Battle Royale: the 1980's - Round 1 - T-T-T-TIE BREAK! (p56)

Reingold – Dreiklangsdimensionen - 3
Twisted Sister – We’re Not Gonna Take It - 0

Zelfde verhaal als Jah Wobble. Twisted Sister is alles wat fout is in Hair Metal of wat het ook is. I wanna rock is wel een meezinger dankzij wederom Vice City.

Reingold – Dreiklangsdimensionen - 4
Twisted Sister – We’re Not Gonna Take It - 1
We're Not Gonna Take It is wel een catchy nummer, zeker niet slecht. Maar tegen de klassieker van Reingold moet dit nummer het helaas toch afleggen.

Twisted Sister – We’re Not Gonna Take It - 2

Hoe meer deze eerste ronde vordert , hoe meer ik grindcore terug begin te appreciëren. Reingold opgezet en het werd me al na een paar seconden duidelijk : dit was geen grindcore. Met een speelduur van over de vijf minuten had ik toch minstens 15 a 20 knallers verwacht maar in de plaats daarvan krijg ik slechts 1 nummer op nuchtere maag, ik mis toch blastbeats en guttural grunts om echt wakker te worden. Die hippie synthpartij brengt me eerder terug naar dromenland en dat kan niet de bedoeling zijn vandaag.
Twisted Sister dan, helaas ook geen grindcore en blastbeats en pig squeals zijn dus ook hier niet aanwezig. Spijtig. Puntje desalniettemin voor de vier lelijke venten in vrouwenkledij.

Reingold – Dreiklangsdimensionen - 5

Ik heb het niet zo voor lelijke venten in vrouwenkledij

Reingold – Dreiklangsdimensionen - 6
Twisted Sister – We’re Not Gonna Take It - 4

Zodanig chill dat het slaapverwekkend wordt, die mompelmoffen van de Neue Deutsche Welle. Dan liever totaal over the top meezingen in de haardroger en de tennisracket afriffen. Goeie contender voor track van het decennium.

Hoe meer deze eerste ronde vordert , hoe meer ik grindcore terug begin te appreciëren. Reingold opgezet en het werd me al na een paar seconden duidelijk : dit was geen grindcore. Met een speelduur van over de vijf minuten had ik toch minstens 15 a 20 knallers verwacht maar in de plaats daarvan krijg ik slechts 1 nummer op nuchtere maag, ik mis toch blastbeats en guttural grunts om echt wakker te worden. Die hippie synthpartij brengt me eerder terug naar dromenland en dat kan niet de bedoeling zijn vandaag.
Twisted Sister dan, helaas ook geen grindcore en blastbeats en pig squeals zijn dus ook hier niet aanwezig. Spijtig. Puntje desalniettemin voor de vier lelijke venten in vrouwenkledij.
Had je al grindcore in de 80s?
Leek mij eerder een product van de 90s.

Twisted Sister – We’re Not Gonna Take It - 5

Had het eigenlijk eender welke kant kunnen op gaan deze, beide gelijkwaardige nummers maar elk met z'n eigen sterkte. Voor mezelf heel afhankelijk van de waan van de dag. En vandaag neigt die naar Twister Sister.

Metallica dodged a bullet, blijkbaar gisteren vergeten stemmen desondanks ik de nummers beluisterd heb. :sop:

Reingold – Dreiklangsdimensionen - 7
Twisted Sister – We’re Not Gonna Take It - 5

Twisted Sister, muziek voor die ene zatte nonkel die op je trouwfeest, onbezonnen en badend in het zweet met een das rond het voorhoofd over de dansvloer zwalpt met een imaginaire gitaar in de hand

Twisted Sister – We’re Not Gonna Take It - 4

Zodanig chill dat het slaapverwekkend wordt, die mompelmoffen van de Neue Deutsche Welle. Dan liever totaal over the top meezingen in de haardroger en de tennisracket afriffen. Goeie contender voor track van het decennium.

Wat een heerlijk allitererend & assonerend neologisme zeg :love:

Terug
Bovenaan