Battle Royale: the 1980's - Round 1 - T-T-T-TIE BREAK! (p56)

The Ghost of Seraphim is mij welbekend als filmmuziek (The Mist, Legend of the Guardians, Ripley's Game), wat de muziek is die ik het meest beluister. Ik zou het normaal geen stem geven omdat het in mijn oren "overplayed" is, maar tegen dit matige nummer van Metallica wint het toch.
Dead Can Dance - the ghost of Seraphim 3
Metallica - Disposable Heroes 3

Dead Can Dance - The Ghost of Seraphim 4

Ik kan die ritmische gitaar bij dit nummer niet loskoppelen van het beeld van een paard in galop. Moeilijk om een klik te maken zo.

Dead Can Dance kan mij meer bekoren. Wel grotere fan van een nummer als Anywhere Out of the World, wat een beetje John Talabot vibes heeft met precies de stem van Bert Dockx. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Dead Can Dance - The Host of Seraphim 5

Na Fade to Black dacht ik even dat ik mijn visie over Metallica moest bijstellen, maar dit is dan weer een gigantische bevestiging van al mijn vooroordelen. Snel en hard, maar daar zit nu eens niets van muziek in. En die zang is dan ook nog eens zo verschrikkelijk vlak en monotoon. Ik snap het echt niet :lol:.

Dead Can Dance kende ik dan weer helemaal niet, en The Host (niet Ghost) of Seraphim is echt wel de vreemde eend in de bijt in deze BR, maar het klinkt heel mooi. Beetje gaan grasduinen in de rest van hun oevre, en da's wel helemaal mijn ding. Geen idee wie deze band heeft genomineerd, maar merci! Leuke ontdekking!

Dead Can Dance - The Host of Seraphim 6

Disposable Heroes is goed maar ik heb wat Metallica-moeheid, heb de goeie albums de laatste tijd veel herbeluisterd.

The Host of Seraphim vind ik erg mooi. Dead Can Dance is een naam die ik al langer kende maar ik heb nooit echt veel moeite gedaan om hun albums te ontdekken. Onterecht zo blijkt, het album waar dit nummer op staat vind ik ook zeer goed. Hoewel ik dacht dat het me onbekend was voor deze battle, ging er meteen een vlaag van herkenning over me toen ik het afspeelde. Waarschijnlijk door het gebruik als filmmuziek, zoals hier aangehaald. Daarom bij deze een stem voor de leuke ontdekking.

Dead Can Dance is ook een echt coole bandnaam.

Dead Can Dance - The Host of Seraphim 7
Metallica - Disposable Heroes 4

Ik kende Dead Can Dance niet, maar ik wist bij het luisteren meteen dat ik de stem van ergens anders kende. Veel opzoekwerk was er niet nodig, want het is Lisa Gerrard die hier zingt, en haar ken ik van de samernwerkingen met Hans Zimmer (o.a. Gladiator, Black Hawk Down en Dune) en Pieter Bourke (The Insider en Ali). Deze band is een fijne ontdekking, ik ga zeker in de albums duiken. Stemmetje plus.

Wat Metallica betreft, omdat er maar liefst drie nominaties van die band zijn, heb ik er niet veel meer over te zeggen. Het komt van Master of Puppets, wat wil zeggen dat ik het op z'n minst goed vind. Maar het is geen albumfavoriet.

Dead Can Dance - The Host of Seraphim 8

The Host of Seraphim is een prachtig nummer.
Disposable Heroes is ook wel een leuk liedje van Metallica.

Dead Can Dance - The Host of Seraphim 9

Zou Jules zijn vinger ook beginnen jeuken als DCD op 15 komt te staan?

Heeft niks te maken met ironisch stemmen, erewoord (ik voel me aangesproken na je comment van gisteren)

Je zou eigenlijk blij moeten zijn dat zoveel mensen de appeal van Metallica niet begrijpen.
Het leuke daaraan is dat je je verheven kan voelen omdat je die muziek wel snapt en kan neerkijken op het plebs. Daar doen wij hipsters het uiteindelijk allemaal voor.

Heeft niks te maken met ironisch stemmen, erewoord (ik voel me aangesproken na je comment van gisteren)

Je zou eigenlijk blij moeten zijn dat zoveel mensen de appeal van Metallica niet begrijpen.
Het leuke daaraan is dat je je verheven kan voelen omdat je die muziek wel snapt en kan neerkijken op het plebs. Daar doen wij hipsters het uiteindelijk allemaal voor.
Nu geraken ze met moeite verder dan Bob Dylan in de 60’s niks om blij om te zijn

Dead Can Dance - The Host of Seraphim 9
Metallica - Disposable Heroes 5

Eerste klinkt goed als filmmuziek, tweede klinkt goed

Dead Can Dance - The Host of Seraphim 10

THOS is een van de verrassingen van deze BR.
Ik kan echt genieten van zo'n dingen.

Dead Can Dance - The Host of Seraphim 12

Wat Tanuki zei over wat SnakeGodRovinin zei.

En al voldoende Metallica in deze BR.

Terug
Bovenaan