Autonieuws

Yup. Vrouw is toch echt massive fan van de Q.
Betekent wel dat ik de 440 zou moeten wegdoen en ik hier met een SUV en een EV zou eindigen. Want in 2028 begint de dochter te leren rijden en dan komt er nog een kleine auto bij voor haar, en ik ga echt geen 4 autos op de oprit zetten 🫥
4 auto’s, cava nog e @eniac :tongue:

Yup. Vrouw is toch echt massive fan van de Q.
Betekent wel dat ik de 440 zou moeten wegdoen en ik hier met een SUV en een EV zou eindigen. Want in 2028 begint de dochter te leren rijden en dan komt er nog een kleine auto bij voor haar, en ik ga echt geen 4 autos op de oprit zetten 🫥
Kunt altijd eentje bij de buren stallen.

De iX facelift is er. Ik wist dat ie er aankwam maar niet dat dit vandaag was:

De nieuwe lichten maken de voorkant best behapbaar imo. Leuk detail is dat het patroon op de gril doorloopt in de lichten.

Ik blijf het spijtig vinden dat de iX, wat toch een dedicate EV-platform heeft, geen frunk heeft. Nu, de iX3 heeft dit ook niet en nog nooit echt gemist.

de sprint van de iX M70 is wel lekker: 3.8 s voor zo'n mastodont.

Ook, 23" velgen :unsure:

Laatst bewerkt:
De iX facelift is er. Ik wist dat ie er aankwam maar niet dat dit vandaag was:

De nieuwe lichten maken de voorkant best behapbaar imo. Ik blijf het spijtig vinden dat de iX, wat toch een dedicate EV-platform heeft, geen frunk heeft. Nu, de iX3 heeft dit ook niet en nog nooit echt gemist.

de sprint van de iX M70 is wel lekker: 3.8 s voor zo'n mastodont.

Ook, 23" velgen :unsure:
Ik snap enkel niet goed waarom ze niet van de gelegenheid gebruik hebben gemaakt om hem te hernoemen naar iX5. Dat zou hun gamma naar mijn gevoel iets overzichtelijker maken.

iX1 --> iX2 --> iX3 --> iX :unsure:

Waarschijnlijk komt er nog een volwaardige BEV-opvolger van de X5 dat net zoals de andere modelen zowel ICE als EV kan zijn. Te meer omdat de volledige omslag van ICE naar BEV op een lager pitje wordt gezet bij de traditionele autobouwers.
eind 2026 begin 2027 gaat een leuke periode worden voor mij wanneer mijn iX3 is afgeschreven. Tegen dan zijn er al heel wat leuke EV's dat nu nieuw zijn, beschikbaar tweedehands. Porsche Taycan sport turismo facelift; ja, zelfs deze iX facelift.

Ik snap enkel niet goed waarom ze niet van de gelegenheid gebruik hebben gemaakt om hem te hernoemen naar iX5. Dat zou hun gamma naar mijn gevoel iets overzichtelijker maken.

iX1 --> iX2 --> iX3 --> iX :unsure:
Hadden ze nu eens de X5 een EV gemaakt, dan ging die wel een pak beter verkopen.
Het contrast tussen een klassieke bmw en de iX is echt gigantisch.

Vandaag heeft BMW blijkbaar hun "heart of joy" voorgesteld, deze is nog in ontwikkeling. Ipv te werken met verschillende aparte hulp systemen voor de remmen/aandrijving/recuperatie/.... gaan ze met de neue klasse werken met 1 centraal systeem. Dat zou er dan voor zorgen dat alles sneller/efficiënter gebeurt.

Hiervoor hebben ze dan een protype wagen gebouwd, dat voorzien is van elementen van de neue klasse. BMW wilt blijkbaar niet verklaren hoeveel pk deze protype heeft, maar er wordt geschat tussen de 1300-1500pk. Aangestuurd op de 4 wielen.

Waarom moeten al die elektrische auto's er altijd zo futuristisch uit zien...

Daarom ben ik gewoon fan van de I4 van BMW bijvoorbeeld, dat ziet er tenminste nog ietwat een coole (obese) auto uit.
Die Kia EV's bijvoorbeeld zien er nu toch (naar mijn mening) niet uit.

Vandaag heeft BMW blijkbaar hun "heart of joy" voorgesteld, deze is nog in ontwikkeling. Ipv te werken met verschillende aparte hulp systemen voor de remmen/aandrijving/recuperatie/.... gaan ze met de neue klasse werken met 1 centraal systeem. Dat zou er dan voor zorgen dat alles sneller/efficiënter gebeurt.

Hiervoor hebben ze dan een protype wagen gebouwd, dat voorzien is van elementen van de neue klasse. BMW wilt blijkbaar niet verklaren hoeveel pk deze protype heeft, maar er wordt geschat tussen de 1300-1500pk. Aangestuurd op de 4 wielen.

Dit is gewoon de nieuwe 3 reeks. Voorkant lijkt me geslaagd, achterkant trekt op niets. Dat interieur waar ze naartoe gaan vind ik heel jammer.

Waarom moeten al die elektrische auto's er altijd zo futuristisch uit zien...

Daarom ben ik gewoon fan van de I4 van BMW bijvoorbeeld, dat ziet er tenminste nog ietwat een coole (obese) auto uit.
Omdat ze geen nood hebben aan de layout hebben van een ICE.
Een lange motorkap in een EV is gewoon weggesmeten ruimte bvb.

Het grappige is dat heel veel van de oudere sportwagens er ook zo uitzagen (wegens grote V8/V12 middenmotor), maar toen was die look cool. Een Lamborghini heeft bvb ook een heel korte motorkap en ziet er futuristisch uit.

Het grappige is dat heel veel van de oudere sportwagens er ook zo uitzagen (wegens grote V8/V12 middenmotor), maar toen was die look cool. Een Lamborghini heeft bvb ook een heel korte motorkap en ziet er futuristisch uit.
Ok fair punt inderdaad, had ik nog niet bij stil gestaan.

Misschien heb ik wat langer nodig om er aan te wennen.

Dit is gewoon de nieuwe 3 reeks. Voorkant lijkt me geslaagd, achterkant trekt op niets. Dat interieur waar ze naartoe gaan vind ik heel jammer.
Zo stelt BMW het niet voor. Al verwacht ik wel enige gelijkenis. Van de BMW 3 reeks zijn er al spyshots van.

“De hamvraag is: kijken we hier naar de nieuwe elektrische M3? We dachten gisteren van wel, maar BMW meldt expliciet dat de Vision Driving Experience niet in productie gaat”

Deze auto heeft ook een fan onderaan de auto, voor meer downforce. Daarmee de rare achterkant. Is een gigantische diffuser.
Kan me vaag herinneren dat ze zeiden dat het 1800kg downforce was bij een niet zo hoge snelheid.

Laatst bewerkt:
Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Ik vind die Kia EVs spuuglelijk. :puke:

Volgens mij is het correcter om te zeggen dat ze net wel nood hebben aan een bepaalde layout. Ze moeten namelijk heel gestroomlijnd zijn om ervoor te zorgen dat de range niet in elkaar stuikt. Bij een ICE is daar minder nood aan.

Ik heb vind Lambo's nochtans niet lelijk, dus ze moeten dan toch iets anders/beter doen dan wat bvb Kia doet met hun EVs.

Ok fair punt inderdaad, had ik nog niet bij stil gestaan.

Misschien heb ik wat langer nodig om er aan te wennen.

Zie je goed terug bij de spyshots van de nieuwe 3 reeks. Geeft de auto inderdaad een ander perspectief.

De nieuwe 3 reeks met fossiele brandstof gaat op een geüpdatet CLAR platform gebouwd worden. CLAR platform wordt nu gebruikt voor de 3 reeks. De nieuwe elektrische 3 reeks is een volledig nieuw platform.
BMW zei ook dat ze geen nood meer hebben voor die ruimte, want er moet geen 6 cilinder met koeling meer in passen. Ik had ergens gelezen dat de wielbasis hetzelfde blijft, maar dat is nergens bevestigd. Als de afmeting even groot blijft, krijg je dus meer binnen ruimte.

Zo had ik eens van een tekenaar gehoord.
Bij een brandstof wagen zie je dat als je de stijlen van de voorraam laat doorlopen, deze tot aan het center van de voorband komt. Bij een platform dat gebouwd is voor elektrische wagens zie je dat de stijlen er voorbij komen.

Elektrische 3 reeks.
l5f4mgzwlsvkfq.jpg

bmw-neue-klasse-2026-betrapt-meer-details-over-nieuwe-3-serie-476b55.webp

fossiele brandstof 3 reeks
259bit4exg04t2.jpg

2027-bmw-3-series-spy-shots--photo-via-baldauf_100949074_h.webp

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan