Battle Royale: the 1970's - Round 2

Pink Floyd - Welcome To The Machine - 0
Dire Straits - Sultans Of Swing - 1

Hier verliezen Waters & Gilmour een beetje de pedalen: prog die zo pompeus is dat ik er spontaan Mark Knopfler van ga appreciëren

Dire Straits - Sultans Of Swing - 3

De minste Pink Floyd van de battle royale neemt het op tegen het beste nummer van Knopfler en co. Ja dan is de keuze snel gemaakt. De sneer naar de muziekindustrie is snoeihard maar de gitaarkunsten van Knopfler overtreffen die hier wel

Dire Straits - Sultans Of Swing - 5

Tja, hoezeer ik ook fan ben van Pink Floyd, hier geen kans hé tegen grootmeester Knopfler in één van hun beste, zoniet HET beste nummer van Dire Straits.
Heel deze battle thread is één grote flashback naar mijn tienerjaren in seventies (ja, ik ben wat ouder dan de meesten hier).

Laatst bewerkt:
Dire Straits - Sultans Of Swing - 6

Ik kan de gitaarkunsten van Knopfler zeker appreciëren, al blijft het wel relatief brave dadrock.

Dire Straits - Sultans Of Swing - 7

Ik zou niet zeggen dat dit het beste nummer is van Dire Straits, maar 't is wel hun meest iconische natuurlijk.

Pink Floyd - Welcome To The Machine - 1

WTF is er mis met jullie? Dat oersaaie nummer verkiezen boven pink Floyd (ook al is het niet hun beste) :wtf:

Pink Floyd - Welcome To The Machine - 2

Wat @Obi-Jan zegt 😁.

Misschien niet het beste nummer van Pink Floyd en ook wat atypisch maar voor mij wel vele malen interessanter dan Sultans Of Swing. Nu ja, Dire Straits heeft mij nog nooit kunnen bekoren. Knopfler mag een grootmeester zijn op gitaar maar dat staat niet garant voor interessante of goede muziek.

Pink Floyd - Welcome To The Machine - 2
Dire Straits - Sultans Of Swing - 8

Ik zal altijd WTTM verdedigen tegen de haters, ook al heeft @willydrama wel gelijk dat dit een zeer pompeuze track is.
Maar Sultans of Swing is een van die nummers waarvan de schoonheid niet verloren gaat door zo overplayed te zijn. I love it.

Pink Floyd - Welcome To The Machine - 3

Meh Dire Straits, Knopfler kan weldegelijk iets met z'n gitaar maar zo lopen er honderden rond. Voor mij te gepolijst, te overplayed. Voor de boomer, de ideale schoonzoon of de JOE FM luisteraar.

WTTM lekker pompeus, zeker live

Pink Floyd - Welcome To The Machine - 4

Grote Dire Straits fan maar Sultans of Swing is verre van mijn favoriete nummer van hen.

Pas op, ik vind Dire Straits eigenlijk geen slechte band, en heb ooit zelfs veel naar dat album geluisterd (vooral de andere nummers dan, want ook al is SOS an sich een goed nummer, het is helaas één van de meest kapotgedraaide nummers ooit imo), maar het kan toch niet op tegen WTTM. Ik hoor ook niet wat daar zo pompeus aan is eerlijk gezegd... Enkel zeer leuk geëxperimenteer met een corgi en synthesizer (?) en geweldige zang. Beter dan WYWH ook (en ik ga me met die uitspraak wrs niet populair maken, maar so be it). :unsure:

Het is sowieso jammer dat er - net zoals in de vorige battle - al veel van mijn favorieten zijn afgevallen, maar goed, ze zijn tot hier geraakt.

Laatst bewerkt:
Pink Floyd - Welcome To The Machine - 7

Belachelijk moeilijke keuze. Deze morgen dacht ik voor Knopfler te gaan. Bestaat er een meer dad rock nummer uit de jaren 70 dan dit Sultans Of Swing?

Maar nu het avond is ben ik veel meer in de mood voor WTTM. Het is een nummer dat minder is dan andere op WYWH, maar het niveau ligt gewoon zo hoog dat een minder nummer nog steeds steengoed is.

Terug
Bovenaan