Ik zat hier op 114 uur voor Odyssey en 118u voor Shadows. Valhalla 85u. Valhalla was wel mijn allereerste AC (mijn broer eens zien spelen en wilde dat ook meteen), dus mss wat "snel" er door gegaan, andere AC's neem ik echt serieus mijn tijd. Nu ook al weer 60u+ in Mirage terwijl dat een korte game moet zijn.Valhalla is gewoon veel te lang. Vond het gedeelte tot je in Engeland toekomt goed, ook de eerste missies zijn dat maar ik denk dat ze een fout maakten met het minder lineair qua verhaal te maken. En voor iedere regio een subverhaaltje te doen - soms niet gerelateerd aan het hoofdverhaal. En het duurt ook gewoon echt veel te lang.
Voor de completionisten is Valhalla ook een stuk verschrikkelijker dan bvb. Odyssey en zeker Origins. Omdat de collectibles veel vervelender zijn en je ze ook letterlijk allemaal moet doen. Textbook case of a game overstaying its welcome... . Ik denk ook dat Engeland in de vroege middeleeuwen ook gewoon niet... zo interessant is. Dat is nog altijd geen grote historische beschaving of een rijk ofzo. Er is een reden dat de vikingen zo makkelijk konden binnenvallen. Het is wel boeiend en interessant. Maar het is anders dan elk ander spel toch wel. In Origins heb je nog de pyramides, in het oude Griekenland nog alle tempels en de mythologie, in het vroege Engeland gewoon wat kloosters en kerkjes. Het is nog altijd wel een interessante setting, ik vond bvb. de spanningen/relaties tussen de Denen en de Anglo-saxons en het vroege christendom heeft wel iets. Bepaalde steden zoals Jorvik (York) waren ook echt mooi gedaan. Maar het is niet zoals de andere AC spellen.
En als je het spel deftig speelt ben je er toch 100 uur aan bezig. Dat is toch een derde langer dan Odyssey en dubbel zo lang als Origins. En het is gewoon te. Ik vind niet dat het verhaal of de setting die speelduur kan rechtvaardigen (en de collectibles zijn ook een stuk vervelender als in die 2 games als je voor collectibles/completionist gaat). Ook vond ik het jammer dat het eigenlijk een stapje terugnam qua RPG elementen die geintroduceerd waren in Odyssey en Origins.
Voor @TRUMP zou Mirage trouwens wel een hele goeie zijn, maar wel nog niet goedkoop.

? pffff doet me weer denken aan far cry 3: daar moest je op een gegeven moment ook op zoek naar die onvindbare haaien, om toch maar een buideltas level 3 of 4 te kunnen craften.
allemaal de schuld van trump dat ik die nu ook wil spelen.