Beide aflossingsteams toch weer netjes in de finale.
Carmoy proper zesde (en dan te denken dat de limiet eigenlijk op 2m34 stond, een hoogte die één atleet gehaald heeft

). Drie centimer hoger en hij springt evenhoog als de nr twee en drie hier. Zou mooi zijn moest die er nog wat centimeters bijkrijgen en dan hebben we voor het eerst in jaren een hoogspringer bij de mannen op niveau (enfin hebben we nu al op zich).
Rojas net met een 15m74 in het hinkstapspringen, 30-40cm meer dan dat het wereldrecord ervoor was

. Die kan haar snelheid zo gemakkelijk meenemen of omzetten in verte, wauw.
Marcell Jacobs, de verrassende Italiaanse olympische kampioen 100m doet het weer gisteren en wint de 60m tegen het Amerikaanse geweld van oa de uit schorsing terugkerende Coleman.
Watrin had toch nog een stevig stuk van zijn BR moeten doen voor een medaille in de finale, maar had als je de tijden van de nr 5 en 6 ziet misschien wel in die finale moeten staan.
Kogelstoten bij de mannen in de breedte sterk lijkt me met zes boven de 21m en drie boven de 22m, Crouser verliest zowaar zelfs.
Mahuchikh, nog steeds erg jong, wint voor Oekraïne het hoogspringen, mentaal sterk door haar derde poging nodig te hebben om over 2m te gaan, op dat moment achter Patterson die minder pogingen nodig had, maar dan met haar eerste gewoon over 2m02; terechte winnares.
Leuk tornooi gehad, en ik verwacht nog veel van Duplantis, 6m20? Hij kan het volgens mij zeker.