Atletiek

Mij leek het alsof hij de tekst zelf had ingevuld, mea culpa dan zal mijn post editen

Maar atleten klagen altijd dat ze te weinig geld van de bond krijgen
En om geld te hebben heeft de bond sponsors nodig maar als die dan in ruil voor hun sponsoring return vragen is het ook weer niet goed :laugh:

Dat was inderdaad de eerste titel , ik zal geen tekst zelf uitvinden (mocht het toch zo zijn veel kans dat er schrijffouten inzitten 🥲)

De Waalse lopers mogen hun persoonlijke trainers meenemen, maar de Vlaamse niet. En Thiam mag haar kiné niet meenemen. Zoiets verzin je toch niet. Nu al de 3e atleet die openlijk klaagt, laat het duidelijk zijn dat de put stinkt. De bond probeert zich krampachtig te verdedigen intussentijd.

De Waalse lopers mogen hun persoonlijke trainers meenemen, maar de Vlaamse niet. En Thiam mag haar kiné niet meenemen. Zoiets verzin je toch niet. Nu al de 3e atleet die openlijk klaagt, laat het duidelijk zijn dat de put stinkt. De bond probeert zich krampachtig te verdedigen intussentijd.
Tenzij het anders is dan in 'mijn' tijd, is het budget van de atletiekbond voor het overgrote deel gesplitst tussen Vlaanderen en Wallonië. Vlaanderen kan dus kiezen om géén budget te geven aan persoonlijke trainers, terwijl Wallonië bvb kiest om dat wel te doen. Op zich niets vreemds.

Het Thiam-geval is natuurlijk wel speciaal.

Tenzij het anders is dan in 'mijn' tijd, is het budget van de atletiekbond voor het overgrote deel gesplitst tussen Vlaanderen en Wallonië. Vlaanderen kan dus kiezen om géén budget te geven aan persoonlijke trainers, terwijl Wallonië bvb kiest om dat wel te doen. Op zich niets vreemds.

Het Thiam-geval is natuurlijk wel speciaal.
Dat is bij veel sporttakken zo in België. Er zijn toch ook vaak gevallen van Vlaamse atleten die zich aansluiten bij de Waalse atletiekbond.

Maar dat wil niet zeggen dat het verschil in aanpak in een klein zoals het onze niet vreemd is. Het is eerder wel heel vreemd in mijn ogen.

Dat is bij veel sporttakken zo in België. Er zijn toch ook vaak gevallen van Vlaamse atleten die zich aansluiten bij de Waalse atletiekbond.

Maar dat wil niet zeggen dat het verschil in aanpak in een klein zoals het onze niet vreemd is. Het is eerder wel heel vreemd in mijn ogen.
het leek gewoon alsof je wou zeggen dat een waalse atleet meer krijgt dan een vlaamse. De focus ligt gewoon anders.

het leek gewoon alsof je wou zeggen dat een waalse atleet meer krijgt dan een vlaamse. De focus ligt gewoon anders.

het is gewoon raar dat een trainer , die 4 deelnemende atleten heeft aan dit WK niet zou meegaan of dat ze op zijn minst eens niet op voorhand bellen dat dat de deadline zou zijn...

Als het alleen via mail is gebeurd is dat in mijn ogen een fout van de bond.

De Waalse lopers kunnen hun persoonlijke trainer meenemen omdat die ook de Waalse trainer zijn (allé zo heb ik het toch ergens gelezen deze week)

Jammer, had hem wel sterker verwacht. Benieuwd naar de uitleg
Blessure gehad he en een sterke reeks.

Nog iets anders: Nafi mmm .. ik kan mis zijn maar iets zegt me dat het zilver zal worden ipv goud. Hall is een taaie en Nafi lijkt me iets minder scherp te staan dan tijdens de OS. Maar ze mag mij altijd positief verrassen. :tongue:

Kimeli sterk zeg!
Je ziet het aan alles. Hij droomt NIET van de top-8. Hij droomt van een medaille ;)
Die kans lijkt mij niet zo heel groot maar ook weer niet onmogelijk in zijn huidige vorm. Hij moet er gewoon in geloven en er vol voor gaan.

Laatst bewerkt:
Anna Hall heeft dit jaar haar PR scherper gesteld en dat ligt nu boven dat van Thiam. Goud zou idd een verrassing zijn tenzij Hall nog ergens faalt.

Anna Hall heeft dit jaar haar PR scherper gesteld en dat ligt nu boven dat van Thiam. Goud zou idd een verrassing zijn tenzij Hall nog ergens faalt.
Het goud is nu wel weg. Wat een zwakke 200 meter. Zien we hier de afwisseling van de wacht? De prinses die het overneemt van de koningin?

Dat is geen schande hé, ze is samen met Jacky Joyner-Kersee de beste zevenkampster ooit (naar mijn mening). Maar ja vroeg of laat stopt het natuurlijk. :support:

Unpopular opinion. Ik denk dat Nafi al lang weet dat ze niet top is en daarom op voorhand al is beginnen bitchen op de federatie als vlucht vooruit/excuus.

Ik kan me moeilijk inbeelden dat iemand als Thiam die redelijk diepe zakken heeft met prive sponsors, veel nodig heeft van of baat heeft bij een federatie die - met alle respect - zowiezo al niet te veel levert aan haar atleten.

Ze kent haar weg daar - het is het stadion waar ze olympisch kampioen werd. En de vorige keren was het olympisch/atleten dorp brak en eigen matras en weet ik veel wat en zat ze nooit te klagen en te zagen. En nu is elk dingetje een probleem. Dusja, ik denk dat ze op plek #10 of zo zal eindigen, als ze al niet eerder de brui er aan geeft en dan zal stoppen. Het kampioenschap te veel.

Terug
Bovenaan