Atletiek

Vrijdag alweer Memorial.
Hoe wordt er beslist welke nummers er doorgaan? Is dit puur op basis van inschrijvingen? Of legt de Diamond League op welke meeting er welke nummers doorgaan?

Kijk wel erg uit naar het polsstokspringen bij de vrouwen, 100m vrouwen en uiteraard 1500m mannen. Benieuwd wat de 3 Belgen daar kunnen.

Edit:
Kimeli gewonnen in Laussane op de 5000m. Straf!

Kimeli gewonnen in Laussane op de 5000m. Straf!
Hij is wel eens een onderschatte atleet. Hij is een beetje wisselvallig, maar als hij echt een goeie dag heeft kan hij van iedereen winnen. :)

Ik vond het dan ook onterecht dat hij op een bepaald moment zijn sportcontract verloor.
(Al denk ik dat ze dit zelf nadien ook door hadden, het jaar er na had hij wel weer een contract)

Vrijdag alweer Memorial.
Hoe wordt er beslist welke nummers er doorgaan? Is dit puur op basis van inschrijvingen? Of legt de Diamond League op welke meeting er welke nummers doorgaan?

Enerzijds zijn er de nummers die in samenspraak worden georganiseerd door de diamond league organisatie
Daarnaast mag de Memorial ook zelf enkele nummers kiezen om bvb. landgenoten aan de start te krijgen.
Bvb. de 400m om zoveel mogelijk belgische 400m lopers te laten starten.
------------------------
WK van Nafi Thiam in gevaar? Olympische kampioene wil gedragscode Belgische atletiekbond (voorlopig) niet ondertekenen
Dit is al van enkele weken geleden ,maar toont nog maar eens het zwakste financiële punt van de atletiek en sommige andere sporten.
Je kan een atleet zoveel sponsoren als je wilt van jeugd tot topper.
Maar op de echte grote momenten: WK en EK (OS even buiten beschouwing gelaten).
Is er geen plaats op het shirt voor je persoonlijke sponsor (bvb. wielrenners hebben dit wel).

Meestal sponsoren de bonden veel van het geld in een contract, maar stel dat je dat allemaal op eigen houtje financieel regelt met sponsors hebben ze geen enkele return tijdens de wedstrijd.
Bvb. Doom is gesponsord door Purasana ,maar dan kan je enkel maar weten als je zijn Social Media volgt.

Laatst bewerkt:
Het moment dat influencers een mooiere intro krijgen dan de echte atleten zijn we toch echt fout bezig...

Ik denk dat de atleten zo een intro niet willen krijgen zelf ;)

De tijd van de winnaar is wel meer dan super deftig. zelf de tijden van de broers zijn een stuk beter dan ik had gedacht

Men lachte er al mee en 12 sec lukte dus net niet maar hij kan die tijd dus echt wel lopen (in ideale omstandigheden en bij een perfecte race). :tongue:
Toch wel een sterke race se.

Ook een paar leuke records. Dylan met een PR, Van de Velde met een PR en een verrassend WK ticket. Naomi van den Broeck met een BR.
En het is nog niet gedaan. :)

Blijkbaar is het voldoende om de Belgische nationaliteit te hebben om een BR te lopen

Klopt toch gewoon helemaal niet , hij heeft dus ook het Luxemburgs record :p
Dus 2 premies voor de prijs van 1 ? :p

Stel dat een atleet met de dubbele nationaliteit Belg en japans loopt en hij verbreekt het Wereldrecord op de OS
Dan heeft hij Belgisch Record , Japans Record , Europees Record , Aziatische Record , Olympisch record , Wereldrecord

Vrijdag voor het eerst naar de Memorial geweest, bij uitbreiding voor het eerst naar een atletiekmeeting. Was wat skeptisch, zelfs argwanend, maar was echt enorm plezant. Wel heel lastig om alles te kunnen volgen met ook maar een beetje focus, alles gebeurt gewoon tegelijk. Enige tips voor een volgende keer?

Vrijdag voor het eerst naar de Memorial geweest, bij uitbreiding voor het eerst naar een atletiekmeeting. Was wat skeptisch, zelfs argwanend, maar was echt enorm plezant. Wel heel lastig om alles te kunnen volgen met ook maar een beetje focus, alles gebeurt gewoon tegelijk. Enige tips voor een volgende keer?

Vooral je zitplaats is belangrijk.
Is persoonlijk wat je de leukste nummers vindt en accepteren dat je soms misschien wel iets kan missen.

ik zit het liefst de kant van hoog.
enkel het polsstokspringen is dan vrij ver, maar de rest (ver / werp/ loop) is dan vrij dicht op de memorial manier toch.

Maar persoonlijk ga ik liever naar indoormeetings (ifam/lievin) omdat alles dan beter te zien is en compact.

Ifam indoor heeft niet zo een deelnemers veld als de memorial natuurlijk maar er staan altijd wel redelijk wat Belgische toppers aan de start. Je kan ook kiezen waar je zit in de zaal want niet zo druk.
Daardoor wel ook iets minder sfeer dan memorial maar de echte atletiek kan je beter zien.

Turkije is weer aan het inkopen de laatste maanden , en al die atleten zeggen dat het niet voor het geld is :ROFLMAO:
  • Rojé stonja (Goud OS discus)
  • Campbell (Brons OS kogel)
  • Pinnock ((zilver OS ver)
  • Hibbert (Finalist OS HSS)
  • Ofili (Finalist OS 200m )

Turkije is weer aan het inkopen de laatste maanden , en al die atleten zeggen dat het niet voor het geld is :ROFLMAO:
  • Rojé stonja (Goud OS discus)
  • Campbell (Brons OS kogel)
  • Pinnock ((zilver OS ver)
  • Hibbert (Finalist OS HSS)
  • Ofili (Finalist OS 200m )

Ik kan die eigenlijk niks kwalijk nemen. Het zou mij verbazen dat veel van die mannen "binnen" zijn na hun carrière dus als je elders het veelvoud kan verdienen en je slecht behandeld wordt door je federatie, ik zou hetzelfde doen om eerlijk te zijn.

Doom werd daar de pas afgesneden door een loper van GB. Daarna begon zijn techniek ook af te nemen. Nog niet helemaal op topniveau na zijn blessure (wat logisch is). Vanavond weer aan de bak op de 400m individueel. Hopelijk kan hij zich kwalificeren.

Ook benieuwd naar Ingebrigtsen de komende dagen op de 1500m kwalificatie. Niet meer geraced sinds indoor in maart geloof ik (achillespeesblessure).

Ingebrigtsen uitgeschakeld in eerste ronde van 1500... Toch onverwacht. Zijn trainingsachterstand was dan toch groter dan hij zelf liet uitschijnen

Terug
Bovenaan