Battle Royale: the 1980's - Round 1 - T-T-T-TIE BREAK! (p56)

Bathory - A fine day to die - 3
The Bangles - eternal flame - 2

Als ik de keuze krijg tussen een zeer bekend door iedereen meekweelbaar popnummer en een metalnummer waar het merendeel va mijn buren nog nooit van heeft gehoord en weinig ambitie vertoont om daar verandering in te brengen, dan zal ik altijd voor het metalnummer kiezen, Bathory dus in dit geval.

spijtig, ik had graag voor de eerste gestemd, want dat gitaarwerk is wel mijn ding, maar spijtig genoeg is de zangstijl dat niet. Dus puntje voor het wondermooi gezongen, maar o zo melige Eternal Flame.

Bathory – A Fine Day To Die - 4
The Bangles – Eternal Flame - 3

Bathory – A Fine Day To Die - 5

A Fine Day To Die in Battle Royale voor de Bangles, wat een stroperig gedoe zeg. Geef mij maar de gitzwarte kult van Bathory.

A Fine Day To Die in Battle Royale voor de Bangles, wat een stroperig gedoe zeg. Geef mij maar de gitzwarte kult van Bathory.
Ah dat komt goed uit dan want die Bathory dude gaat zeker een siroopje nodig hebben voor zijn keel na dat te hebben ‘gezongen’…

The Bangles – Eternal Flame - 4

Ik vind het maar kvt.

Nee snie waar wou gewoon het grapje maken. Twee kitscherige nummers, als we eerlijk zijn. Bathory heeft wel sfeer maar deed me minder dan verwacht. Gitaarwerk was leuk maar het duurt te lang en de zang ging me snel irriteren. Misschien groeit het nog als het de volgende ronde haalt. Eternal Flame is op zich nog wel een mooi popnummers onder het opgeboende eighties laagje. Eigenlijk vind ik veel productie van dit decennium zwak tot blergh.

Bathory – A Fine Day To Die - 6
The Bangles – Eternal Flame - 4

Het nummer van de Bangles doet me niet veel (en heeft dat nooit gedaan). Niet mijn type muziek ook. Ambetante is dat ik Bathory puur muzikaal gezien wel zeer kan appreciëren en veel interessanter is (misschien op dat vlak wel interessanter dan Metallica :hurrr:) maar dat geschreeuw steekt me toch altijd wel tegen. Toch maar voor Bathory gegaan.

The Bangles – Eternal Flame - 5

Ik heb niets met metal en A Fine Day To Die bevestigde dit weeral. Ik vond het een saai nummer, muzikaal gezien niets vernieuwend. Waardoor ik eigenlijk niet kan oordelen of het op zich wel een goed nummer is binnen het genre.

Dan maar The Bangles gegaan, dat heb ik niet op de klok zitten kijken of het nummer nu eindelijk gedaan is. En heeft voor mij een veel grotere 80's sfeer.

The Bangles – Eternal Flame - 7

Zou die zanger (?) van Bathory moeten repeteren voor zijn stukken? Eternal Flame mag volgende ronde ook uitdoven, maar dat is tenminste wel nog muziek.

Bathory – A Fine Day To Die - 7

Als 10-jarige was de Eternal Flame cover van Atomic Kitten mijn favoriete nummer en die schandvlek moet ik de rest van mijn leven meedragen. Het origineel is voor mij ondertussen ook niet veel meer dan een plakkerig waakvlammetje.

Dat metalnummer vind ik wel nog een leuke ontdekking. Vrij toegankelijk eigenlijk. Voor mij persoonlijk ook één van de grote meerwaardes van deze Battle Royales. Ik ken geen hol van dat metalgenre en elke Battle zitten er toch wel fijne introducties tot het genre tussen.

Laatst bewerkt:
Bathory – A Fine Day To Die - 7

Als 10-jarige was de Eternal Flame cover van Atomic Kitten mijn favoriete nummer en die schandvlek moet ik de rest van mijn leven meedragen. Het origineel is voor mij ondertussen ook niet veel meer dan een plakkerig waakvlammetje.

Dat metalnummer vind ik wel nog een leuke ontdekking. Vrij toegankelijk eigenlijk. Voor mij persoonlijk ook één van de grote meerwaardes van deze Battle Royales. Ik ken geen hol van dat metalgenre en elke Battle zitten er toch wel fijne introducties tot het genre tussen.
Right, Atomic Kitten! Miauw!

Bathory – A Fine Day To Die - 9

Het contrast tussen beide nummers is er wel :unsure:
Bathory is voor mij een van de belangrijkste groepen geweest voor het black metal genre, en ook een van de eerste bands die het hele viking-gebeuren ging gebruiken in metal-muziek. Dus schaamteloze stem voor mijn eigen nominatie.
Eternal Flame vind ik persoonlijk echt een vreselijk zeemzoet melig zeiknummer, alles wat er fout is aan muziek in de 80s in 1 nummer.

Ik ben wel benieuwd wie het gaat halen, het gaat nog gelijk op, en ik besef ook wel dat zulke metal voor veel mensen mogelijks een brug te ver is :p

Bathory – A Fine Day To Die - 10

Ik ga proberen iedere dag mijn stem uit te brengen. Niet alleen voor metal nummer 🙃

80's :love2:

Terug
Bovenaan