Battle Royale: the 1960's - 1/8e finales (de echte)

Ik wil een 50s battle - al dan niet met maar 32 nummers.

Voor de 70s: een selectie van slechts 64 nummers is waanzin maar anderzijds vind ik een selectie van 128 nummers veel te lang duren tenzij we de eerste ronde anders organiseren. Sowieso gaan er veel gekende nummers aan bod komen dus eventueel kunnen we in de plaats een 70s B-side organiseren waarbij we geen hyperpopulaire nummers en/of artiesten nomineren (de vraag is dan wel hoe we die grens afbakenen, bvb artiesten met max. 2 miljoen listeners op last.fm).

Ik wil een 50s battle - al dan niet met maar 32 nummers.

Voor de 70s: een selectie van slechts 64 nummers is waanzin maar anderzijds vind ik een selectie van 128 nummers veel te lang duren tenzij we de eerste ronde anders organiseren. Sowieso gaan er veel gekende nummers aan bod komen dus eventueel kunnen we in de plaats een 70s B-side organiseren waarbij we geen hyperpopulaire nummers en/of artiesten nomineren (de vraag is dan wel hoe we die grens afbakenen, bvb artiesten met max. 2 miljoen listeners op last.fm).
Nah dan hadden we dat voor de 60's ook moeten doen want daar kunnen we net hetzelfde over zeggen. Uiteindelijk nomineert iedereen naar wat die wilt en zien we bij de 60's toch ook minder voor de hand liggende nominaties.

Nah dan hadden we dat voor de 60's ook moeten doen want daar kunnen we net hetzelfde over zeggen. Uiteindelijk nomineert iedereen naar wat die wilt en zien we bij de 60's toch ook minder voor de hand liggende nominaties.
Mij best hoor, ik doe alleszins mee, wat de mods ook beslissen. Mogelijks met een Dylan-hit die ik ter ere van jou zou nomineren.

Was trouwens maar een willekeurig idee omdat ik het meest plezier uit deze battle royals haal bij onbekende en minder gekende nummers. Ik kijk niettemin uit naar de 70s halve finales tussen Bohemian rhapsody, Stairway to heaven, Child in time, en een vierde even briljant nummer.

Mij best hoor, ik doe alleszins mee, wat de mods ook beslissen. Mogelijks met een Dylan-hit die ik ter ere van jou zou nomineren.

Was trouwens maar een willekeurig idee omdat ik het meest plezier uit deze battle royals haal bij onbekende en minder gekende nummers. Ik kijk niettemin uit naar de 70s halve finales tussen Bohemian rhapsody, Stairway to heaven, Child in time, en een vierde even briljant nummer.
Amai, ik hoop zo hard dat de 70's niet op zo'n cliché gaat uitdraaien.

De 20's Battle was heel cool en bleef tot de finale boeiend omdat tot op het einde minder voor de hand liggende nummers het goed bleven doen, met de 60's draait het helaas helemaal anders uit.

Amai, ik hoop zo hard dat de 70's niet op zo'n cliché gaat uitdraaien.

De 20's Battle was heel cool en bleef tot de finale boeiend omdat tot op het einde minder voor de hand liggende nummers het goed bleven doen, met de 60's draait het helaas helemaal anders uit.
Niet akkoord. Ik had Miles Davis, Dr. John en Isaac Hayes het niet zo ver zien schoppen eerlijk gezegd. Die eerste omdat ik dacht dat die "te moeilijk ging zijn" die tweede omdat die altijd wel uitkwam tegen een icoon en ook die derde heeft ook wel paar mooie tegenstanders gehad. Dat mensen hier tegen Hendrix of The Stones hebben gestemd in ronde 1 en 2 toont ook wel dat de moed er is om tegen de stroom in te gaan (al heb ik er ook wel al op gevloekt).

Natuurlijk zijn er ook nummers en artiesten die zo legendarisch zijn of iconische nummers die die status ook verdienen en daarom ver geraken. Dat hoort erbij wanneer het om de 60's gaat en dus artiesten die nog altijd genoeg status te hebben om als relevant te worden beschouwd. Een 20's battle is daar nog te recent voor.

Laatst bewerkt:
Het zou echt maar saai zijn als het enkel vol staat met de gekende classics. Ik wil vooral leuke dingen ontdekken, de tijdloze is er op het einde van het jaar voor de rest.

Het is toch totaal niet de bedoeling om tot een objectieve lijst van nummers te komen of zie ik dat verkeerd? :unsure:

Wat we met de Battles doen is toch niet meer of minder dan een spelletje van mensen die hun favoriete nummers tegen elkaar op zetten binnen een vooropgesteld kader, in dit geval de 60s ?

Het zou echt maar saai zijn als het enkel vol staat met de gekende classics. Ik wil vooral leuke dingen ontdekken, de tijdloze is er op het einde van het jaar voor de rest.
Mja, niet iedereen is zo vertrouwd met die eerdere decennia dat je kan verwachten dat er enkele obscure nummers van de B-kantjes worden genomineerd. In de jaren '70 zal een Bohemian Rhapsody quasi onvermijdelijk zijn maar hopelijk zal iemand anders dan een Jim Croce nomineren die met Time in a bottle een prachtig, maar relatief onbekend nummer heeft geschreven. Ik denk dan weer spontaan aan American Pie van Don McLean, dat ook wel in de Tijdloze komt ...

Populaire nummers gaan deadlisten is dan weer nogal elitistisch.

Terug
Bovenaan