsil en krijgt die tegen. Paintsil gaat, wonder o wonder, rustig verhaal halen en krijgt geel. Natuurlijk heeft die zijn reputatie tegen, maar dit was wel belachelijk.

Dan hebt ge toch een compleet foute definitie van shithousery, hoor :D
Painstil is een zagevent eerste klasse. Dat vinden we bij ons ook. Maar shithousery is een beetje de eikel uithangen op het veld en zo vuil spulletjes doen om mensen op te fokken. Painstil is door zijn geklaag net een makkelijk slachtoffer van shithousery.

Thorstvedt een jaar of twee geleden. Die was daar heel goed in :) Voor de oude zakken hier: Manu Karagiannis. Dat was koning van het shithousery indertijd.
Thorstvedt wel een cultheld. Wat een klootzak, maar zalig om in de ploeg te hebben. Als ik met een ex-Genk-speler op stap wil gaan, dan is het Thorstvedt.

"VIDEO. Scheidsrechter Jonathan Lardot legt uit waarom hij terugkwam op rode kaart voor Igor Thiago en hem ook géén tweede geel gaf"
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240220_92443691

Vind deze uitleg wel deftig en verstaanbaar hoe zijn gedachtengang werkte op die moment. Moeten ze meer doen
Natuurlijk gemakkelijk als je hem kort nadien toch nog rood geeft. :angry:

Nee, is inderdaad een verademing als scheidsrechter zo'n uitleg komen geven. Dat zou inderdaad meer moeten gebeuren. Ik vind persoonlijk ook Lardot wel een van de betere scheidsrechters hier in België.

Terug
Bovenaan