Atletiek

Jaak Borlee kan nu niet anders dan Doom toch weer meenemen voor de 4x400 meter ploeg ;)
Dat is echt wel een hele goeie tijd en daar kan hij niet naast kijken.

De broertjes Borlée, Sacoor en Doom zijn nu wél een zekerheid binnen het team.

---

Echt wel jammer voor Eyckens. Bye bye OS. :wallbash: Topsport kan héél hard zijn.

Nog zo ééntje. Ze loopt als junior (Net 18 jaar geworden), de 7ste snelste tijd allertijden op de 400 meter en binnen een seconde van het onaantastbaar gewaande record van Marita Koch (dat al 36 jaar lang stand houdt)

Dat record gaat echter niet lang meer standhouden denk ik. :tongue:

Afrikanen, zijn genetisch gewoon véél sneller dan (blanke) Europeanen. Dus het feit dat een blanke vrouw nog steeds het record heeft op deze afstand is ergens NIET logisch. Doping is een deel van de reden maar dan nog, ... het is gewoon een kwestie van tijd voor een Afrikaanse dat record verbetert.

Genes vs dope? --> Genes always wins

Laatst bewerkt:
Worden echt straffe tijden gelopen de laatste maanden (bij de afstand door de verbeterde spikes vooral wrsclk).
Maar je ziet dat de OS eraan komen.

Warholm met een wereldrecord op de 400h , dat belooft een prachtig duel op de OS te worden met raj benjamin.
Alhoewel warholm zegt dat hij nog sneller kan (en dat geloof ik wel, aangezien dit zijn eerste race van het seizoen was).

en zeggen dat het wereldrecord bij de vrouwen ook nog maar net is gebroken, het word echt een hoogstaande atletiekzomer

Laatst bewerkt:
Nog zo ééntje. Ze loopt als junior (Net 18 jaar geworden), de 7ste snelste tijd allertijden op de 400 meter en binnen een seconde van het onaantastbaar gewaande record van Marita Koch (dat al 36 jaar lang stand houdt)

Dat record gaat echter niet lang meer standhouden denk ik. :tongue:

Afrikanen, zijn genetisch gewoon véél sneller dan (blanke) Europeanen. Dus het feit dat een blanke vrouw nog steeds het record heeft op deze afstand is ergens NIET logisch. Doping is een deel van de reden maar dan nog, ... het is gewoon een kwestie van tijd voor een Afrikaanse dat record verbetert.

Genes vs dope? --> Genes always wins
Ge bedoelt teveel testosteron: men VS women: men always win!

Ge bedoelt teveel testosteron: men VS women: men always win!
Ja Marita Koch zat vol met testosteron hé. Kratochvilova was volgens mij nog erger. Dat was volgens mij een hermafrodiet die uitkwam voor de vrouwen. (al zal ze dat nooit zelf toegeven natuurlijk)

Hoe dan ook: In die tijd klopte er iets niet. Ik zeg niet dat het nu allemaal wel klopt, die nieuwe vrouwelijke sensatie zal ook wel een erg hoog testosteron hebben hé. Maar ja, .. topsport is extreem, een normale mens komt nooit aan die tijden.
400m-sensatie Mboma mag niet lopen in Tokio wegens te hoog testosterongehalte

Laatst bewerkt:
Ze was een beetje in een depri geraakt na blessureleed, Covid en de dood van haar vader, maar ze lijkt helemaal terug.
Aan de hand van de tijden die ze loopt, bevestigt ze wel dat die medaille 2 jaar op het EK indoor géén toeval was.

Maar inderdaad, uitzonderlijk véél records ..

Sacoor kan het dan toch nog. Voor het eerst sinds lang wéér onder de 46sec en met speels gemak.

Ik zeg niet dat die unif (Tennessee) waar hij tot voor kort zat slecht is voor de atletiek maar bij Sacoor plakte daar de boter toch niet goed. Hij kon er niet goed aarden.

Zijn er toch een aantal waarvan we (normaal gezien) nog mooie dingen gaan zien bij de profs ook, leuk :) .

Laatst bewerkt:
Sacoor zilver in 45:17. Maar op het einde viel hij nog een beetje stil, je ziet gewoon dat hij nog niet in topvorm is en maar op 95% loopt.
Die gast gaat dus helemaal klaar zijn voor de OS. Het zou mij niet verbazen als hij daar onder de 45sec duikt.

Ongelooflijk hij snel Jacques Borlée, een totaal uit vorm verkerende Sacoor op enkele weken tijd terug in vorm kan krijgen.
In mei kon Sacoor met moeite net onder de 47sec lopen. T'is nu juli, en vandaag liep hij bijna 2 seconden sneller! :sarcastic:

2 sec sneller op amper 2 maand tijd, nadat ie 2 jaar lang géén deuk in een pakje boter liep. Straf.

Ook kevin en Dylan voor het eerst in de 45" , de vorm begint te komen.

Jammer dat we geen bredere basis hebben (of meer gespreid op die spelen) , ik denk op die mixed dat daar echt de grootste medaille kansen liggen :)

In tallin wel een grote ontgoocheling van Carmoy in het hoogspringen , met een normale dag springt die altijd naar goud of zilver.
Denk al bij al een geslaagd rapport voor de beloften in tallinn.

Terug
Bovenaan