Battle Royale: the 1970's - Round 2

Kid_C

Redacteur
Crowdfunder FE
1762278904378.png

64 kandidaten werden voorgedragen om verkozen te worden als beste nummer van de jaren '70! Er kan maar één winnaar zijn en daar beslissen jullie over. *insert dramatic music*

We beginnen vanaf morgen! Elke dag is er één clash tussen twee nummers. Je beluistert beide nummers en brengt een stem uit in dit topic. De winnaar van de dag gaat door naar de volgende ronde tot we eindigen met het (allegedly) beste nummer van de 60's. Kies voor het nummer en niet de artiest! Geen vriendendiensten, enkel je eigen mening (als je stemmen ronselt schrap ik je inzending (for real)). Stemmen op een clash met je eigen inzending is toegelaten.

Hoe gaan we te werk?
Elke dag vanaf middernacht mag je in dit topic je stem uitbrengen voor de clash van de dag. Je kan stemmen tot ten laatste 23:59 van die dag. Alle stemmen erna zijn niet geldig voor de clash van die dag. Je post een bericht in dit topic met je stem voor het nummer dat je kiest. Je doet dat in deze vorm:

Artiest A - Nummer X - 1
Artiest B - Nummer Y -

De volgende bouwt hierop verder:
Artiest A - Nummer X - 2
Artiest B - Nummer Y -

En verder:
Artiest A - Nummer X - 2
Artiest B - Nummer Y - 1

You get the idea. De reden dat we kiezen voor deze methode is omdat we ook een dialoog willen uitlokken over de nummers. Een poll blijft te anoniem (en teveel werk :unsure: ). We moedigen dus aan om te delen waarom je voor een nummer kiest. Dat is geen verplichting maar het is en blijft een discussieforum. :tongue:

Belangrijk: je volgt de format, andere stemmen rekenen we niet mee, dat wordt te onoverzichtelijk om te tellen.

En dan nu... *insert second dramatic music*... de clashes!

Battle Royale - 5/11/2025 - Clash #1
Flower Travellin' Band - Satori Part III

Queen - Bohemian Rhapsody

Battle Royale - 6/11/2025 - Clash #2
Rainbow - Stargazer

Curtis Mayfield - Move On Up

Battle Royale - 7/11/2025 - Clash #3
Cortex - Huit Octobre 1971

Bruce Springsteen - Born To Run

Battle Royale - 8/11/2025 - Clash #4
Exuma - Exuma, The Obeah Man

Television - Marquee Moon

Battle Royale - 9/11/2025 - Clash #5
Pink Floyd - Wish You Were Here

David Bowie - Be My Wife

Battle Royale - 10/11/2025 - Clash #6

Sand - May Rain

Neil Young - Cortez The Killer

Battle Royale - 11/11/2025 - Clash #7

Janis Ian - Stars (Live '74)

Marvin Gaye - What's Going On

Battle Royale - 12/11/2025 - Clash #8

Fela Kuti - Water No Get Enemy

Booker T & The M.G.'s - Melting Pot

Battle Royale - 13/11/2025 - Clash #9

Bedemon - Serpent Venom

Led Zeppelin - Achilles' Last Stand

Battle Royale - 14/11/2025 - Clash #10

Pink Floyd - Time

Sunbirds - Spanish Sun

Battle Royale - 15/11/2025 - Clash #11

Pink Floyd - Welcome To The Machine

Dire Straits - Sultans Of Swing

Battle Royale - 16/11/2025 - Clash #12

Can - Halleluwah

Black Sabbath - War Pigs

Battle Royale - 17/11/2025 - Clash #13

Focus - Hocus Pocus (Live '73)

Derrol Adams - The Sky

Battle Royale - 18/11/2025 - Clash #14

Willie Colon canta Ruben Blades - Plastico

Hot Chocolate - Brother Louie

Battle Royale - 19/11/2025 - Clash #15

Area Code 615 ‎-- Stone Fox Chase

James Brown - Super Bad (1 & 2)

Battle Royale - 20/11/2025 - Clash #16

Funkadelic - Maggot Brain
https://youtu.be/xby5467EbdU

Neil Young - Like A Hurricane

RIP Bowie. Had beter een ander nummer gekozen :unsure:.

Valt me nu ook pas op dat niemand Roxy Music heeft genomineerd. Gisteren nog Stranded en Country Life opgelegd en dat zijn (ook) schitterden albums.

Flower Travellin' Band - Satori Part III - 1
Queen - Bohemian Rhapsody - 3

Schaamteloze stem voor mijn eigen nominatie. Ik vind het oprecht ook wel gewoon een beter nummer als Bohemian Rhapsody. Al verwacht ik wel dat Queen hier een slamdunk overwinning zal behalen.

Flower Travellin' Band - Satori Part III - 2

Ik ben lichtjes biased voor leuke ontdekkingen in deze Battle Royale, dus mijn stem gaat naar Satori Part III. 10 minuten genieten.
Ben ook gewoon geen enorme Queen fan tout court (al heb ik in de middelbare school wel erg genoten van de Queen musical in Londen).

Flower Travellin' Band - Satori Part III - 4

Nooit echt into Queen geweest, te veel theater. Uiteraard hebben ze historisch belang maar dat doet er hier niet toe.

Flower Travellin' Band - Satori Part III - 4
Queen - Bohemian Rhapsody - 4

Als Queen dit niet wint, is het mijn laatste stem geweest.

Als Queen dit niet wint, is het mijn laatste stem geweest.

wu9qzTVOkK9va.webp

Flower Travellin' Band - Satori Part III - 5

Grote fan van '70s Queen. Ook best van Bohemian Rhapsody. Het is waarschijnlijk het Queenste nummer dat ze ooit gemaakt hebben, maar dat maakt het voor mij niet het beste. Door meer naar hun volledige albums te luisteren, wordt BR minder speciaal, omdat het omringd wordt door nummers of suites die beter doen wat ze hier in één nummer gieten.

Flower Travellin' Band een serieuze ontdekking geweest het afgelopen jaar, boeit me op dit ogenblik meer dan een overplayed hard rock classic.

Flower Travellin' Band - Satori Part III - 6

Ik volg de waarde collega hierboven. Niet echt fan van Queen maar Bohemian Rhapsody slapt wel. Zeker wanneer die hard rock break begint (cue Wayne's World headbangen). Alleen heb ik het nummer al te vaak gehoord en verveelt het eerste stuk daardoor soms een beetje. Zou het ok vinden als deze door ging.

Satori kende ik niet echt voor deze battle en is nog fris genoeg om nu mijn stem te krijgen.

Flower Travellin' Band - Satori Part III - 6
Queen - Bohemian Rhapsody - 5

Als er één voorspelbaar nummer deze Battle Royale mag winnen, is het wel Bohemian Rhapsody.

Satori verveelde snel. Het schoon weer en goed nieuws zijn natuurlijk niet de beste vrienden voor deze doomerige riff die maar blijft doordreunen. Part III? De moed niet om de voorlopers te checken. Moest het zwaar aan het regenen zijn en ik mijn tedere nagels weer te strak hebben geknipt(elke fuckin keer!) had het mij misschien wel gevonden. Helaas.

Terug
Bovenaan