Battle Royale: the 1960's - Round 1 [TIE BREAK]

Status
Niet open voor verdere reacties.
The Who - My Generation - 0
Jimi Hendrix - Voodoo Child (Slight Return) - 6

Iconische track My Generation. Maar tegen Voodoo Child kunnen er weinig op.

Franse pop/yeye queen Jacqueline Taïeb deed een coole referentie naar My Generation.

Laatst bewerkt:
Jimi Hendrix - Voodoo Child (Slight Return) - 7

Voor velen het eerste nummer van Jimi Hendrix denk ik.

+1 voor de Jacqueline Taïeb referentie hierboven. Zalige artieste.

The Who - My Generation - 1
Jimi Hendrix - Voodoo Child (Slight Return) - 7

Sympathiestem en ook gewoon omdat ik het een leuker nummer vind.

I hope I die before I get old”…
Looks like Voodoo Child made that wish come true.

giphy.gif

Jimi Hendrix - Voodoo Child (Slight Return) - 8

The Who is een fenomenale band, zeker live (Werchter 2006 :love:) maar deze Voodoo Child is gewoon één van de allerbeste nummers ooit. Mocht het tegen Baba O'Reily geweest zijn, had ik het lastiger gehad.

Jimi Hendrix - Voodoo Child (Slight Return) - 10

The Who heeft me nooit erg veel gezegd, paar platen van beluisterd maar er bleef niet veel hangen. Keith Moon was wel cool. Heb de band toen ook op Werchter gezien. Zonder Keith Moon om voor de hand liggende redenen.

Jimi Hendrix - Voodoo Child (Slight Return) - 11

D'n Jimi gaat hier ook weer zijn tegenstander verslaan. Nu moet ik wel zeggen dat My Generation mij ook niet heel veel doet eigenlijk.

Het was mijn nominatie, maar ik vind toch niet dat het voortkabbelt maar zich eerder naar een climax toewerkt.
Ik bedoelde het niet zo, ik wist eigenlijk geen andere omschrijving. :unsure: Misschien had ik moeten zeggen dat de melodie niet echt veel verandert of zo.

The Who - My Generation - 2
Jimi Hendrix - Voodoo Child (Slight Return) - 12

Twee topnummers maar dat van Jimi is buiten categorie. :drool:

The Who - My Generation - 2
Jimi Hendrix - Voodoo Child (Slight Return) - 13

Dit nummer helpt wel om mijn Jimi liefde terug aan te wakkeren.
Ook wel fan van My Generation, maar beetje oneerlijke strijd hier.

The Who - My Generation - 3

Sympathiestem voor My Generation, oneerlijke strijd inderdaad.

The Who - My Generation - 4

Op mijn eigen nummer stemmen sowieso, maar eruit gaan tegen den Jimi, daar kan ik wel mee leven!

The Who - My Generation - 5

Ik ben verplicht van My Generation te stemmen. De eerste (opgenomen) elektrische basgitaarsolo ooit. Vroeger speelde men met flatwound snaren, die erg dof en wollig klinken. Danelectro maakte roundwound snaren (zoals een piano), dus Entwistle kocht een bas, en speelde een snaar kapot bij de eerste opname. De snaren waren niet los te koop, dus hij kocht nòg een Danelectro... hetzelfde verhaal... Derde keer: idem. Van pure miserie heeft hij dan maar een eenvoudigere solo op een bas met flatwounds ingespeeld.

The Who is een fenomenale band, zeker live (Werchter 2006 :love:) maar deze Voodoo Child is gewoon één van de allerbeste nummers ooit. Mocht het tegen Baba O'Reily geweest zijn, had ik het lastiger gehad.
Ik liep daar ook rond! Ik herinner me dat mijn vrienden toen amper interesse hadden in The Who waardoor we te laat toekwamen op de weide. Maar eenmaal binnen begonnen ze net met My Generation :love:

Ik liep daar ook rond! Ik herinner me dat mijn vrienden toen amper interesse hadden in The Who waardoor we te laat toekwamen op de weide. Maar eenmaal binnen begonnen ze net met My Generation :love:

Nog een Werchter/The Who memory, in 2007 speelde Pearl Jam als ultieme bisnummer Baba O'Reilly en kwam Josh Homme aansluiten op het podium. Fuckin' epic was dat :love:

Nog een Werchter/The Who memory, in 2007 speelde Pearl Jam als ultieme bisnummer Baba O'Reilly en kwam Josh Homme aansluiten op het podium. Fuckin' epic was dat :love:
Ik vrees dat ik PJ toen gemist heb, maar ik herinner me wel de Beastie Boys nog dat jaar! Heersers!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan