SomeDude
Banned
Ja als je verlies maaktUmh, kunnen we dan ook belastingvermindering krijgen voor ETFs of aandelen?
Er zou imo toch rekening gehouden mogen worden met inflatie / gezondheidsindex wat niet het geval gaat zijn?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja als je verlies maaktUmh, kunnen we dan ook belastingvermindering krijgen voor ETFs of aandelen?
Bedoel tak 21 en 23. Die vallen ook onder die meerwaardebelasting.Pensioensparen heeft al een belasting van 8%, dus 10% voor bv ETF of aandelen lijkt me nog niet te gek?
En dit dus!Ja als je verlies maakt
Er zou imo toch rekening gehouden mogen worden met inflatie / gezondheidsindex wat niet het geval gaat zijn?
Enkel in het lopende jaar dus de facto waardeloos en gewoon uitermate complex.Ja als je verlies maakt
Uiteindelijk zou de logica gewoon moeten zijn "inkomen belasten" onafhankelijk van waar het komt, weze dat arbeid, huurinkomsten, meerwaarde op aandelen, etcUmh, kunnen we dan ook belastingvermindering krijgen voor ETFs of aandelen?
Ja als je verlies maakt
Awel, daar kan ik dan wel mee leven. Alle vormen van inkomsten gelijk belasten en rekening houden met inflatie.Uiteindelijk zou de logica gewoon moeten zijn "inkomen belasten" onafhankelijk van waar het komt, weze dat arbeid, huurinkomsten, meerwaarde op aandelen, etc
In noorwegen wordt je belast op de winst of dividenden, maar daar wordt dan de inflatie van afgetrokken. Dus als je van 100 naar 105 gaat en de inflatie is 3, dan is uw belastbare winst 2. Ik vermoed dat men in belgie wel een gelijkaardig systeem zal gebruiken. Als is de belasting hier natuurlijk wel 37% ofzoiets terwijl men daar maar over 10% ofzoiets spreekt.
In noorwegen wordt je belast op de winst of dividenden, maar daar wordt dan de inflatie van afgetrokken. Dus als je van 100 naar 105 gaat en de inflatie is 3, dan is uw belastbare winst 2. Ik vermoed dat men in belgie wel een gelijkaardig systeem zal gebruiken. Als is de belasting hier natuurlijk wel 37% ofzoiets terwijl men daar maar over 10% ofzoiets spreekt.
Maar om die 100 euro te beleggen en daarna weer te verkopen heb je ook kosten ...In noorwegen wordt je belast op de winst of dividenden, maar daar wordt dan de inflatie van afgetrokken. Dus als je van 100 naar 105 gaat en de inflatie is 3, dan is uw belastbare winst 2. Ik vermoed dat men in belgie wel een gelijkaardig systeem zal gebruiken. Als is de belasting hier natuurlijk wel 37% ofzoiets terwijl men daar maar over 10% ofzoiets spreekt.
Maar om die 100 euro te beleggen en daarna weer te verkopen heb je ook kosten ...
22% in Noorwegen als ik snel google overigens, 37% is op dividend
Als ik een koe ga kopen resulteert dat 9/10 in 7,5%.Soit, misschien een slimme tactiek.
5% is lastig te verkopen, dus we gooien er een dikke 10% tegenaan. Als we dan ‘toevallig’ terugzakken naar 5% klinkt het ineens als een meevaller. Iedereen opgelucht, missie geslaagd.
We zullen het zien...
Ik spreek geen Noors maar je hebt gelijk, de eerste bron was foutSchat.. "Hvis du har solgt aksjer med gevinst eller fått utbytte på aksjer, skal du betale 37,84 prosent i skatt." Maw dividend en het verkopen van aandelen. 22% is op andere kapitaal inkomsten.
En tuurlijk heb je ook kosten om dat te herbeleggen, maar eerlijk gezegd van buitenaf bekeken zijn zoveel zaken zo goedkoop en simpel in België. Het plaatst veel van het geklaag serieus in perspectief.
. Of van voor 2022 en is het toen verhoogd?Omdat de signalen niet goed zijn.Maar wacht het toch af?
Ken jij de details?
Ik niet. Het enige wat ik zeg is dat ik besef dat we al decennialang de foute kant opgaan en dat ik daarin wil helpen.
Natuurlijk niet als enige, maar dat het pijn zal doen op sommige plekken dat kan gewoon niet anders.
En ik ben iemand die absoluut geen voorstander is van dat soort overheidsingrepen, maar ik ben wel realistisch genoeg om niet dogmatisch vast te houden aan bepaalde hard lines.
Gewoon omdat de realiteit is wat ze is.
Ja inderdaad, maar in de meeste landen zijn de belastingen op arbeid niet zo hoog als in BelgiëNaar waar zou je dan gaan? Hebben de meeste landen geen meerwaardebelasting? Ik dacht dat België hierin een uitzondering was dat we dat niet hadden.
Bouchez was niet tegen een meerwaardebelastingen, maar dan onder de voorwaarde van een belastingverlaging op arbeid (afschaffing 50% schaal). Dat laatste zit er echter niet meer in, het hele verhaal is opnieuw alleen maar meer betalen voor de middenklasse dus, dankzij de vele toegevingen aan links. We gaan hier in België nooit een rechtser economisch beleid krijgen.Ja maar ze gingen zo toch de lasten op arbeid verlagen? De mensen die nu op pensioen gaan en pensioensparen hebben meer geld en 10% is niet zo veel vergeleken met de meeste landen met een meerwaardebelasting.
----
Als het hun nu met alle druk nog niet lukt kunnen ze even goed opgeven want de ene keer is het niet links genoeg dan weer niet rechts, het is een straatje zonder einde.
De afschaffing van de 50% schaal, de hoogste schaal die er is, zou niet efficiënt zijn om de belastingsdruk van de middenklasse te verlagen, een groot stuk van de Vlamingen valt niet onder die 50%-schaal.Ja inderdaad, maar in de meeste landen zijn de belastingen op arbeid niet zo hoog als in België
Bouchez was niet tegen een meerwaardebelastingen, maar dan onder de voorwaarde van een belastingverlaging op arbeid (afschaffing 50% schaal). Dat laatste zit er echter niet meer in, het hele verhaal is opnieuw alleen maar meer betalen voor de middenklasse dus, dankzij de vele toegevingen aan links. We gaan hier in België nooit een rechtser economisch beleid krijgen.
Nu dacht ik is het enkel wat gerommel met de belastingvrije som die men voorsteld, daar ge je echt heel weinig van merken.De afschaffing van de 50% schaal, de hoogste schaal die er is, zou niet efficiënt zijn om de belastingsdruk van de middenklasse te verlagen, een groot stuk van de Vlamingen valt niet onder die 50%-schaal.
Vervanging van 45% door 40% zou efficienter ziin

Rousseau om te tonen dat hem zijne slag heeft thuis gehaald. En dat Bouchez beter om 18h al had geknikt in plaats van nu pas.De onderhandelaars zijn het erover eens geraakt om een meerwaardebelasting van 10 procent in te voeren en niet te morrelen aan de automatische loonindexering. Dat verneemt onze redactie uit goede bron.
Welke aandachtshoer moet dat telkens meteen lekken naar de media?
Vooruit heeft wel meer dan 1 slag gehaald, onderhandelen met grote onderscheiding.Rousseau om te tonen dat hem zijne slag heeft thuis gehaald. En dat Bouchez beter om 18h al had geknikt in plaats van nu pas.
Dat de MR daarmee akkoord kan gaan.. Waanzin.De onderhandelaars zijn het erover eens geraakt om een meerwaardebelasting van 10 procent in te voeren en niet te morrelen aan de automatische loonindexering. Dat verneemt onze redactie uit goede bron.
Welke aandachtshoer moet dat telkens meteen lekken naar de media?