Badly explained - the game

nope, ma er zijn er bijna.
(kunt ge in Le Havre gebouwen kopen en bouwen? Want msch geldt het voor beide :thinking:)

Ik ben vrij zeker dat ik het spel heb 😅
Caverna? Ik twijfel te hard, het klinkt niet helemaal als caverna.

nope, even kortbij :p
Edit: ma tis wel telkens dezelfden Duits die geen rulebooks kan schrijven. Caverna is net de uitzondering met degelijke regels.

Jawohl, met stip op nummer 1 van slechtste rulebook ooit gelezen. Zo erg, dat het zelfs een running joke is in onze. groep.

Tgoh, tis een Rosenberg, dus ge weet wat ge krijgt, alleen zit er nu een resource-wheel-time-mechanic in. Dat spel valt best mee en is niet speciaal moeilijk. Maar elke keer dat we dat spelen struggelen we zo hard met die regels, dat we pisnijdig zijn en het 1,5jaar later pas opnieuw spelen... en dan moeten we de regels opnieuw lezen... en dan zijn we weer pisnijdig... and so the circle continues.

. Maar elke keer dat we dat spelen struggelen we zo hard met die regels, dat we pisnijdig zijn en het 1,5jaar later pas opnieuw spelen... en dan moeten we de regels opnieuw lezen... en dan zijn we weer pisnijdig... and so the circle continues.
Gij speelt dat tenminste...komt hier nooit aan bod in de groep :headshake:

In dit spel gooi je dobbelstenen die gedraft worden. Probeer je een optimaal deck kaarten uit te bouwen en verbeter je je eigen spelersbord.

Laatst bewerkt:
Ja, maar het kopen is geen actie, ook weer waar..

De Rulebook van Ora (en zijn andere spellen) vond ik toch zo slecht niet ze..
De algemene mening is toch dat Rosenberg wel goede rule references schrijft, maar rulebooks (aka om de regels uitgelegd te krijgen), not so much. Daarnaast had hij de gewoonte om zelf zijn vertalingen naar Engels te doen, en dat was nog minder succesvol :laugh:. Tegenwoordig is het wel stukken beter.

Ik denk dat we @Wacko Santa niet enkel van de quiz moeten bannen :unsure:.
Sorry, op rustige momenten tijdens het werk geraak ik al eens verdwaald op BGG :p. 'Oh kijk, dat spel ies bezien' en dan beginnen doorklikken van het ene naar het andere :(..

De nieuwe:
Ik ga met mijn bootje een aantal stapjes vooruit en dan kom ik in een stad of een dorp terecht. Daar mag ik dan kiezen of ik wat kaartjes koop of afleg. Ik kan ook een kaartje verhandelen om mijn boot beter te maken! Zo 4 rondjes rondvaren en diegene op het einde met de meeste punten wint! Tussendoor wordt er nog wel eens op trektocht gegaan of een beetje ruzie gemaakt met de andere landen!

Ge hebt wa bootjes en ventjes en ge moet zo wat kiekens en schapen enzo gaan halen en tis mee tegelkes enzo leggen. En ge kunt elkaar ook wel een beetje kloten.

Terug
Bovenaan