Battle Royale: the 1970's - kwartfinales

Pink Floyd - Wish You Were Here - 1

Marvin Gaye - What's Going On - 0

Kijk ze mogen allebei door want ja dit had een waardige finale geweest. Maar Wish You Were Here heb ik kapot gedraaid, What’s Going On heb ik meerdere keren opgezet. Dus dan ga ik wat voor mij het nauwst aan het hart ligt

Pink Floyd - Wish You Were Here - 2

Ik ga weer melig doen en kiezen voor het lied dat op de sleepytime playlist van mijn zoon staat en ik al talloze keer als lullaby heb mogen zingen.

Pink Floyd - Wish You Were Here - 3

Stevige keuze, want Marvin Gaye is fantastisch. Maar Pink Floyd is hier toch wel de betere.

Alleen maar verliezers, Wish Your Were Here is een perfecte song maar What's Going On is dat ook. Dan ga ik voor de protest song en eigen gewin!

Pink Floyd - Wish You Were Here - 3

Marvin Gaye - What's Going On - 1

Pink Floyd - Wish You Were Here - 4

Marvin Gaye - What's Going On - 1

Pink Floyd blijft voor mij de beste groep ooit, mede door nummers als deze (en Time)

Pink Floyd - Wish You Were Here - 7
Marvin Gaye - What's Going On - 2

Ik vind het een gemakkelijke keuze :unsure: Ik vraag me al elke ronde af wat iedereen zo goed lijkt te vinden aan Marvin Gaye, kan iemand het uitleggen?

Pink Floyd - Wish You Were Here - 8
Marvin Gaye - What's Going On - 2

Twee héél goeie nummers, imo bij de beste van de hele battle. Net zoals @shiftyke ga ik voor het eigen gewin. :)

Pink Floyd - Wish You Were Here - 11
Marvin Gaye - What's Going On - 4

What's Going On is hier echt gegroeid bij elke luisterbeurt.
Geweldig hoe de lyrics over de brute realiteit van oorlog en politiegeweld clashen met de warme stem van Marvin Gaye.
Een schijnbaar lichtverteerbaar nummer dat eigenlijk enorm gelaagd is (die baslijn is echt geniaal). Ik geniet er echt van om al die lagen te ontdekken.

Niks tegen Wish You Were Here trouwens, daar kan ik evengoed de loftrompet voor afsteken.
Stem voor de mathematische underdog.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan