Autonieuws

Ik vind het wel wat hebben. Ook goed om te weten dat het stuurwiel wat "normaler" kan zijn.
Alleen had ik liever een sub-4 seconden versie willen zien. Imo wel algemeen leuker dan de Model Y.

Ik vind hem er toch beter uitzien dan de eerste concept foto’s. Nog af te wachten hoe een ‘normaal’ model er gaat uitzien t.o.v. zo’n full option vanop het podium.

Vind die IX3 ook nog wel positief uitvallen eigenlijk. In ieder geval meer karakter dan een Q6/A6.
Vanafprijzen in duitsland €68.000, staat al op de configurator daar.

Oh dear. Ze hebben jammer genoeg dus heel dicht bij de concept gebleven.

Zelfs het interieur hebben ze weten om zeep te helpen. Die schermen voorin aan je raam zijn toch echt compleet debiel.
BMW is echt compleet de verkeerde kant uit aan het gaan qua design. Waar het tot recent nog (vorige 5-reeks) nog in mijn top 3 van mooiste daily's stond, is het tegenwoordig een design die ik gewoonweg lelijk vind.

Hopelijk blijft Mercedes nog wat meer bij hun design lijn van de brandstofwagens met de GLC die volgende week wellicht bekendgemaakt wordt.

Ook totaal geen fan van het nieuwe design bij BMW. Sinds de iX is het helemaal misgelopen. Meest recente 5 trekt ook op niets, de vorige generatie 3/5 was echt zoveel mooier :love:

Op de DE site kan je hem al configureren. Moet zeggen dat hij wel redelijk goed van prijs is. 68k voor een xdrive 50, 82k full op.
Had gedacht dat die zou starten aan hoog 70k.

Als ze dan een versie met een kleine batterij kunnen uitbrengen die start aan 60k gaat dit wel de bedrijfswagen bij uitstek worden.

Als ze dan een versie met een kleine batterij kunnen uitbrengen die start aan 60k gaat dit wel de bedrijfswagen bij uitstek worden.
Met dat design denk ik niet dat we die zo vaak gaan tegenkomen. Maar ik kan er naast zitten.
Zeker met de Q6 nog een conservatief design heeft en Mercedes ook al aangaf dat ze terug naar ICE designtaal gingen teruggrijpen kan het zijn dat de GLC een leasetopper wordt.

Voor en achterzijde nog cava toch - zijkant is redelijk, interieur - eigenlijk nieuwsgierig hoe praktisch dat is, bijkomend grote A -stijl onder hoek - vermoedelijk slecht zicht, geen fan van andere vormen dan rond voor het stuur, wat meer knoppekes zou altijd handiger zijn, vermoedelijk wel weinig reflecties dashbord in de voorruit.

Full option iX3 50 zit rond de 92K. Dus een beetje onder de iX en waarschijnlijk zal de X3M EV richting de basis iX 60 gaan.

Nu dat we de specs van de iX3 hebben leun ik toch eerder richting dit dan de Model Y performance.
Ik vind de iX3 leuker op vlak van design zowel voor het interieur als exterieur.

Pluspunten voor mij:
  • Exterieur (jaja daar, ik heb het gezegd)
  • EV specs
    • charging speed (800V, geschat verbruik, V2G, V2L)
  • M stuurwiel is wel rond en zonder die vreemde spaken
  • Koffer en Frunk, koffer goede grote, en gewoon effectief een frunk
  • Goede stoelen (achteraan)
Minpunten:
  • Geen dedicated climate controle
  • Haptic knoppen op het stuurwiel
  • Geen openschuufbaar pano dak
  • Lichtjes teleurgesteld in de performance (had liever onder de 4.5 gezien)
  • Voorlopig niet veel kleuropties
  • Frunk is nogal vreemd opgezet
  • Stoelen achteraan niet geventileerd achteraan zoals de Y.

Wat ik moeilijker terug vind:
  • Rear wheel turning (waarschijnlijk niet nodig omdat het een kleinere wagen is dan de iX)?
  • Luchtvering?

Over het algemeen wel aangenaam verast, maar toch niet 100% overtuigd.

Laatst bewerkt:
Full option iX3 50 zit rond de 92K. Dus een beetje onder de iX en waarschijnlijk zal de X3M EV richting de basis iX 60 gaan.

Nu dat we de specs van de iX3 hebben leun ik toch eerder richting dit dan de Model Y performance.
Ik vind de iX3 leuker op vlak van design zowel voor het interieur als exterieur.

Pluspunten voor mij:
  • Exterieur (jaja daar, ik heb het gezegd)
  • EV specs
    • charging speed (800V, geschat verbruik, V2G, V2L)
  • M stuurwiel is wel rond en zonder die vreemde spaken
  • Koffer en Frunk, koffer goede grote, en gewoon effectief een frunk
  • Goede stoelen (achteraan)
Minpunten:
  • Geen dedicated climate controle
  • Haptic knoppen op het stuurwiel
  • Geen openschuufbaar pano dak
  • Lichtjes teleurgesteld in de performance (had liever onder de 4.5 gezien)
  • Voorlopig niet veel kleuropties
  • Frunk is nogal vreemd opgezet
  • Stoelen achteraan niet geventileerd achteraan zoals de Y.

Wat ik moeilijker terug vind:
  • Rear wheel turning (waarschijnlijk niet nodig omdat het een kleinere wagen is dan de iX)?
  • Luchtvering?

Over het algemeen wel aangenaam verast, maar toch niet 100% overtuigd.
Volgens autogefühl geen luchtvering dacht ik…maar “heeft het ook niet nodig”

Wordt waarschijnlijk een lease topper, niet omdat het design zo geweldig is, eerder bedroevend eigenlijk met die uber-onhandige touch knoppen op het stuurwiel, maar omdat de concurrentie er even goed niks van bakt, Audi om maar een naam te noemen. Mercedes zou met iets beter kunnen afkomen met hun nieuw model maar die zitten zoals gewoonlijk altijd wat hoger in het prijs-segment dus geen directe concurrent.

Wordt waarschijnlijk een lease topper, niet omdat het design zo geweldig is, eerder bedroevend eigenlijk met die uber-onhandige touch knoppen op het stuurwiel, maar omdat de concurrentie er even goed niks van bakt, Audi om maar een naam te noemen. Mercedes zou met iets beter kunnen afkomen met hun nieuw model maar die zitten zoals gewoonlijk altijd wat hoger in het prijs-segment dus geen directe concurrent.
Audi Q6 is momenteel wel de populairste leasingwagen. Het heeft de iX1 van de troon gestoten.

Terug
Bovenaan