Autonieuws

IT'ers: is er iets wat ze niet om zeep krijgen :ROFLMAO:

Ook al zijn het niet allemaal grote issues - dat lijken behoorlijk stevige cijfers.

Paar quotes:

In nieuwe auto’s zit meer technologie dan ooit tevoren. Alleen maakt dat ze er niet beter op. Dat blijkt opnieuw uit onderzoek van het gezaghebbende Amerikaanse onderzoeksinstituut J.D. Power.

Bij zo maar eventjes 56 op de 100 auto’s loopt het drie jaar na aankoop nog altijd niet goed.

Klassieke benzinewagen hebben het minste problemen: 198 problemen per 100 wagens, Elektrische wagens 237 per 100 en plug-in hybrides 281 per 100

Lexus is het beste met 151 problemen per 100 wagens, VW laatste met +300 op 100, Tesla 226 per 100

Wie zo weinig mogelijk kopzorgen wil na de aankoop van een nieuwe auto, kan uit deze studie enkele duidelijke lessen trekken. Zo hou je beter in het achterhoofd dat problemen die al bij de levering aanwezig zijn, zelden met een latere software-update verdwijnen.

Wie zo weinig mogelijk kopzorgen wil na de aankoop van een nieuwe auto, kan uit deze studie enkele duidelijke lessen trekken. Zo hou je beter in het achterhoofd dat problemen die al bij de levering aanwezig zijn, zelden met een latere software-update verdwijnen.
Niet altijd. Toen ik mijn Civic gekocht had (was toen nog maar een maand verkrijgbaar) had deze problemen met de voorste parkeersensoren. Het heeft een tijdje geduurd voordat Honda het probleem erkent had maar uiteindelijk is de volledige grille met sensoren vervangen geweest en latere modellen hadden sowieso de aangepaste grille.

Verder, blij dat ik voor de 330i gegaan ben ipv de 330e 😋

Niet altijd. Toen ik mijn Civic gekocht had (was toen nog maar een maand verkrijgbaar) had deze problemen met de voorste parkeersensoren. Het heeft een tijdje geduurd voordat Honda het probleem erkent had maar uiteindelijk is de volledige grille met sensoren vervangen geweest en latere modellen hadden sowieso de aangepaste grille.

Verder, blij dat ik voor de 330i gegaan ben ipv de 330e 😋
Een nieuwe grill is nu ook niet bepaald een software-update é.

Alle nog eens een Audi die me wel kan bekoren, de nieuwe RS5.

Ik vind die grote uitladen meer naar het midden toe wel iets hebben eigenlijk.

Ik vind er niks aan eigenlijk.
Veel te drukke lijnen op de deuren, de uitlaten zijn (weeral) overduidelijk fake, algemeen veel te druk.

Daarnaast vind ik de hybride M/RS/AMG modellen nu (zonder belastingsvoordeel) ook zo zinloos. De nadelen van een EV, maar niet de voordelen...

Schone bak!
Al dacht even dat ik naar een i4 keek

rs5-7.jpg

PffKRUV.png

Die uitlaten is toch copy paste van Porsche?
de turbo GT’s bedoel je? Dezelfde groep + dat type uitlaten was wel eigen aan de RS’en.

Soit, ik ben al blij dat ik nog eens een nieuw model mooi vind. De EV’s en PK-race hebben de markt kapot gemaakt.

Ik denk dat ik ook gewoon een dikke M5 E39 op O-platen ga kopen ofzo. Of een oudere Lotus of MX-5.

Er is echt wel veel plezier verdwenen in de automarkt.

de turbo GT’s bedoel je? Dezelfde groep + dat type uitlaten was wel eigen aan de RS’en.

Soit, ik ben al blij dat ik nog eens een nieuw model mooi vind. De EV’s en PK-race hebben de markt kapot gemaakt.

Ik denk dat ik ook gewoon een dikke M5 E39 op O-platen ga kopen ofzo. Of een oudere Lotus of MX-5.

Er is echt wel veel plezier verdwenen in de automarkt.

Turbo GT idd heeft dezelfde.
Die op de vorige generaties vond ik wel knap, eigen aan een RS mja die zaten gewoon aan de zijkant

Pk's gaan natuurlijk helemaal nergens meer over, compleet erover
Ik mis soms wel die tijd van bv zo'n focus RS met 2.5 liter 5cylinder of GTI, OPC, Megane RS etc

Turbo GT idd heeft dezelfde.
Die op de vorige generaties vond ik wel knap, eigen aan een RS mja die zaten gewoon aan de zijkant

Pk's gaan natuurlijk helemaal nergens meer over, compleet erover
Ik mis soms wel die tijd van bv zo'n focus RS met 2.5 liter 5cylinder of GTI, OPC, Megane RS etc
Jep helemaal akkoord. Die GTI hier rij ik op tot de wielen er vanaf valllen!

Ik weet dus écht niet wat ik hiervan moet denken.
1) Ik vind hem niet mooi (maar, dat komt mss ooit nog, wie weet). Ik vind de voorkant meer Maserati dan Mercedes.
2) Ze willen zo overduidelijk beter doen dan de Taycan, en iedereen weet dat dat puur een kwestie van tijd is voor er een andere concurrent toch sneller is
3) Ik ben blij dat ze éindelijk eens de voordelen van een EV benutten. Veel meer dingen die in te stellen zijn naar de rijstijl.
4) Geen klassieke sedan!

Ik ben er nog niet uit...

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan