Battle Royale: the 1970's - 1/8e finales

Kid_C

Redacteur
Crowdfunder FE
1763919089453.png

64 kandidaten werden voorgedragen om verkozen te worden als beste nummer van de jaren '70! Er kan maar één winnaar zijn en daar beslissen jullie over. *insert dramatic music*

We beginnen vanaf morgen! Elke dag is er één clash tussen twee nummers. Je beluistert beide nummers en brengt een stem uit in dit topic. De winnaar van de dag gaat door naar de volgende ronde tot we eindigen met het (allegedly) beste nummer van de 60's. Kies voor het nummer en niet de artiest! Geen vriendendiensten, enkel je eigen mening (als je stemmen ronselt schrap ik je inzending (for real)). Stemmen op een clash met je eigen inzending is toegelaten.

Hoe gaan we te werk?
Elke dag vanaf middernacht mag je in dit topic je stem uitbrengen voor de clash van de dag. Je kan stemmen tot ten laatste 23:59 van die dag. Alle stemmen erna zijn niet geldig voor de clash van die dag. Je post een bericht in dit topic met je stem voor het nummer dat je kiest. Je doet dat in deze vorm:

Artiest A - Nummer X - 1
Artiest B - Nummer Y -

De volgende bouwt hierop verder:
Artiest A - Nummer X - 2
Artiest B - Nummer Y -

En verder:
Artiest A - Nummer X - 2
Artiest B - Nummer Y - 1

You get the idea. De reden dat we kiezen voor deze methode is omdat we ook een dialoog willen uitlokken over de nummers. Een poll blijft te anoniem (en teveel werk :unsure: ). We moedigen dus aan om te delen waarom je voor een nummer kiest. Dat is geen verplichting maar het is en blijft een discussieforum. :tongue:

Belangrijk: je volgt de format, andere stemmen rekenen we niet mee, dat wordt te onoverzichtelijk om te tellen.

En dan nu... *insert second dramatic music*... de clashes!

Battle Royale - 24/11/2025 - Clash #1
Queen - Bohemian Rhapsody
Curtis Mayfield - Move On Up

Battle Royale - 25/11/2025 - Clash #2
Bruce Springsteen - Born To Run
Television - Marquee Moon

Battle Royale - 26/11/2025 - Clash #3
Pink Floyd - Wish You Were Here
Neil Young - Cortez The Killer

Battle Royale - 27/11/2025 - Clash #4
Marvin Gaye - What's Going On
Fela Kuti - Water No Get Enemy

Battle Royale - 28/11/2025 - Clash #5
Led Zeppelin - Achilles' Last Stand
Pink Floyd - Time

Battle Royale - 29/11/2025 - Clash #6
Dire Straits - Sultans Of Swing
Black Sabbath - War Pigs

Battle Royale - 30/11/2025 - Clash #7
Derrol Adams - The Sky
Willie Colon canta Ruben Blades - Plastico

Battle Royale - 1/12/2025 - Clash #8
James Brown - Super Bad (1 & 2)
Funkadelic - Maggot Brain

Queen - Bohemian Rhapsody - 6
Curtis Mayfield - Move On Up - 3

Spijtig dat deze twee nu al tegen mekaar moeten, want er zit nog wel wat slechtere brol dan deze twee tussen de andere nummers.

Curtis Mayfield - Move On Up - 4

Q-Music heeft gebeld, ze willen hun vedette terug!

Curtis Mayfield - Move On Up - 5

Spijtig dat deze twee nu al tegen mekaar moeten, want er zit nog wel wat slechtere brol dan deze twee tussen de andere nummers.

Dus als ik het goed begrijp vallen deze nummers onder de betere brol?

Queen - Bohemian Rhapsody - 7

@BigBear : mee eens, twee sterke nummers, helaas zijn er nog wel zo'n clashes maar da's nu eenmaal onvermijdelijk als je nog maar 16 nummer over houdt. Beide nummers hadden m'n stem kunnen hebben maar ben gegaan voor wat me vandaag 't beste ligt en da's Queen, die wilde rit doorheen stijlen heen in Bohemian Rhapsody doen me meer dan dan het iets simpeler aanvoelend Move On Up.

Queen - Bohemian Rhapsody - 8

Deze match-up had zoveel beter (en moeilijker!) kunnen zijn als het Flower Travelling Band tegen Rainbow was. Nu, tja, Queen dan maar zeker?

Queen - Bohemian Rhapsody - 8
Curtis Mayfield - Move On Up - 6

Als Queen heel deze boel wint associeer ik dit forum voor altijd met de boomers van radio 2 of Gen z van Q Music.:unsure:

Terug
Bovenaan