Battle Royale: the 1970's - 1/8e finales

Marvin Gaye - What's Going On - 11
Fela Kuti - Water No Get Enemy - 3

Voor de tweede keer verliest mijn inzending omdat ik zelf vergeet stemmen. Story of my life.

Led Zeppelin - Achilles Last Stand - 1
Pink Floyd - Time - 2

Moeilijk, twee van mijn all-time favourite bands en nummers.
Ik stem wederom op het nummer van de heilige viervuldigheid: titaan John Bonham op drums, alchemist Jimmy Page op gitaar, gouden god Robert Plant op vocals, en de immer subtiele en sublieme kracht John Paul Jones op de achtsnarige basgitaar.

Edit: voor de twijfelaars, Pink Floyd zit al met een nummer in de kwartfinales

Laatst bewerkt:
Led Zeppelin - Achilles Last Stand - 2
Pink Floyd - Time - 3

Deze is wel pijnlijk, want het nummer van Led Zeppelin is ijzersterk al heb ik dat pas vrij recent leren kennen (dankzij dit forum). Time is wel fenomenaal.

Led Zeppelin - Achilles Last Stand - 3
Pink Floyd - Time - 3

giphy.gif

Led Zeppelin - Achilles Last Stand - 3
Pink Floyd - Time - 4

Led Zeppelin mogen dan virtuozen zijn maar Gilmour's solo's snijden veel dieper.

Led Zeppelin - Achilles Last Stand - 4
Pink Floyd - Time - 5

Dat Led Zeppelin is zeker ook erg goed he, maar Pink Floyd staat toch nog een paar stappen hoger.
Jammer dat je soms clashes hebt met 2 topnummers, en dat terwijl er ook clashes zijn met 2 mindere nummers (zie clashes 1, 2, 4 en 7 in deze ronde).

Pink Floyd - Time - 5

Dat Led Zeppelin is zeker ook erg goed he, maar Pink Floyd staat toch nog een paar stappen hoger.
Jammer dat je soms clashes hebt met 2 topnummers, en dat terwijl er ook clashes zijn met 2 mindere nummers (zie clashes 2, 4 en 7 in deze ronde).
Ik snap u maar het is vooral positief dat we al zo een topclashes in ronde 3 hebben

Ik ben mijn classic rock ontdekkingsreis begonnen met Led Zeppelin en ik ben nog steeds grote fan. Achilles is een dijk van een nummer maar niet het Led Zeppelin waar ik van hou, geef mij maar de bluesy of duistere Zeppelin.

Time van Pink Floyd is ook niet mijn favoriete nummer maar desondanks dat, is het misschien wel het perfecte nummer. De klokken en wekkers, de fantastische intro en dan eens het nummer losbarst stopt het niet. Bijkomend staat het nog eens op één van de beste albums allertijden.

Pink Floyd - Time - 6

Voor mij de minst aantrekkelijke clash van deze ronde.

Maakt het er niet gemakkelijker op om een keuze te maken, eerlijk gezegd. Maar met de topnummers van morgen gaat dat ook niet evident worden.

Ben geen grote Led Zeppelin fan tout court (al moet ik misschien eens op zoek gaan naar de bluesy of duistere LZ). Time vind ik wat pretentieus (al was dat wel cool in combinatie met die visuele show in het planetarium).

Puntje voor Led Zeppelin dan, omdat ik wel fan ben van 8 verschillende artiesten in de kwartfinale.

Led Zeppelin - Achilles Last Stand - 5
Pink Floyd - Time - 7

Led Zeppelin - Achilles Last Stand - 6
Pink Floyd - Time - 8

Moeilijk. Ik vind Time een minder nummer van PF maar Achilles ook geen top LZ.

Terug
Bovenaan